Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Lifesaver under 210w LE (Vikt och rökrapport)

  • Lifesaver under 210w LE (Vikt och rökrapport)

    Posted by friheten on 2008-04-16 at 16:04

    Då har det vart dags igen då 8)

    Håller på att avsluta en liten odling för att ha lite kvalitétsröka till sommaren. Satte 2st frön varav en blev hona. Lät hannen stå kvar ett tag sedan flyttade jag ut han och lät han släppa lite pollen som jag använde för att pollinera en gren på honplantan med.

    Strain: BOG Lifesaver
    Utrymme: Vitlackerat skåp på 55*56*28 (L*H*B)
    Belysning: 1st 2700K 105w LE samt 1st 6400K 105w
    Näring Hesi rootcomplex, Hesi supervit, Substral krukväxtnäring (vegg och tidig blom), Hesi bloom complex samt Atamis PK 13-14.
    Ventilation: 2st 120mm PAPST (en för in- och en för utsug)
    Krukor: Något kapade TECU25 för att få ner höjden. TECU 15 i tidig vegg.
    Medium: Hasselfors P-Jord blandat med 15% vermiculit och 15% Perlite samt ett par cm cocos i botten istället för leca.
    Övrigt: Fimmade efter 5-6:e nodparet, redigt nedbundna, RH på 35-50% i vegg och 30-35% i blom, temperatur 24,5-26,5 grader med lampor på, 20-21 grader under mörkertimmarna.

    Osäker på tiden men kanske 2v från frö:

    8 dagar senare:

    Ytterligare 4 dagar efter:

    Ca 2v efter 12/12h:

    Återkommer med senare blombilder….

    /Mvh Friheten

    replied 15 years, 11 months ago 15 Members · 42 Replies
  • 42 Replies
  • bone

    Member
    2008-04-16 at 16:13

    Åhh, det ser jävligt bra ut för att vara LE :D

    Jag köper gärna några frön av dej sen btw ;)

    Mvh / Benet

  • herr-j

    Member
    2008-04-16 at 16:33

    Ser riktigt bra ut otroligt kul att se att någon mer odlar le

  • friheten

    Member
    2008-04-16 at 16:48

    Tog ett par sticklingar av både honan och hanen. Kämpar fortfarande för deras överlevnad då jag har haft dåligt med ljus åt dem pga att jag inte har utrymme för någon sticklingsetup. Gjorde en hobbylåda av en wellpappkartong och har flyttat dem mellan den och ett fönster soliga dagar. Kanske löser sig med utrymme vilken dag som helst dock då får jag se om de lyckas ta sig.

    4-5v in i blom (notera min extrema noobnedbindning 😆 ):

    5,5-6,5v in i blom (tagna idag):

    Överblick utan blixt:

    Med blixt:

    Lite budshots:

    Den pollinerade grenen:

    Har hållt mig mycket lugnare med näringen denna gång och inte haft några som helst bekymmer med symptom på näringsbrister eller övergödning. Tror det kommer bli riktigt bra det här och skall bli en kul jämförelse mot den mestadels hps-odlade Lifesavern jag kört tidigare.

    Vad tror ni en vecka till borde göra susen va? Ber om ursäkt för den dåliga kollen på antalet dagar i vegg och blom men har inte fört nå protokoll tyvärr.

    /Mvh Friheten

  • herr-j

    Member
    2008-04-16 at 16:54

    Hur mycket hoppas du att landa på. Ser ju väldigt bra ut.

  • friheten

    Member
    2008-04-16 at 16:59

    Väldigt svårt att säga. Förra odlingen fick jag ut ungefär 25+42g (2 plantor, finns tråd i bildbanken om ni missat) i exakt samma setup. Då hade jag lite problem med ph mm samt att dessa buds ser aningen fetare ut redan nu. En vecka kvar också som sagt.

    Hoppas på 40+ iaf. Totalt 11 grenar/toppar samt en budknopp i mitten som inte syns under alla fanleaves.

    /Friheten

  • herr-j

    Member
    2008-04-16 at 17:03

    Har nog missat din andra tråd helt eller bara glömt bort den. 67 gubbar under Le är väl inte fy skam. Återkom gärna med en rök och vikt rapport alltid lika kul att läsa.

  • reaper

    Member
    2008-04-16 at 18:15

    En sann förebild till alla LE-odlare! Ska bli kul att följa till slutskedet, lycka till!

  • snoris

    Member
    2008-04-16 at 20:35

    Också missat den här tråden. Ser riktigt fint ut i vilket fall. :D

  • friheten

    Member
    2008-04-17 at 12:15

    Just ja!

