Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Northern Lights x4, 200w LE blå/250w HPS. Update: 29/11.

  • Northern Lights x4, 200w LE blå/250w HPS. Update: 29/11.

    Posted by bengt-beteende on 2011-10-30 at 19:35

    Nu kör vi från scratch då, hoppas ni följer med!

    Setup:
    Belysning: Blomkammare: 250w HPS, Vegg: 200W LE Blå (instoppad i blomkammaren när alla är under 12/12)
    inkl. Cooltube armatur 125mm 30cm/Hammarslagsreflektor
    Blomkammare: 60x60x160 (DR60),
    Ventilation: TT100 (full effekt)+ Kolfilter 100mm 160m³/h. Bara ett passivt insug.
    Medium/Näring: Gold Label special mix/Gold Label Soil A & B, Roots, +MG, PK,
    Krukor: 4 st 3.6L
    Frön: Nirvana Feminized Northern Lights x4
    Övrigt:Två st 250w MH lampor som backup!
    RH: 25-35% i blomkammaren, ca 50-65% veggkammare.

    Temperaturer: Mäter på tre olika ställen.
    Botten av tältet:25-27
    Under lampan där fläkten blåser: 25-27
    Utsug: 26-28

    ALLT är inhandlat från PGs, finns inget dåligt att nämna om dom. Otroligt bra bemötande! Det enda alternativet för mig då det gäller saker till min tomatodling!
    Kommer lägga upp bilder på båda utrymmena då min order dämper ner i brevlådan!

    Edit: Tillägger att detta är min andra odling från scratch, dom blommande damerna är första. Så synpunkter och allt mottages med öppna armar.
    Edit; fyra frön måste haft sjuk grobarhet då svansen var förbannat lång efter bara ett dag. ett frö kläcktes aldrig, hade tålamod och väntade sju dagar

    Fröna lades i grodd enligt pappersmetoden natten till den 29/10.
    Idag 30/10 var alla redo att åka ner i varsin 7×7 cm kruka där dom kommer få spendera sina första en-två veckor.
    Dessa kommer att veggas under LE lampan. Kommer vegga dom två i krukorna i ca två veckor, dom andra i smartpotsen kommer få vegga minst 3 veckor iaf. Försöker få en bra rotation.
    edit: under 12/12 sedan: #1: 11/11, #2,3,4: 13/11.

    Just nu har jag två damer kvar i blomkammaren som inte verkar blivit hermis förpestade ännu (Samma plantor som i den tidigare tråden med Okänd Strain x4). Växer fint och bygger på sig ordentligt. Hade inte samvete att kapa ner dom då dom är så fina. Denna tråd kommer fokuseras på NL, dom blommande damerna kommer jag lägga in bilder på mellan uppdateringarna utan någon sorts utförlig information (fast självklart får ni ställa frågor osv)

    Edit: Jag tänker lägga upp bilder så ni ser en märkbar skillnad vid uppdateringarna. Dvs, ingen fast dag utan kör då jag känner för det.

    Fyra st NL ner i jord 30/10, ovanjord: 1/11

    (2 st okänd strain, 2veckor+6dagar blom)

    replied 12 years, 3 months ago 13 Members · 36 Replies
  • 36 Replies
  • fritte

    Member
    2011-10-30 at 20:10

    Kommer definitiv att följas! :) Lycka till!

  • Anonymous

    Guest
    2011-10-31 at 20:19

    ja med :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-01 at 19:32

    Idag har 3 av 4 föds.
    Imorgon kommer dom introduceras för LE lampan.

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-03 at 09:51

    Bengt var och hälsade på igen vilket resulterade i ett stort misslyckande.. På något sätt (fråga mig inte hur) så lyckas jag välta all jord ur huset för dom fyra små liven. Drog upp dom på operationbordet direkt och efter ca 20 min så var fyra lyckade operationer slutförda och dom verkar inte märkt av det ens.

    Sakerna kom inte som väntat igår, så update kommer så fort sakerna dämpt ner, kommer innehålla bilder på blom- och veggkammare. förhoppningsvis blir det idag!

    Edit; Inte idag heller, men har haft kontakt med PGs och då hade det blivit något fel men han försäkrade mig att dom blivit skickade idag, så imorgon kommer update på allt!

