Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken lowlife AK47 400W hps (fröna skördade)

  • lowlife AK47 400W hps (fröna skördade)

    Posted by professor-haze on 2012-03-02 at 02:07

    [justify]hej!! då var de dax för min första odling. plantorna har tidigare stått 28 dagar under 125cfl men jag bytte igår till 400w hps. jag vet att det är overkill till 5 plantor men nu valde jag hps ändå :P jag vet även att krukorna är vääääldigt för små men ja valde att göra så här :P näringen jag kör med är canna’s terra flores å tempen pendlar mellan 25 å 29 grader och RH har ja ingen aning om. kommentera gärna go vänner :D [/justify] [justify]rliSL.png[/justify] [justify]1efCe.png[/justify][justify]h1nW6.png[/justify]

    replied 11 years, 11 months ago 7 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • kimzar

    Member
    2012-03-02 at 07:41

    ser väll rätt fint ut bara att det kan bli lite problem för att en del plantor kan sno åt sig all näring för dom andra… men annars ser allt fint ut och lycka till med din odling :)

  • professor-haze

    Member
    2012-03-02 at 10:18

    @kimzar wrote:

    ser väll rätt fint ut bara att det kan bli lite problem för att en del plantor kan sno åt sig all näring för dom andra… men annars ser allt fint ut och lycka till med din odling :)

    ja näring och även ljus! får nog ta å binda isär dom lite!

  • kimzar

    Member
    2012-03-02 at 17:33

    låter bra :) lycka till!

  • professor-haze

    Member
    2012-03-11 at 14:26
    Här kommer en söndags-update!

    älsklingarna är ca 6 veckor och förutom lite brända och torkade blad som jag har nypt av har allt gått fint 8) tror det berodde på hög värme och låg luftfuktighet när jag bytte till hps. den ena hannen fick lite näringsbrist eller nån lockout men han ska bort idag ändå. dom ska få ännu mer pollen när jag samlat in mer från hannen som ska slaktas.

    Jag kör full näringsdos och honorna verkar gilla det

    calyxarna har fått frön i sig men det dröjer nog 6 veckor tills dom är riktigt mogna.

    Buskigaste honan!
    eh6CC.png

    Längsta honan!
    5x4Jg.png

    Gammelgubben!
    Msnvx.png

    Gruppkram<3
    UqVIf.png
    Kommentera gärna och glöm inte att va med i min seriösa omröstning 🙄
  • kimzar

    Member
    2012-03-11 at 16:20

    ser ju fint ut :) bra jobbat :)

  • ganjafarm

    Member
    2012-03-12 at 09:16

    ser bra ut :) behåll hanen så länge du bara kan så blir det nog många fina frön ^^

  • laserapa

    Member
    2012-03-24 at 10:10

    Intresserad av frön om det blev några, [email protected] 8)

  • professor-haze

    Member
    2012-04-05 at 15:51

    jag har plockat av ett par frön och testat vattenglas/pappersmetoden. ingen grobarhet ännu. men om 2-3 veckor borde dom som sitter kvar på plantorna vara mogna (300+ frön). hoppas admin låser upp snart. det här börjar bli segt :/ apan: editera en ny adress så hör jag av mig och verifierar mig. hoppas ingen annan hört av sig och utgett sig för att vara mig.

  • cthullu

    Member
    2012-04-05 at 17:50

    sluta plocka av och testa att gro, inte ens frön som verkligen är helt klara brukar ha bra grobarhet sådär direkt efter skörd. Det är väl en skyddsmekanism så att de inte försöker gro på hösten precis innan vintern kommer…

    låt de sitta så länge som möjligt och så/gro inte på någon månad eller tre efter det om du vill safe:a och få så många fina groddar som möjligt.

  • laserapa

    Member
    2012-04-05 at 19:43

    Nej då, ingen har kontaktat den emailen.
    Kommer ställa några frågor som bara du kan känna till så jag känner mig lugn. :P

    Ahh men lol. Man får bara ha en mail där i 2 veckor tydligen. Så den funkar inte längre. Var kan man skaffa en mail som är säker, inte svensk host och inte kräver java?

  • whofkingkows

    Member
    2012-04-06 at 09:36
    laserapa wrote:
    Nej då, ingen har kontaktat den emailen.
    Kommer ställa några frågor som bara du kan känna till så jag känner mig lugn. :P

    Ahh men lol. Man får bara ha en mail där i 2 veckor tydligen. Så den funkar inte längre. Var kan man skaffa en mail som är säker, inte svensk host och inte kräver java?[/quote

    Här har du en bra mail :) https://countermail.com/

  • laserapa

    Member
    2012-04-07 at 12:02

    Nu har jag fixat en ny email, [email protected] :)

  • professor-haze

    Member
    2012-04-09 at 23:31
    laserapa wrote:
    Nu har jag fixat en ny email, [email protected] :)

    du har ett medelande!

  • laserapa

    Member
    2012-04-10 at 19:55

    Verkar inte ha kommit fram till [email protected]. Säker på att du skrev rätt adress? :)

  • professor-haze

    Member
    2012-05-04 at 10:51

    mina 3 månader gamla ak är nu skördade och fröna ligger på tork/mogning http://imgur.com/oplRH lowlifes ak blir små (20-30 cm höga) och yieldar dåligt men för övrigt har jag inte märkt av dessa “genetiska problem” som det har talats om och som fått lowlife att ta tillbaka sina produkter från en rad seedbanks. dom blommade stadigt under 18 timmar ljus och trichsen blev mogna på 2,5 månader precis som utlovat. så antingen var mina frön från en batch dom gjorde för längesen innan dom fick problem med genetiken eller så har ak47 aldrig haft problem med genetiken. Här kommer bilder på dom gamla haggorna http://imgur.com/j51BP http://imgur.com/As8Ux och en bild på en bud full av frön http://imgur.com/E5tZW trevlig helg!

Page 1 of 2

Log in to reply.