Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken NL, LE 200w Purple Light, Stealth, Scrog & Budgetodling

  • NL, LE 200w Purple Light, Stealth, Scrog & Budgetodling

    Posted by vaporizeme on 2011-09-28 at 11:31


    OBS! Omröstningsresultatet kommer att vara direkt avgörande vid val av strain till nästa odling!

    Här kommer lite info om 2 bröders hemliga guldgömma.
    En odling som bygger på litet utrymme, lite pengar och så mycket yield som möjligt.

    Utrymme:
    Skåp ca 60Kr
    Vit färg (till skåpet) ca 75kr
    Fläkt 100kr
    Lampa 200w LE Purple Light (hade vi redan)
    Rörfläkt (hade vi redan)
    Ventilationsslang (hade vi redan)

    Odlingsutrymmets dimensioner:
    (Insidan)
    Höjd: 66,5 cm
    Bredd: 38 cm
    Djup: 49 cm

    Kolfilter:
    Damstrumpor ca 60kr
    Hönsnät 0kr
    Silvertejp ca 30kr
    Aktivt kol ca 100kr

    Fröer:
    Northern Light Feminiserade ca 300kr (5 fröer)
    Okänd strain AF 0kr

    Krukor ca 100kr

    Odlingen består alltså av 2st Northern Lights och en Okänd strain AF.

    Ljuscykel: 24/0

    04/08/2011 Här gjorde vi sista rycket på odlingslådan och började förgro två femmade Northern Light frön. ->

    09/08/2011 En NL har tittat upp samt en okänd AF planta vi hade satt på skojj med baktanken att ha nåt att puffa i väntan. ->

    11/08/2011 Nu har även den andra NL-plantan tittat fram och står och slukar ljus i den artificiella solen. ->

    21/08/2011 ->

    26/08/2011 Okänd AF har precis börjat visa kön (ja, det var en hona) så vi bestämde oss för att det var på tiden med lite större krukor. Damerna får alltså byta om lite snabbt. ->

    28/08/2011 Dagen då vi ser en konstig sak på Okänd S… Tänker pollensäck… Tar bort och känner ångesten. Kan det ha blivit en hermis? (med facit i hand: Troligtvis inte, har bara fina buds nu ^^).

    ”Och nu är det dags för Kvinnofängelset!” (Vi installerar hittat scrognät)
    Tror även det är nån gång här som vi börjar vegga 18/6 istället för 24/0
    ->

    29/08/2011 Dagen då vi inser att det börjar lukta alldeles för gott i lägenheten = dags att bygga kolfilter! ->

    06/09/2011 Okänd AF har börjat få fina BUDS!!!! =D (En bild säger mer än tusen ord, så ni får några stycken och kan räkna detta som en högre skola än att ni ev. läst Fjodor Dostojevski). Hahaha xD ->

    09/09/2011 ->

    13/09/2011 ->

    14/09/2011 ->

    17/09/2011 Lite Cannabis-porr! ;) ->

    23/09/2011 Nu sätts även NL-plantorna i blom, från och med nu är det 12/12 som gäller! ->

    25/09/2011 ->

    28/09/2011 Ett litet smakprov vi tog och snabbtorkade för att hjälpa sömnen! ->

    29/09/2011 ->


    03/10/2011 ->

    04/10/2011 Okänt röka, riktigt nice! (den vi odlade) ->

    07/10/2011 -> Börjar bli fullt med små mini-buds. Ser ut att kunna bli riktigt lyckat, men vi får se hur de tar sig framöver!

    08/10/2011 Har idag bytt från 200W LE Purple Light till dito Red Light. ->

    10/10/2011 ->

    15/10/2011 ->

    16/10/2011 ->

    18/10/2011 ->

    21/10/2011 ->

    23/10/2011 ->


    !!!
    Vi har fått lite små tecken på bränna/näringsbrist, vi funderar på om det kan vara magnesiumbrist, bilden är lite missvisande, men ger ett hum om hur det ser ut. Vissa av löven (inte fanleaves) gulnar lätt och får bruna torra partier, ser inte ut att vara en näringsöverdos utan snarare en brist på något.

    OBS! Klicka på bilderna för förstoring! ;)

    Fortsättning följer inom kort…

    replied 12 years, 5 months ago 17 Members · 46 Replies
  • 46 Replies
  • club_one

    Member
    2011-09-28 at 12:30

    Ser fint ut!
    Vad är måtten på utrymmet?
    Lycka till!

  • vaporizeme

    Member
    2011-09-28 at 20:04

    @Club_one wrote:

    Ser fint ut!
    Vad är måtten på utrymmet?
    Lycka till!

    Tackar! Skriver ut måtten och lägger ut mer bilder imorn. Har precis börjat blomma dem nu. D.v.s. att de är långt mycket längre gångna än vad bilderna säger i detta skede, men som sagt så kommer det upp mer bilder och info redan imorgon!

    Update:

    Odlingsutrymmets dimensioner:
    (Insidan)
    Höjd: 66,5 cm
    Bredd: 38 cm
    Djup: 49 cm

  • dudin

    Member
    2011-09-29 at 02:56

    Tjena tjena lycka till nu och hoppas allt går vägen för er.

  • gumpy

    Member
    2011-09-29 at 05:06

    Ser bra ut!

    Hade ni tänkt scrogga? Ser inte så högt ut i lådan, du kanske borde fundera på att sätta in nätet snart.

  • robinho

    Member
    2011-09-29 at 08:20

    Ser fram emot nya bilder på både gröna växter och er setup! Ser ut att bli en kul grow att följa! Alltid intressant med hemmabygge, skulle vilja se hur du byggt ditt kolfilter, och hur bra fungerar det?
    Lycka till..!

