Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Material för att hålla uppe 125W LE

  • Material för att hålla uppe 125W LE

    Posted by ilovehippies on 2009-09-18 at 11:47

    För tillfället har jag en LE lampa som hänger vertikalt, jag är inte direkt nöjd med ljus distributionen av detta, då jag odlar i en väldigt liten garderob har jag inte plats för en reflektor, så jag undrar vad jag kan använda för att hålla LE lampan horizontel istället för vertikalt, om det är något material man vågar ha emot lampan eller dylikt.

    Notera att det faktiskt är störtomöjligt för mig att få in en reflektor, egengjord eller köpt.

    Går det att ha, säg, TP kablar/rep/whatever improviserat i repliknande form som hänger upp den i “slutet” på lampan för att hålla den horizontel?

    replied 14 years, 7 months ago 5 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • monsterkiller

    Member
    2009-09-18 at 12:14

    Det kan ju gå med ex. ståltråd, osäker om det är bra/dåligt för lampan. Men gör en öggla runt sockeln och en längst fram runt röret och häng upp den i. Annars får du gå på en byggfirma/biltema/co och köpa någon sorts vinkel du kan göra ett fäste av. En reflektor kan du göra enkelt av en bit aluminium som du “lägger” på lampan det reflekterar iaf det som strålar uppåt, bättre än inget. Kanske kan fungera bra med sånt snöre som används för matlagning att knyta ihop kött med.

  • reaper

    Member
    2009-09-18 at 14:41

    Hej där! Som du säger så förlorar du en massa användbart ljus på att ha den hängande vertikalt.

    Jag skulle föreslå att du köper metallband (aka hålspikband, montageband mfl http://www.jula.se/EsaImages/item/master/317180_d.jpg), omringar plastdelen på lampan med detta och fäster ändarna i en träbit, taket eller något. Du kan säkert stabilisera sockeln på samma sätt.

    Dessutom tror jag visst att du får plats med reflektor om lampan kan hänga horisontellt. Köp en 40x25cm aluplåt för 50kr på CO ( http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=82522464 ) , bocka denna mha en jämn glasflaska/burk. 25cm är ju ganska precis så lång som lysrören på lampan är.

    Lycka till!

    Mvh

  • hank_moody

    Member
    2009-09-18 at 14:48

    En E40-sockel med vinkelfäste som sätts i taket/väggen…?
    Ungefär som en reflektor, bara det att man skippar reflektorn.

  • avva66

    Member
    2009-09-18 at 17:27

    Jag brukar stötta lampan med en ståltråd genom ett glasrör
    längst fram, precis som redan skrivits. Det har funkat bra.

    Men en liten reflektor ska du ha tycker jag, gå till en plåtslagare
    och få en fixad för småpengar.

  • reaper

    Member
    2009-09-18 at 18:15

    Hej
    Tänker som Hank. Skruva fast sockeln i en vägg så högt du kan, är
    skåpet litet och mattvitt är det lika bra som en reflektor. Så i stället för att höja/sänka lampan, flyttar du plantan.
    I mitt lilla Mamma skåp nitade jag en bit Mylar i taket, tar ingen plats. Tänk på att “sockeln” i en LE har reaktorn och kan bli lite varm, så ett litet utsläpp för varmluft kan behövas.

    Må!

  • Anonymous

    Guest
    2009-09-19 at 18:27

    Tja. Till min 300w LE så använde jag en lång metallbit, på bredden av en hammarslagsreflektor. Funkar skit nice

Log in to reply.