Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Northern Lights x4, 200w LE blå/250w HPS. Update: 29/11.

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-10 at 14:14

    Har hittat en gulbanan i en av Shivas buds.. = Naturlig väg att få femmade frön? Ska genast sätta mig och läsa. Bild kommer upp så småningom på den, ska ta ut och kolla igenom lite nogare och se om jag hittar flera!

    Edit: Efter att ha läst xx antal inlägg av Cthullu om dessa bananer så kan jag dra slutsatsen att dessa två inte kommer hinna pollinera sig själv? Dom har varit 4 veckor + 4 dagar i blom. Ev att fröna som Shiva bär på (ser att hon bär på några) är femmade?

    Kan jag välja att pollinera en av NL damerna kanske? Tänkte stoppa in två av dom till helgen under 12/12, då har dom stått under 24/0 i ca 14 dagar. Vill ta vara på dessa bananer utan att frysa in pollen!

    Edit2: Väntar någon dag med bilden, bananen är fortfarande grön och ser ingen mer med blotta ögat. Hoppas fler dyker upp inom kort!

    Edit3: Ganja Model (Shiva, teaser)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-11 at 20:16

    Idag har en NL dam hoppat in i blomkammaren. Hon var i behov av omplantering då jag inte orkar stadga upp henne med pinne. Bilder på omplanteringen kommer upp vid update mest troligen på söndag då flera barn ska hoppa in!

    So long! :hippie:

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-13 at 19:28

    UPDATE: 13 dagar ovan jord.
    Samtliga har blivit omplanterade och har hoppat in i blomkammaren, lyckades även mosa in LE lampan.

    Edit: Blev inte av att testa smartpots denna runda. Men det hinns med i framtiden. Samtliga står i 3.6L.
    Edit: La till en bild hur det ser ut när alla barnen är inne.

    Övre raden #1, #2 Nedre #3, #4.
    #1 har varit under 12/12 sedan den 11/11, och det märks. Fläkten som är i hörnet fick inte stå kvar där länge. Står nu på en kartong och rör sig fram och tillbaka.

    Så här ser det ut när alla barnen är inne

    #1 vid omplantering (11/11). Glömde ta kort på dom tre andra. Kan säga att det var stor skillnad i vad som hänt under ytan.

    #1 med dom lite äldre tjejerna (11/11)

    Avslutar med two girls one tub

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-14 at 22:14

    Nu hände det, la två st Original Skunk #1 från Seedsman (genetik: Acapulco Gold/Mexican Sativa/Columbian Gold Sativa) för att gro som kommer få stå under 12/12 direkt från start. Även fått bytt dom tre andra mot tre st AF NL från seedsman som ska användas nästa.

    Stort tack till IS för en enormt uppskattad tävling!

    Edit: Saknas inte Afghani i genetiken? dvs Afghani(indica) x Acapulco Gold(sativa) x Columbian Gold(sativa)?

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-16 at 12:58

    Liten update:
    Satt och tittade och filosoferade då jag fick för mig att FIMa “NL #1”. Dom andra tre kommer att få växa fritt då man måste testa det också!

    NL #1 Före (16 dagar ovan jord)

    NL #1 Efter

    Avslutar som vanligt med en bild på något som snart är klart (Shiva, ca 3 veckor kvar minst tippar jag på, vad tror ni?)

    Edit: Jag lägger till en bild på en av Sagas toppar.. Är det någon speciell strain man kan härstamma till då det växer tre st fanleaves för varje våning. Detta fenomen är bara på denna gren.
    En bild på nedre delen

    En bild på övre delen

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-16 at 19:22

    Lägger till en fråga jag hoppas nån kan svara på iaf.
    Ungefär när börjar plantan använda sig av bladen istället för att suga upp näring från jorden? Shiva, har börjat bearbeta blad efter blad, ett är igenomskinligt nu och två tidigare har fallit av.
    Medans Sagas blad fortfarande är gröna och fina betydligt längre ner. Dom är just nu ca 5 veckor+2 dagar.
    Kan säga att Shiva har snart buds som tennisbollar vid varje nod och det har däremot inte Saga. Hon har dock större color.

    edit:……….

  • mozman

    Member
    2011-11-17 at 13:05

    sköna namn

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-23 at 20:40

    UPDATE: 23 dagar ovan jord, 10 dagar under 12/12.
    #4 har haft problem att återhämta sig efter omplanteringen, råkade vara lite för hårdhänt. Jag flyttar runt och roterar dom vid varje vattning för att dom alla ska få njuta av ljuset.
    Ingen har visat sitt kön ännu, men misstänker att det inte är många dagar kvar.

    (PH mätare är beställt samt Gold Label PH-. Hade tänkt att testa vattna två st med olika PH för att bilda en egen uppfattning om hur det påverkar. Tips och förslag mottages!) Något som inte kommer ske denna omgång men i framtiden. Är min andra omgång detta någonsin, så lite mer kunskap innan tester görs är nog viktigare!

    NL #1, 7 dagar efter fimning.


    NL #2

    NL #3


    NL #4

    :hippie:

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-24 at 18:45

    Idag var jag tvungen att staga upp en av Saga’s toppar, dom frodas på fortfarande och det känns som att jag kan glömma mina planer på skörd om ca 1½.

    Edit: Lite fredagsporr. Saga vänster, Shiva höger.

  • torskis

    Member
    2011-11-26 at 11:28

    ser fint ut! :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-29 at 14:16

    Liten UPDATE: Edit: La till bilder på Northern Light damerna.
    Northern Light damerna visade alla samtliga kön den 27/11 (27 dagar ovan jord, 14-16 dagar blom).

    #1 efter fimning

    Meddelar samtidigt att Saga har blir vattnad för sista gången ikväll, för att sedan spendera hela dagen i kolsvart mörker imorgon och sedan klippas på torsdag.
    Shiva får stå kvar minst en vecka till.

    Här är sista bilderna ni ser på denna underbara dam. Om någon har en teori varför bladen blir mörka så vore det kul att höra? Själv misstänker jag MG brist men har inte orkat bry mig så mycket då det lika gärna kan vara genetiken i fröet. Fick nämligen veta att polaren hittade fröna i en påse gräs han köpt.


    Var även och köpte mig ett “portabelt mikroskop med lampa” som Clas Ohlson kallar det. 60-100x förstoring med fokus ratt osv. Helt klart värt 119 kr! Men det var svårare än vad jag trodde att ta ett kort genom den.

    Nästa update kommer bli STOR! :hippie:

  • hasselasse

    Member
    2011-11-29 at 14:26

    Oj vad vackert :D

  • fritte

    Member
    2011-11-29 at 14:28

    ser ut som du gör ett kanon jobb! Väldigt vackra plantor :) Hoppas du får en fin skörd av saga du kan njuta länge av ;)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-29 at 14:38

    Hasselasse: Skakar i baguetten då jag berör henne kan jag meddela 😆
    Fritte: Tack!! :D Kan säga att det har gått låångt över förväntan då Saga och Shiva är mina första levande damer någonsin!

    Jag tänker göra en edit på updaten ovan och lägga upp en bild då hon är klippt och redo för torkning!

    Tack samtliga medlemmar på swecan som spridit sina erfarenheter och sin kunskap här på forumet!

  • robinho

    Member
    2011-11-29 at 17:35

    Mycket tjusigt Bengan!

    Kul att allt gått så smidigt för dig, well done mate!

Page 2 of 3

Log in to reply.