Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken På släcktbesök (Nevilles Silver Haze)(1200W HPS)

  • På släcktbesök (Nevilles Silver Haze)(1200W HPS)

    Posted by allanballan on 2011-08-20 at 16:28

    Idag va jag på besök hos polarn som donerade mina frön!
    Där var full fart i lönnrummet!
    Och var lungna jag försöker få hit honom med!

    Lite bilder(om änn så svårt att veta vart man ska peka linsen,vart ett 50tal bilder!)

    [img][/img]dsc4005.th.jpg Uploaded with ImageShack.us
    [img][/img]dsc3991.th.jpg Uploaded with ImageShack.us
    [img][/img]dsc3983s.th.jpg Uploaded with ImageShack.us[img][/img]dsc3982h.th.jpg Uploaded with ImageShack.us
    [img][/img]dsc3987j.th.jpg Uploaded with ImageShack.us

    Vad det handlar om är ca 55st vuxna Nevilles Silver Haze under 1200W hps,
    dom växer i platargens egen blommjord med kaktus näring(svagt i dos) men det roliga är att inget filter finnes, han kör med citrus toalett block!
    Han utnyttjar bara ca 50% av sin möjliga odlingsyta!

    Vill ni ha fler bilder så har jag det!

    replied 12 years, 8 months ago 5 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • olle

    Member
    2011-08-20 at 16:41

    Ser fint ut, Hur länge var dom i vegg, hur länge har dom varit i blom och hur länge planerar han att låta dom fortsätta?

    Hur stor yta använder han och hur många lampor är det?

    Många frågor jag vet men skulle vara roligt om du fick med lite grund i ditt första inlägg!

  • allanballan

    Member
    2011-08-20 at 17:19

    låt mig räkna!
    tippar på ca 6-7väckor nu i blom 14dagar, dom står under 3x400W HPS på ca 4m3, har inte mätt men uppskatning!
    tror inte han tar dom innan dom är klara,jag hoppar på att kunna uppdatera dom sista veckorna!

  • whofkingkows

    Member
    2011-08-20 at 22:01

    Ojoj det må jag säga din polare kan han ;) 400w hps x 3 = 1200w 1200/55
    ca 22w per planta,(förlåt fall jag kladdar ner din tråd) min fråga är om jag har en polare som kör 1200w på en planta (WW) på ett 3 meters tält,cooltube 20l hink,jord,hesinärinspaket..Mm hur som helst mår plantan bättre eller sämre av allt detta ljus för om man jämför med denna odlingen var det bara 22w per planta :S:PP hyfsat bra ändå, Önskar lycka till kan nästan känna haze doften från skärmen :clap:

  • vaporizeme

    Member
    2011-08-20 at 22:14

    Ser underbart FLÄSKIGT ut! Se till att få in din polare i “gemenskapen” här på SweCan =)

  • doctordoom

    Member
    2011-08-21 at 08:23

    Fett… Väldigt fett! Kommer gå toppen det där :)

    Intressant strain, måste ligga rätt högt på potens skalan?

    Hare fint!

  • allanballan

    Member
    2011-08-21 at 08:35

    Det har varit lite vingligt på kvaliten dom sista skördarna, han tar inte alltid hand om dom optimalt det blir rätt mycket jobb endå med odlingar i denna skala!
    Men denna gång ser det mycket låvande ut, hoppas det blir fler foto tillfällen lite senare med!

  • allanballan

    Member
    2011-08-21 at 08:44

    @Whofkingkows wrote:

    Ojoj det må jag säga din polare kan han ;) 400w hps x 3 = 1200w 1200/55
    ca 22w per planta,(förlåt fall jag kladdar ner din tråd) min fråga är om jag har en polare som kör 1200w på en planta (WW) på ett 3 meters tält,cooltube 20l hink,jord,hesinärinspaket..Mm hur som helst mår plantan bättre eller sämre av allt detta ljus för om man jämför med denna odlingen var det bara 22w per planta :S:PP hyfsat bra ändå, Önskar lycka till kan nästan känna haze doften från skärmen :clap:

    55×22=1210gr låter inte helt otroligt, men 1×1200 låter svårare, svårt att få ljuset ner i en sån jätte buske men jag kan ju ha fel!

    Själv hade jag nog satsat på 6st hydro plantor i detta utrymme!(eller vad nu ljuset räcker till!)

Log in to reply.