  • vaporizeme

    Member
    2011-09-29 at 08:55

    @robinho wrote:

    Ser fram emot nya bilder på både gröna växter och er setup! Ser ut att bli en kul grow att följa! Alltid intressant med hemmabygge, skulle vilja se hur du byggt ditt kolfilter, och hur bra fungerar det?
    Lycka till..!

    Bilder på kolfiltret kommer. Inga konstigheter egentligen, men info kommer! Och det funkar utmärkt, luktar INGENTING i lägenheten så länge odlingslådan inte är öppnad! =)

    @Gumpy wrote:

    Ser bra ut!

    Hade ni tänkt scrogga? Ser inte så högt ut i lådan, du kanske borde fundera på att sätta in nätet snart.

    Nätet är sedan 28/8 insatt, alltså över en månad sedan. Vi har bara inte startat en tråd förens nu då vi två varit lite oense om huruvida vi skulle ha någon öht. Men så blev fallet =) Så scrog är igång. Mer bilder fram till dagens datum kommer att komma upp flera ggr dagligen fram tills odlingen är avslutat då jag hoppas ha allt uppe, och det är jag säker på =)

    @dudin wrote:

    Tjena tjena lycka till nu och hoppas allt går vägen för er.

    Tack som fan dudin! Hoppas du lyckades rädda det mesta av flashen vid skörd och att möglet inte hunnit sprida sig! Ska gå och checka din tråd om något nytt hänt nu! =)

  • vaporizeme

    Member
    2011-09-29 at 10:08

    Nu finns bilder fram t.o.m 25/9!

    Några “sömnpiller”-tjuvnyp har redan gjorts på den okända AF. Både jag och min vän har svåra sömnproblem och behöver i perioder medicinsk hjälp för insomning. Men eftersom man bara får tabletter som gör en dum i huvudet på en vecka av sjukvården så måste cannabis användas till även detta syfte.
    Annars är beräknad skörd av den om ca 2 veckor. Kommer dock inte ge mer än ca 5g pga dess förhållanden och storlek.
    Bilder på ett av smakproven kommer upp under eftermiddagen eller morgondagen.

  • doctordoom

    Member
    2011-09-29 at 12:07

    Ser väldigt fint och proffsigt ut :) Kommer absolut att följas!

    Såg inte så komplicerat ut att köra som dig. Kanske blir ett hönsnät över mina sötnosar när nästa omgång börjar!

    Men är du säger på att dom är klara så nära inpå som 2 veckor? Är inte så erfaren personligen men när mina sista såg ut så där var det runt 5 veckor kvar! Fast du kanske sitter på information som jag saknar :)

    Lycka till med sötnosarna iaf :)

  • vaporizeme

    Member
    2011-09-29 at 14:39

    @DoctorDoom wrote:

    Ser väldigt fint och proffsigt ut :) Kommer absolut att följas!

    Såg inte så komplicerat ut att köra som dig. Kanske blir ett hönsnät över mina sötnosar när nästa omgång börjar!

    Men är du säger på att dom är klara så nära inpå som 2 veckor? Är inte så erfaren personligen men när mina sista såg ut så där var det runt 5 veckor kvar! Fast du kanske sitter på information som jag saknar :)

    Lycka till med sötnosarna iaf :)

    Endast den ensamma Okända strainen är klar inom 1-2 veckor =) De andra NL-plantorna har sina 8 veckor kvar, då vi nyss satte dem i blom. De har fått vara kvar i veg-stadiet ganska länge =)
    Tack för de fina orden för övrigt. Så långt har budgetlösningarna fungerat riktigt bra! =) Kommer att uppdateras minst 2-3 ggr i veckan!

  • doctordoom

    Member
    2011-09-29 at 15:03

    Låter toppen det där med stadiga uppdateringar! Själv försökte jag få in en update var 3e dag. Då ser utvecklingen tydligt :)

    Ser väldigt fint ut annars. Hur mycket luktar dom nu? Körde själv NL som första seriösa odling (står nirvana på förpackningen) och dom luktade nästan noll!

    Lycka till

  • vaporizeme

    Member
    2011-09-29 at 15:24

    @DoctorDoom wrote:

    Låter toppen det där med stadiga uppdateringar! Själv försökte jag få in en update var 3e dag. Då ser utvecklingen tydligt :)

    Ser väldigt fint ut annars. Hur mycket luktar dom nu? Körde själv NL som första seriösa odling (står nirvana på förpackningen) och dom luktade nästan noll!

    Lycka till

    Våra NL-frön kommer också från Nirvana ;) Den okända strainen stinker ganska mycket när man öppnar upp nu, men inget genom kolfiltret. Men om 2 veckor så vet jag mer exakt hur mycket NL:arna kommer att lukta =)
    Luktar dock RIKTIGT fint om den okända ;)

  • vaporizeme

    Member
    2011-09-30 at 12:13

    Uppdaterat fram t.o.m. 29/9!

  • vaporizeme

    Member
    2011-10-02 at 08:45

    Skriv gärna varför ni röstat på just den strain ni valt, om ni har lite tid över vill säga! Alltid kul att veta! =)

  • vaporizeme

    Member
    2011-10-03 at 15:25

    Nästa update imorgon, försenat av jobb!

  • wayne

    Member
    2011-10-03 at 15:29

    Ska ni ha samma setup till nästa omgång? Är målet så stor skörd som möjligt då också? Från vilken breeder har ni tänkt köpa sorterna?
    Lite frågor som kräver svar innan man kan rösta.

Page 1 of 4

Log in to reply.