Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken oden_999´s Bilddagbok !(2st LR#2 & 2st LS)(070427)

  • oden_999´s Bilddagbok !(2st LR#2 & 2st LS)(070427)

    replied 17 years ago 5 Members · 116 Replies
  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 11:45

    @chillum wrote:

    Vi kollat fast vi inte skriver:]
    Högwatts LE är framtiden!
    Ser buskigt ut, fina fiskar!

    Chillum,,, Måste fråga, e de fler som sitter å kollar på din skärm, eller har du fördelen me multibelpersonlighetsklyvning?

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 11:45

    Ser toppen ut mannen! :)
    Odla med LE är inte alls tokigt och man slipper lite av dom värmeproblem som en hps medför.

    Fortsätt uppdatera :)

    Mvh Inka

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 11:47

    @Zombieee wrote:

    @chillum wrote:

    Vi kollat fast vi inte skriver:]
    Högwatts LE är framtiden!
    Ser buskigt ut, fina fiskar!

    Chillum,,, Måste fråga, e de fler som sitter å kollar på din skärm, eller har du fördelen me multibelpersonlighetsklyvning?

    Han menar nog “vi swecannare” :p

  • oden_999

    Member
    2007-02-17 at 12:10

    Tack för alla härliga kommentarer trodde nästan att alla hade gott och dött där ett tag :P

    Jo jag gillar faktiskt resultatet jag har fått av mina le lampor och kan juh säga att värme det är juh inga problem alls om man kör med in och utsug.
    Hoppas bara på att det blir ståtliga kvinnor nu ! :D

  • oden_999

    Member
    2007-02-21 at 17:35

    Hur är det möjligt på 10 frön från smoketower barney´s farm white widow så har jag fått 8 hanar dom som jag har i skåpet visar också hanar allihopa vad kan det bero på kan det bero på att det är nått skumt med skåpet eller är det bara en j*vla otur med fröna ?

  • evilganja

    Member
    2007-02-21 at 18:26

    @oDeN_999 wrote:

    Hur är det möjligt på 10 frön från smoketower barney´s farm white widow så har jag fått 8 hanar dom som jag har i skåpet visar också hanar allihopa vad kan det bero på kan det bero på att det är nått skumt med skåpet eller är det bara en j*vla otur med fröna ?

    Jävla otur med fröna. Jag föreslår att du skickar ett mail och klagar! :dead:

  • oden_999

    Member
    2007-02-21 at 18:28

    @EvilGanja wrote:

    @oDeN_999 wrote:

    Hur är det möjligt på 10 frön från smoketower barney´s farm white widow så har jag fått 8 hanar dom som jag har i skåpet visar också hanar allihopa vad kan det bero på kan det bero på att det är nått skumt med skåpet eller är det bara en j*vla otur med fröna ?

    Jävla otur med fröna. Jag föreslår att du skickar ett mail och klagar! :dead:

    Ja det skulle man fan ta och göra kanske man får lite kompensation :P
    jaja inte mycket att göra får köra på mina lowryder frön som kommer hem på fredag istället.

    kommer med en ny bild serie så fort jag har fått igång mina nya frön. :D

  • evilganja

    Member
    2007-02-21 at 18:33

    Du kan ju alltid testa att göra ishasch med dem. Skulle vara kul att se hur mycket trichomer det finns på dem som inte syns. WW är ju känt för att även hanarna kan bli fulla med trichomer!

    I vilket fall, bättre lycka med Lowrydarna! :)

  • oden_999

    Member
    2007-02-21 at 18:35

    Hehe faktiskt precis det som är mina planer satt och läste igenom hur man gör aceton hasch igår och det verkade juh inte allt för kompliserat så det blir nog det :D

  • evilganja

    Member
    2007-02-21 at 18:51

    Med acetonhasch får du med oljan i bladen, gör du ishasch får du bara med trichomerna på ytan.

    Om du gör hascholja med aceton, gör två batchar. En där du snabbt bara sköljer igenom bladen för att lösa upp trichomerna som finns på ytan och en där bladen får ligga och dra ett tag för att lösa upp allt gott som finns inuti bladen. Då får du två olika kvalitéer! Den första brukar se ut som honung… :)

    Använd inte allt för hög värme när du avdunstar acetonet, det försämrar kvalitén.

    Good luck!

  • reaper

    Member
    2007-02-21 at 18:54

    Kolla så inte ljus läcker in “under natten”.

    Har läst dåliga förhållande ger större risk för hannar.

    Har du haft bra temp, luft, inga ljus i natten osv… har du haft riktigt otur…

    Mina frö från Smoker Tower var oxo 50-60% hanar.

  • reaper

    Member
    2007-02-21 at 18:57

    torka o frys gärna bladen i ett par dar för att få bort lite klorofyll, det kommer smaka lite bättre, eller så gör du butanolja o slipper klorofyll nästan helt o hållet.
    använd inte heller nån värme ha lite tålamod istället o låt det dunsta bot i rumstempratur.

    EDIT:

    Kolla så inte ljus läcker in “under natten”.

    Har läst dåliga förhållande ger större risk för hannar.

    hmm du menar inte hermisar?
    honor eller hanar beror på genetiken väl.
    du kanske har nån länk?

  • oden_999

    Member
    2007-02-21 at 19:18

    jo jag ska nog testa lite olika tekniker tror jag det här lät intressant :D nu blir det in i labbet och exprimentera :P ;)

  • reaper

    Member
    2007-02-21 at 19:50

    @mosaiq wrote:

    torka o frys gärna bladen i ett par dar för att få bort lite klorofyll, det kommer smaka lite bättre, eller så gör du butanolja o slipper klorofyll nästan helt o hållet.
    använd inte heller nån värme ha lite tålamod istället o låt det dunsta bot i rumstempratur.

    EDIT:

    Kolla så inte ljus läcker in “under natten”.

    Har läst dåliga förhållande ger större risk för hannar.

    hmm du menar inte hermisar?
    honor eller hanar beror på genetiken väl.
    du kanske har nån länk?

    Har även läst att dåliga förhållande ger större chasn för hannar.
    KAN DOCK VARA SKITSNACK.

  • reaper

    Member
    2007-02-21 at 20:02

    skitsnack är det verkligen, tycker jag i allafall
    varför ska det bli fler hanar än honor bara för att det är sämmre förhållande, låter inte riktigt klokt.
    du har inte nån länk.

Page 2 of 8

Log in to reply.