    Den grenen jag pollinerat. Om det blivit nå frön på den hur ser jag att de är klara?

    Enda gången jag gjort frön var typ min första odling under 2*36w lysrör samt 3st 20w LE. Då var det dock ofrivilligt då jag inte insåg att hanen släppte pollen så snabbt och då bara ploppade det frön ur budsen när jag torkat den. Om det nu är nå frön vill jag ju garantera mig själv att de är klara.

    Sen ett tips angående nedbindning i trånga utrymmen. Förra odlingen varken toppade eller fimmade jag plantorna utan jag band ner dem eftersom vilket slutade med att de gick runt i krukan mer som en fjäder så att säga. Detta gjorde att de var väldigt lätt att hålla nere höjden på dem utan någon allvarlig risk för att bryta av någon gren.

    Denna gång fimmade jag damen vilket gett många toppar men ack så veka de är vid förgreningarna. Får be till gud varje gång jag lär dit och pilla. Bröt nästan av en i början men den lyckades läka ihop iaf som tur var.

    /Mvh Friheten

  • rexel

    Member
    2008-04-17 at 12:50

    @Friheten wrote:

    Just ja!

    Den grenen jag pollinerat. Om det blivit nå frön på den hur ser jag att de är klara?

    Enda gången jag gjort frön var typ min första odling under 2*36w lysrör samt 3st 20w LE. Då var det dock ofrivilligt då jag inte insåg att hanen släppte pollen så snabbt och då bara ploppade det frön ur budsen när jag torkat den. Om det nu är nå frön vill jag ju garantera mig själv att de är klara.

    Sen ett tips angående nedbindning i trånga utrymmen. Förra odlingen varken toppade eller fimmade jag plantorna utan jag band ner dem eftersom vilket slutade med att de gick runt i krukan mer som en fjäder så att säga. Detta gjorde att de var väldigt lätt att hålla nere höjden på dem utan någon allvarlig risk för att bryta av någon gren.

    Denna gång fimmade jag damen vilket gett många toppar men ack så veka de är vid förgreningarna. Får be till gud varje gång jag lär dit och pilla. Bröt nästan av en i början men den lyckades läka ihop iaf som tur var.

    /Mvh Friheten

    när plantan är klar att skörda brukar seedsen oxå vara klara.

    när den tittar fram ur kalyxen e dom oxå klar. men torka budsen riktigt o ta sen ut seedsen.

    gl

  • psilocobe

    Member
    2008-04-20 at 10:04

    Oh fy jävlar! Vilket resultat med LE! :D

    Luktar dom mycket?

  • friheten

    Member
    2008-04-20 at 11:08

    när plantan är klar att skörda brukar seedsen oxå vara klara.

    när den tittar fram ur kalyxen e dom oxå klar. men torka budsen riktigt o ta sen ut seedsen.

    gl

    Tack för den infon. Bara vänta med andra ord.

    Faktiskt så luktar de inte alls nå nämnvärt. Inte alls lika mycket som förra gången jag körde Lifesaver men hade då totalt 3 plantor under hps så det säger ju sig självt. Vid vattning kan lukten spridas en bit ut i lyan men annars känner man bara doften i rummet utanför garderoben där lådan står.

    Men jag kan ju sakta men säkert vant mig med lukten. Vid tidigare odlingar har jag inte heller tyckt att det luktat så mycket sen kommer en polare förbi och säger att det verkligen stinker ända ut i hallen 😆

    Jah bless
    /Friheten

  • herr-j

    Member
    2008-04-20 at 11:15

    Jag har samma problem. Det stinker här. Man kanske skulle satsa på en jonisator eller vad dom nu heter. Nån som testat en sådan

  • torparn

    Member
    2008-04-20 at 11:35

    Du har lyckats bra med LE, ser riktigt bra ut :)

    Jag bokar gärna lite frön, vart ute efter LS ett tag nu..

    peace

  • friheten

    Member
    2008-04-20 at 11:38

    Aldrig testat och inte läst om så många som använt det faktiskt. Tror kolfilter är det enda rätta. Kanske i kombination med sådan där vaportekdisc eller vad de heter. Testade de förut i en lite större odling. Stinker ju nästan värre än plantorna men döljer lukten bra iaf. Fast inte kul att det luktar som om man spillt ut en hel flaska Ajax över golvet.

    Skulle säkert funka avsevärt bättre i en odling som min nuvarande. Dvs i en mindre låda ståendes i en garderob. Tror det skulle döda det mesta av cb-lukten och inte heller lukta så mycket ut i övriga utrymmen.

    /Friheten

Page 1 of 3

Log in to reply.