• Overgrow 2009!

    Posted by shubbe on 2009-04-21 at 20:28

    Jag har inte sett någon tråd tidigare och det börjar ju faktiskt dra ihop sig för Overgrow 2009 så att en tråd är ute i förväg är ju alltid gött 😉
    (Detta kanske ska flyttas till Bilddagboken? Men den förra låg i Cofeeshopen, upp till mods..)

    Som tidigare Overgrow trådar så är det helt fritt att posta upp bilder på era verk av utomhus odlad industrihampa för att väcka uppmärksamhet utav massmedia och även ge varandra ett gott skratt och klapp på axeln..

    Ser fram emot bilder, själv sätter jag ut runt början av maj.

    /Shubb

    :hemp:

    replied 14 years, 8 months ago 12 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • rootsofchristian

    Member
    2009-04-22 at 22:19

    Har sått ett hundratal i pappersmetoden, ytterligare ett gäng med vatten metoden och runt 40st i krukor.
    Vi får väl se hur många som ploppar upp och blir utplanterade, Tänkte sätta dom lite överallt men alla som sätts i skogsområdena kommer att bli kollade efter hanar så att man slipper tänka på att man kanske råkar pollinera någon odling av misstag. –>Karma.

    Jag tror att det blir en grön sommar!

  • laban-labolina

    Member
    2009-04-22 at 23:27

    Har köpt hem 3-4 kilo hampa fröer som jag skall kasta ut lite över allt.

  • shubbe

    Member
    2009-04-23 at 07:03
    RootsOfChristian wrote:
    Har sått ett hundratal i pappersmetoden, ytterligare ett gäng med vatten metoden och runt 40st i krukor.
    Vi får väl se hur många som ploppar upp och blir utplanterade, Tänkte sätta dom lite överallt men alla som sätts i skogsområdena kommer att bli kollade efter hanar så att man slipper tänka på att man kanske råkar pollinera någon odling av misstag. –>Karma.

    Jag tror att det blir en grön sommar!

    Låter fint, du verkar ha en vänlig skäl 😆

    Ska också sätta i pappersmetoden snart för dom har ju inte så bra grobarhet vad jag vet 🙄

  • rootsofchristian

    Member
    2009-05-11 at 05:59

    en omgång utplanterade by night, har varit och kollat efter dem lite men verkar bara som att en plats med runt 10 plantor går bra. De andra verkar lite sura. :/
    Fröer är ju goa att ha i fickan och plantera ut lite här och var ^^
    OverGrow!

  • herr-j

    Member
    2009-05-11 at 07:48

    Jag kommer nog att köra med lowryder frön :D

  • shubbe

    Member
    2009-05-11 at 08:22

    Jag har varit och slängt ut ett 100 tal, ska försöka fixa någon bild när jag ser att någon kikat upp :)

  • wilden

    Member
    2009-05-11 at 09:55

    har införskaffat mig seeds också! kommer slängas ut lite överallt snarast!

    :D

  • maroxx

    Member
    2009-05-11 at 10:06

    mina ICA-frön verkar vara döda :( de är ca 2 år gamla och inget av fröna jag satt hittils har kommit upp, märkte redan förra sommaren att det var lite mindre grobarhet

    Blir nog att köpa ett nytt 1kg-paket, få känslor slår den när man ser att de små liven börjar komma ovan jorden ^^

  • reaper

    Member
    2009-05-11 at 10:10

    Jag ska försöka sätta lite färg på Malmös parker i år.

  • shubbe

    Member
    2009-05-11 at 13:55

    Maroxx: Jo det kan mycket väl vara så att dom är för gamla, 1kg kostar ju runt 20:- så det är ju inget att oroa sig över 😆

  • reaper

    Member
    2009-07-03 at 00:53

    Jag har sprungit i affärer efter frön men inte hittat piss… några tips? X 😳

  • tumstock

    Member
    2009-07-03 at 10:28

    Jag köpte mina frön hos blomsterhandeln.
    Tråkigt bara att kommunerna verkar ha specialanställt folk som mest verkar gå runt och hålla utkik efter samt döda cannabis :(

    Som tur är har jag en näve LR kvar som jag kan gå ut och sätta lite synligt fast längre in i rabatterna :)

    Tack vare en mycket fin ängel här på forumet så får jag förhoppningsvis också ett gäng med Typhon i höst :supersmile:

  • distorted

    Member
    2009-07-03 at 10:34

    någon som vill visa bilder på sina hampa plantor?

  • reaper

    Member
    2009-07-04 at 02:03

    Jag har hampa frön (dyrt) som jag fått via en “hälsokostbutik” = dyrt. Gott dock :)
    Men jag har också sprungit i affärer (igen) och inte hittat nåt.
    Bör jag leta i ICA affärer nästa säsong? (nu börjar det bli lite sent)

    Jag har dock fått några arbetskamrater intresserade i drogpolitik. och lyckats förklara varför det är så fail som det är. (6 av 7 håller med vilket inte är illa på ett företag av 8 xD).

  • reaper

    Member
    2009-07-04 at 08:06
    Smokingmetal wrote:
    Jag har hampa frön (dyrt) som jag fått via en “hälsokostbutik” = dyrt. Gott dock :)
    Men jag har också sprungit i affärer (igen) och inte hittat nåt.
    Bör jag leta i ICA affärer nästa säsong? (nu börjar det bli lite sent)

    Jag har dock fått några arbetskamrater intresserade i drogpolitik. och lyckats förklara varför det är så fail som det är. (6 av 7 håller med vilket inte är illa på ett företag av 8 xD).

    Nej, det är inte försent. Du kan fortfarande planera.

Page 1 of 2

Log in to reply.