Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Livets trädgård – 600w

  • Livets trädgård – 600w

    Posted by greensymphony on 2011-01-07 at 13:37

    Förlåt för att jag ljög, jag har inte alls något uppehåll från odlandet!
    Satte i höstas frön från Mandala (igen, gotta love them!), det blev Mandala #1 och Hashberry den här gången. Av 10 satta frön fick jag fram några honor, tog dom jag fann starkast och tog lite sticklingar och rotade dom med 100% och har sedan dess gödigt upp dom i några veckor, har ingen koll på ålder utan kollar efter hur plantorna utvecklas. Idag är dom cirka 40cm ovanför jorden och har idag ställt om timern till 12/12.

    Setupen är i stort sett samma som när jag odlade Mandalas 8 miles high, förutom att jag slopat den ljudisolerade fläktlådan och kör enbart med naken kanalfläkt.

    600w metallhalogen i vegg + första blomveckan
    600w Högtrycks natrium i resten av blom
    Specialmix jord i 11L krukor

    Kommer inte att uppdatera tråden varje dag utan någon gång ibland!

    Dom två i mitten är Mandala #1 och dom 4 yttersta är Hashberry

    replied 13 years, 2 months ago 8 Members · 24 Replies
  • 24 Replies
  • greensymphony

    Member
    2011-01-07 at 13:41

    En kul notis är att Mandala #1 har visat vara en triploid/trifoli eller vad dom heter, dvs 3 uppsättningar istället för 2 vid varje nod som även gått i arv vid kloning!

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-07 at 15:05

    Vad cleant du har det och tjusiga plantor, ska bli intressant och se hur feta dom kommer bli. Vad menas med naken kanalfläkt?

  • greensymphony

    Member
    2011-01-07 at 22:04

    @Vesslan wrote:

    Vad cleant du har det och tjusiga plantor, ska bli intressant och se hur feta dom kommer bli. Vad menas med naken kanalfläkt?

    Thanks man!
    Tidigare så hade jag byggt en låda för fläkten i MDF och isoleringsskivor inuti.
    Denna har jag slopat denna gång, då jag rev isär lådan och slängde skivmaterialet för att kunna packa ihop setupen smidigare. Den här gången har jag bara hängt upp kanalfläkten i taket ihop med ljuddämparen, ljudnivån är högre men inget som stör min omgivning!

    Det har även tillkommit en digital 600w ballast istället för den magnetiska.

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-07 at 23:01

    Ålrajt då är jag med. Lycka till!

  • greensymphony

    Member
    2011-01-12 at 08:11

    När jag satte damerna i Blom, så var sativorna (Mandala #1) cirka 42cm
    Och indicorna (Hashberry) cirka 37cm.

    Idag, 4-5 dagar senare så är sativorna 60cm och indicorna 50cm.
    Kommer att börja ge halv dos näring vid nästa vattning, trots att dom inte visar någon symptom på brist, men jorden är 4-5 veckor gammal.
    Näringen består inte mindre än av:

    Biobizz grow
    Biobizz Flower
    Biobizz topmax

    Verkar dock vasra delade meningar om flush med dessa näringar, vissa på ICMAG hävdar att om man kör full dos skall man flusha 4 veckor (!!!!!!) och vid halv dos räcker det med flush på 2 veckor (!!!), låter imho helt sinnes att det ska vara så? Det är ju organic shit det det här :D

    Sen har jag Atami Bloombastic liggandes från min hydroodling 2008 nånting, funderar på att eventuellt använda den också mot slutskedet

    Använde dessa till mina 3 kloner av 8 miles high, med bra resultat!
    Tyckte smaken var den samma på mamma som kloner trots att det var rätt stora skillnader i miljö och näring hos dom!

  • ganjalars

    Member
    2011-01-12 at 21:21

    Ser granna ut! Det låter som att du kommer få riktiga monster i slutändan med 60 cm redan nu. Näringsbränn dom inte nu bara :)

  • greensymphony

    Member
    2011-01-12 at 21:31

    @GanjaLars wrote:

    Ser granna ut! Det låter som att du kommer få riktiga monster i slutändan med 60 cm redan nu. Näringsbränn dom inte nu bara :)

    Tackar!
    Monster is tha shiiiet! Jag kör tom med MH bulben fortfarande för att försökta hejda stretchen, tighta noder och budssom skymmer stammen är målet.. byter till HPS om en vecka någonting!

  • greensymphony

    Member
    2011-01-15 at 09:54

    Det växer sådet knakar och inte ens en 600w MH kan hejda plantorna från att stretcha, Sativorna mäter 73cm och Indicorna mäter 62cm.
    Har omgrupperat plantorna lite, men ni ser nog vilka som är sativor och vilka som inte är det! ;) Började mata dom med BioBizz igår och doseringen enl flaskan är 0,2-0,5ml/1L vatten och jag började med den låga dosen!

  • cthullu

    Member
    2011-01-15 at 10:57

    ser underbart ut :D Riktigt vitala och frodiga, kommer nog bli ganska maxat på slutet…… ;)

  • weedman-nr1

    Member
    2011-01-15 at 17:21

    Hmm dregel dregel, riktigt fina plantor det där! Blir intressant att se de blomma 😉

  • greensymphony

    Member
    2011-01-22 at 14:59

    Växterna har flyttat tillfälligt till ett nytt hem dom bor numera i ett 120x120x180 Secret jardin tält, MH bulben är bytt mot en HPS 600w.
    Dom stretchade mycket och det var jobbigt att komma åt och vattna så jag beskar 2 nedersta noderna på dom förra helgen, dels för att hejda stretchen lite och dels för att kunna komma åt med vattenflaskan!
    Detta hejdade stretchen i 3 dagar, men nu är dom igång igen!

    Sativorna mäter 96cm ovan jord och indicorna mäter 84cm ovan jord..
    Börjar bildas lite fluff på dom :) 15 dagar sedan 12/12

    Kan tyvärr inte knäppa några bilder förens nästa helg, då lär sativorna vara över metern och mer fluff finns att beskåda = roligare bilder!

  • fritz

    Member
    2011-01-22 at 15:07

    Jäva maffiga plantor!
    Krya och friska ser dom ut att vara, bra jobbat! :P

    Ser fram emot nästa update i det nya hemmet! :D

  • humlan

    Member
    2011-01-24 at 11:38

    Välmående och bra feta (tycker jag?) för att vara typ vegg stadiet.

    kanske misstar mig eftersom jag inte läste kikar mest på bilderna 8)

    Fridens!

  • greensymphony

    Member
    2011-01-27 at 14:42

    mja, dom var 1v blom på sista bilden ;)
    Här kommer två bilder på 20 dagar blom och 45 dagar kvar! :D
    Sativorna är över metern, inte mätt dom senaste dagarna, men gissningsvis 105-110 cm!


  • cthullu

    Member
    2011-01-27 at 17:08

    fint som fan – de där kommer hinna bli smällfeta :D

Page 1 of 2

Log in to reply.