    So long! :hippie:

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-04 at 17:15

    Så där ja, nu har jag dragit om ventilationen som den skall vara i blomkammaren. Hade dock inte tid att få igång veggkammaren så dom får sova en sista natt med dom äldre barnen.

    Blomkammaren som den ser ut just nu:

    NL barnen: 3 dagar ovan jord.

    Okänd skönhet: ca 3veckor+4dagar blom

    Imorgon ska jag få i ordning på veggkammaren och kommer samtidigt passa på att döpa dom!

  • linbanan

    Member
    2011-11-04 at 17:59

    Det vattnas kring munnen på mig.
    Verkligen vackra damer.

    Vad är det för rackare som fått specialbehandling och är fasttejpad på ett stag :)

    Den okända skönheten ser ut att vara en sativa.

    Poeten i mig tycks se henne bakom ett skugg-galler som försöker hålla stackaren fängslad i ett mörker. :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-04 at 18:57

    Haha den lilla rackaren kallar jag Sticklingen Beirut, får se vad som händer med henne i framtiden. Hon har då mått bra sedan hon fick lämna växthuset så därför har jag stagat upp henne lite närmare solen!

    Jepp, båda blommande damerna är sativa dominerade och känns redan som att jag kommer vara tvungen att blomma dom ett bra tag! Inte för att det gör något bara slutresultatet blir bra! :)

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-04 at 20:49

    Ville att dom skulle få introduceras för den blåa lampan så snabbt som möjligt. Tog en stor kartong skar ut ett stort hål i botten och pallade upp kartongen så att det blir lite flöde i lådan. Tillfälligt såklart!

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-05 at 21:40

    Blomkammaren som den ser ut just nu:

    Sitter här med riktiga chinese eyes och inser just att bilderna ser nästan ut att vara tagna i panorama!! En riktigt bäng uppenbarelse..

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-07 at 11:01

    Lite dötid innan man börjar jobba så lägger upp en update på dom blommande töserna så får ni säga vad ni tycker och tänker. Händer ju inte så mycket med dom 4 små ännu..
    Dom 4 små NL:

    Ungdomarna
    Saga:

    Shiva:

  • rosvo

    Member
    2011-11-07 at 11:13

    Fint fint bara att lyfta på hatten ! :)

    Keep up the good work ! :)

    Peace

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-07 at 11:48

    Även fast det är långt ifrån klart så har dessa två okända töser gett mig sjukt mkt kunskap! Förhoppningsvis så kommer det märkas på dessa 4 Northern Lights..
    Kommer svida i mitt hjärta att skära ner dom! Dom har slutat växa på höjden, fortfarande litelite men knappt märkvärt. Sockret har börja komma mer och mer nu, vattnas ordentligt! Längtar till att se dom om 4 veckor :)

    Ska försöka göra det Rosvo! ;)

  • frilansaren

    Member
    2011-11-09 at 16:13

    jag har missat att det är nl du köör, kul att se och ser jäkla fint ut :)

    -lance

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-09 at 16:36

    dom 4 småa är NL. Dom har spenderat 9 dagar ovanjord och står fortfarande i kartongen. Tänker köpa ett DP90 som veggkammare när $$$ rullar in men då har iaf två st om inte alla fyra åkt in i blomtältet. Blir omplantering vilken dag som helst nu tänkte köra update samtidigt!

    Kul att du tittade in Lance!

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-10 at 09:03

    Vad tror ni om detta.. Utrymmet där jag skulle ha veggkammaren sket sig så dessa NL kommer få stå i denna kartong några dagar till för att sedan skickas in två och två i blomtältet. För att sedan köpa ett DP90 som veggtält, lika bra.

    När alla fyra NL plantorna är i blomtältet så hade jag även tänkt att mosa in den blåa 200W LE lampan och ha den på 12/12. Men hur ska jag placera den?

    HPS lampan är ca 13-18 cm från topparna (kan men vill inte sänka den något mer) så att ha den bredvid HPS är också ett alternativ men inte precis där jag vill lägga till mer ljus.
    Ha även i baktanke att plantorna kommer vara i varierande längd och har tänkt att ha dom längsta närmast dörren, så att försöka få fast lampan på den bortre väggen tror jag skulle bli det bästa så dom kortare får bra med ljus också.

Page 1 of 3

Log in to reply.