• Någon ide? Hjälp inför 2008

    Posted by krister on 2007-09-24 at 21:53

    Förra året satt jag 3 frön (mest för att testa) direkt i jord i marken med endast pappersmetoden först, så de fick svans. Ingen av de kom upp ur marken.

    I år hade jag tänkt göra ett nytt försök och ska börja leta frön redan nu. Jag hade tänkt mig sätta ut ca 30 st av någon autoblomande sort som Lowrider eller lowsnow typ.

    Men jag har ingen möjlighet att plantera dem innomhus först eftersom jag bor sjukt litet. Så är det ens någon ide att dra ut dem direkt efter pappersmetoden?

    Finns det sorter som skulle klara det bättre än de ovan nämnda?

    replied 16 years, 7 months ago 6 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • Trestor

    Member
    2007-09-25 at 17:37

    Om du inte kan odla upp de alls inne skulle jag sätta fröna direkt i marken utan att gro dem först. Dvs el-naturelle. Det är mindre risk för skador på de känsliga små groddarna.

  • krister

    Member
    2007-09-25 at 19:00

    ok det ska jag göra! Så det är ide att pröva ändå? Tänkte kanske satsa på thypoon som det pratats så mycket om. Men autoblommande är väll lättast att odla? Kanske försöker på båda.

    Ca hur stor procent av fröna jag sår utan att grodda lär komma upp ur marken? Ska jag trycka ner dem en bit så inte fåglar mm får tag på den eller är det bättre att bara ha dem typ 1 cm under jord?

  • reaper

    Member
    2007-10-01 at 04:03

    Kan inte svara på hur många som kommer upp, det är många faktorer som spelar in där. Håll koll på vädret så det inte regnar flera dagar i rad efter de börjat gro, och var noga med att inte låta jorden torka ut.. Många borde ha thyphoon frön i drivor nu så du kan nog få många såna till ett bra pris, de är lättodlade och tåliga..

  • painted

    Member
    2007-10-03 at 13:49

    Kan man sätta ut thyphoon och låta den stå bara, självklart vattnar man och så men kommer den blomma av sej själv?

  • reaper

    Member
    2007-10-03 at 14:44

    Jag rekomenderar att fylla ett litet hål med blomsterjord, och sen sätta fröet där i. Näringspinnar finns på ica och är ett bra alternativ om man inte besöker stället så ofta. Jag brukar pissa på plantorna också.

  • herr-j

    Member
    2007-10-10 at 20:47

    Jag klurar på att sätta ut ca 1000 Lowryder plantor. Jag kommer att använda redskap som man planterar skog med. Jag räknar kallt med att hälften är hanar. Allternativet är att låta naturen ha sin gång och förvilda ganjan. Någon som tror att detta är en möjlighet.. Och vad spår ni att resultatet blir

  • gipzy

    Member
    2007-10-15 at 15:58

    borde väll gå att förvilda cannabis lokalt iallfall, det har man ju lyckats med andra växter :)

Log in to reply.