• Million Marijuana Marchen STHLM 2005

    Posted by underdog on 2005-02-22 at 17:42

    Borde man inte fixa gröna ballonger i år med något trevligt motiv som man kan dela ut till folk som kommer :D

    Dags att börja förbereda oss?

    replied 18 years, 11 months ago 36 Members · 154 Replies
  • 154 Replies
  • loffe

    Member
    2005-02-22 at 18:39

    Bra idé! Kanske vi på Stockholms-forumet kan hjälpa till att ordna nåt? Vore kul att träffas och *host* snickra plakat och blåsa ballonger och så… :D

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 09:04

    Ni skulle om ni har ekonomi till det kunna använda sån där gas i balongerna så de svävar, och dela ut till barn :D

    Frågan är om ni ska ha gröna ballonger eller med cannabis motiv, tror dock att föräldrarna inte gillar cannabis motivet.
    Eller massa gröna räcker. =)

    .MrWolf

  • loffe

    Member
    2005-02-23 at 09:38

    Klart det ska vara gröna löv på ballongerna! :D
    Men vad tycker ni i Normal om detta, det är ju ändå ni som arrangerar, så ni får komma med konstruktiv kritik. :)

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 10:20

    jag tycker som loffe, det borde vara ett motiv på dom , ett blad eller liknande :)
    kan jag få en ballong? 🙄

    peace

  • trestor

    Member
    2005-02-23 at 15:30

    Ja, visst är det en bra idé med ballonger, men framförallt fler plakat, skyltar och banér vore trevligt att se.

  • drullper

    Member
    2005-02-23 at 16:15

    @Trestor wrote:

    Ja, visst är det en bra idé med ballonger, men framförallt fler plakat, skyltar och banér vore trevligt att se.

    Flaggor, flaggor, flaggor….

    Var kreativa, få utlopp för alla era eventuella konstnärliga sidor, sålänge det håller sig innom lagens ramar…. MMM är vad dess besökare gör det till.

    go crazy!

  • dimbo

    Member
    2005-02-23 at 16:41

    http://www.dreemway.co.uk/acatalog/DREEMWAY_Balloons_267.html

    där finns en MASSA ballonger :) jag har inte lyckats hitta någon marijuanaballong dock :) men finns en massa olika gröna som hade kunnat användas.

    annars kan man ju köpa sånna där långa smala “korvballonger” och “vika” cannabisblad. hittade inte några ord för “korvballonger” eller “vika” :P

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 19:17

    Finns det någon som uppmärksammar media om MMM?

  • reaper

    Member
    2005-02-23 at 20:27

    Inte så säker på hur lagligt det är, men heliumballonger med frön i kanske? :D

    /Mikael

  • dimbo

    Member
    2005-02-23 at 20:33

    @ReformGBG wrote:

    Finns det någon som uppmärksammar media om MMM?

    har för mig att det var ett inslag i aktuellt från förra året.

    edit: found it; http://www.pot-tv.net/archive/shows/pottvshowse-2805.html var iofs inte från aktuellt :P

  • trestor

    Member
    2005-02-23 at 22:40

    Öhm, givetvis informerar arrangörerna media om saken, är det något man ens behöver fråga? Sedan tror jag inte de behöver informeras om det heller för den delen…

  • Anonymous

    Guest
    2005-02-24 at 23:00

    @Dimbo wrote:

    annars kan man ju köpa sånna där långa smala “korvballonger” och “vika” cannabisblad. hittade inte några ord för “korvballonger” eller “vika” :P

    Jag tror man böjer eller formar “korvballonger”. 💡

  • reaper

    Member
    2005-02-25 at 01:28

    vita balonger, med Riktiga cannabis blad fasst limmade :D

  • a-dam

    Member
    2005-02-25 at 09:36

    MMM borde föregås av ett massivt uppmärksammande. MMM kommer att gå helt obemärkt förbi om inte någon opinion har bildats där aktuella frågor om cannabis tagits upp. Marie Stenhoff är på väg men saknar nog rätt mycket understöd från oss tror jag. Här har vi väl Sveriges första riktiga fall av medicinsk marijuana, vi står i startblocken för en nyanserad syn på “legaliseringen” av cannabis. Normal borde, med alla medlemmars ekonomiska hjälp, stå rustade för att ge Marie all support samt kunna nå ut till journalister i frågan. Vad handlar MMM om egentligen? Vad är det som intresserar journalister? Flum, rätten till sin egen kropp eller alternativ medicin? Vi kanske inte skall generalisera utan gå ihop kring kärnfrågan, vad är det viktiga med en nyanserad debatt och rimlig narkotika politik?

  • reaper

    Member
    2005-02-25 at 09:36

    jag har förslag på en “lek” ni kan köra på nästa MMM.

    alla dunkar varandra i ryggen och för att sedan slå sig själva på bröstet och utropa “oj vad bra vi är!” – Svensk narkotikapolitik i ett nötskal.

Page 1 of 11

Log in to reply.