Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Olika strains i min trädgård per den 2006-06-06

  • Olika strains i min trädgård per den 2006-06-06

    Posted by duidui48 on 2006-06-07 at 01:58

    Nya plantorsom förhoppningsvis får vara ifred ändå tills dom är färdigblommade.Har flyttat nu så nu känns det bättre ifråga om tjuvar osv.Här är mera enskilt och jag har bättre koll på folk som kommer och går.

    Plantorn som var fem från start är nu 4,en endaste lite herre som jag redan snöpt 😳 Plantorna omplanterades just när dom visat kön,rätt ner i den Thailänska myllan…och dom verkar trivas.
    Veggade 4 veckor under MH 400W,näring Canna för hela slanten…

    STRAINS: 😳 😳 Kan vara någon av dessa:

    Panama Red
    Four Way Special
    Mr.Tingelings fröer..glömt namnet just nu..återkommer…Maja du hade rätt 😉 Full moon X WYDN…
    Columbian
    Thai bagseeds

    Nåja som sagt har jag INTE koll på vad jag satt,så vi gissar…ALLA 4 ÄR DOCK DAMER OCH DET ÄR JU DET VIKTIGASTE,ELLER HUR. :) 😉

    >>>>>Till bilderna:

    Översiktsbild av mina fyra damer strax före omplantering från krukor till Thailändsk backe.

    [/img]http://www.hempcity.net/usersgallery/albums/userpics/DSC03685_exposure_resize.JPG[img]Två damer av okänt “märke”,70cm just nu och jag grävde ner dem minst 20cm.

    Damen i mitten här är ju som ni ser 100% sativa,kan vara bagseeds kan vara Four Way Special.Toppad en gång…89cm just nu,också nedskottad ca.20 cm.

    Nästa dam KAN vara Panama Red..det är en dam ivart fall…and me happy..82cm,nergrävd samma som dom andra mao.ca.20 cm..

    Sist ett par i damer,mår väldigt bra och var dom två första att visa könet 😳 ..70cm..samma som ovan plus 20cm.nergrävda…

    Vänligen
    //Dui IN THAILAND…somewere.. :wink:[/img]

    replied 17 years, 11 months ago 9 Members · 22 Replies
  • 22 Replies
  • pink

    Member
    2006-06-07 at 06:25

    beautiful, beautifulm och beautiful!

  • enjoy

    Member
    2006-06-07 at 07:03

    Det där kommer bli fett :D Hur kommer det sig att du inte vet strainen ?

    Enjoy

  • maja

    Member
    2006-06-07 at 09:12

    Wunderbar ❗

    Hehe, Tingelings frön måste vara Full moon X WYDN och den första där öppe ser ganska mycket ut som en sån, men dom två sista där är ganska lika också, ska försöka lista ut det, är väldigt karakteristisk i både rus och utseende tycker jag. Såg den mycket indica ut i början för att sen bli allt mer lik en sativa är det nog den. Eller så är jag helt väck och cyklar där jag inte borde.

    Kul att se så fina damer iaf. :) 8) Peace

  • skills

    Member
    2006-06-07 at 10:09

    Fasiken va härligt att se att du är igång igen hoppas dom får stå ifred den här gången…

  • duidui48

    Member
    2006-06-07 at 10:32

    ..för alla positiva poster ovan..känns kanon…ca.2 månader kvar till skörd.Om inte pecka tagit mej före 😉

  • reaper

    Member
    2006-06-07 at 10:32

    Riktigt vackert, ska nog börja utomhus nu när jag också flyttar till varmare väder

  • reaper

    Member
    2006-06-07 at 12:19

    Ser fin-fint ut det där! Tycker att den som kan vara en Panama Red ser riktigt fin ut! Vacker färg :).

  • reaper

    Member
    2006-06-07 at 14:05

    hrm., vilken dröm att odla tropiskt asså :)
    men du, vad kostar postfrakten dit ?
    tänkte ev. skänka dig några frön (powerplant x hollands hope),
    om jag får följa deras tillväxt i din tråd 8)

    Förresten, det är väl inte HELT på ekvatorn, men hur stora skillnader är det i dygnsrytmen mellan midsommar o midvintersolståndet ? typ en halvtimma-timma ? :)

    Peace!
    creds till dig som tar tag i en livsdröm., och inte bara går o dagdrömmer hela livet 😉

  • reaper

    Member
    2006-06-07 at 14:28

    Ser riktigt underbart ut!

    Jag älskar bilder på sativa utomhus, dom där pilbladen gör sig så gott!
    Hoppas inte farbror blå eller vilken färg dom nu har där nere kommer
    och tar dig i kragen, men dom kanske inte är så hårda på det där nere,
    värre är det väl med tjuvar?

    Edit: glömde lite ord, kan ju vara lite snurrigt ibland :yeah:

  • reaper

    Member
    2006-06-07 at 20:53

    Vad jag läst så är Panama Red en gammal “skröna” om rödfärgatgräs odlat vid en speciell sluttning vid Panamakanalen, med en väldigt speciell jord som tydligen gjorde susen. Väldigt sällsynt, väldigt dyrt och väldigt väldigt bra röka.
    Känner en gammal hippie som träffade på det en gång under 60/70-talet, och han pratar om det fortfarande. 😆

    Källa okänd.. så om jag har fel så vill jag veta var man får tag på´t ;-)

  • duidui48

    Member
    2006-06-08 at 00:24

    @IceBong wrote:

    hrm., vilken dröm att odla tropiskt asså :)
    men du, vad kostar postfrakten dit ?
    tänkte ev. skänka dig några frön (powerplant x hollands hope),
    om jag får följa deras tillväxt i din tråd 8)

    Förresten, det är väl inte HELT på ekvatorn, men hur stora skillnader är det i dygnsrytmen mellan midsommar o midvintersolståndet ? typ en halvtimma-timma ? :)

    Peace!
    creds till dig som tar tag i en livsdröm., och inte bara går o dagdrömmer hela livet 😉

    IceBong,tack för ditt generösa erbjudande.Att skicka hit ner i en av Postens Utrikes Vaddpåsar kostar ca.30SEK.Nu kanske det inte blir något mer odlande just NU,har ju fyra damer att hålla reda på för tillfället :,vilket kan trötta ut den mest erfarne wink:
    Men har du lust…jaa up to you my friend…PM:a mej isåfall.

  • stilnoct

    Member
    2006-06-08 at 11:01

    Kul att du är igång igen.
    efter allt krabb som du har haft + att det är där du är så är det inte illa. 😈

    Extra kul ska det bli o se panama red utvecklas då jag sitter på såna frön.

  • reaper

    Member
    2006-06-08 at 14:08

    Åååh, va underbara dom ser ut när dom bara står där :D

    Lycka till
    :hippie:

  • reaper

    Member
    2006-06-08 at 16:38

    Fan vad stiligt :) hoppas att det går bättre den här gången

  • reaper

    Member
    2006-06-08 at 22:24

    Wauw….Det bliver monster-planter 8)

    Paddy

Page 1 of 2

Log in to reply.