Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken KruCans lönnrum – 600W vertikal scrog [upd. 29/9 – skörd]

  • blueberry

    Member
    2011-09-09 at 23:07

    Tjuvkikat länge nog nu..
    Fan vad nice jobbat!! =D
    Blir inte sämre av att det var absolut första gången jag såg en vertikal scrog ;)

  • bajarn

    Member
    2011-09-10 at 12:44

    Kikar in varje dag för att kolla på dina bilder och skiner av lycka för din skull :D. Fånigt så här när man bara sett det på bild men som du sa så siktar du på 1 gram per watt så jag får väll hålla mig där i den ramen och säger 540 gram torkat och klart.

    En fråga bara! kör du cocos från start eller driver du upp fröet i typ plantstart (torv) eller frökrukor?

    vh bajen

  • KruCan

    Member
    2011-09-29 at 17:56

    Va kul, tackar Bajarn! Själv tror jag på mer än så, men vi får se. :-) Jag planterade fröna i vanlig blomjord, sen efter lite drygt en vecka när dem fått tillräckligt med rötter planterade jag om i cocos.

    Hej igen förresten! Då var det äntligen dags för en bilduppdatering, den här gången på skörden.

    Det stämmer, jag skördade plantorna i måndags. Jag hade egentligen tänkt klippa ner dem i helgen men jag har varit bortrest så det fick bli när jag kom hem istället. Hållt på med trimningen direkt efter kneget inpå småtimmarna de senaste dagarna. Kan inte vänta tills jag är klar med trimningen (1 planta kvar), så jag kan slappna av och njuta av resultatet.
    :hemp:

    Det är lustigt hur fort man glömmer bort allt det tråkiga, blir alltid lika förvånad efter skörd hur trist och tidskrävande trimningen är.

    Okej, slut på gnället och över till resultatet. :-) En av TD:orna hade taskiga gener eller var av en pheno som skulle behövt ytterligare några veckor i blom. Vilket som, den slutade aldrig riktigt att stretcha och hade små och glesa buds. Den andra TD:n däremot var rena motsatsen, med stora, kompakta buds. De övriga, SLH och Chocolope, alla hyffsat kompakt och uniform, inget att klaga på där. Däremot så borde jag ha varit mycket flitigare med saxen under vegg och tidig blom, alldeles för många smågrenar med popcornbuds.

    Så här såg det ut efter jag klippt ner och hängt dem uppochner inför trimningen. 85 dagar, ganska precis 12 veckor blev den totala blomtiden.

    2011-09-26 – 85 dagar i blom

    Det var det, jag återkommer om några veckor med en viktrapport.

  • entleman

    Member
    2011-09-29 at 18:45

    Helt galet, jag har sett ett par odlingar nu, men det där var verkligen helt galet. :)
    Hade jag bara haft utrymmet…

  • annie10

    Member
    2011-09-29 at 19:19

    Väldigt vackert..

  • h

    Member
    2011-09-29 at 20:55

    Satsar du på någon vikt eller tar du det som det kommer?

    Kommer ta upp ett par burkar inför kureringen, det där! ;)

    Grattis till lyckad skörd!

    Måste dock motsäga dig och säga att jag gillar trimmningen, har kanske inte haft lika många plantor eller lika stora sådana som dig, men har ändå sätt det som en intressant sista tid med mina små flickor innan de bränns. Avkopplande om inget annat, speciellt med en joint i mungipan ;)

  • jippi12

    Member
    2011-09-30 at 05:12

    fyfan va fint!
    är riktigt avis på det här… själv får man vänta ca 8 veckor till skörd nu :/

    vad tror du slutvikten hamnar på ? kanske lite svår fråga men man kan ju alltid gissa

  • whtname

    Member
    2011-09-30 at 10:42

    Ser otroligt trevligt ut! Ska garanterat göra ett lönnrum som detta när jag väl fixat hus/bostadsrätt. :)

  • KruCan

    Member
    2011-10-18 at 17:29

    Tack ska ni ha allihopa!

    Då var det torkat sen ett tag tillbaka och ligger och kurerar. Hade tänkt att återkomma tidigare men det är lätt så här efter skörd att röka lite för mycket, tankarna har som varit på annat håll. :-)

    Torkat och klart vägde 3st Chocolope 327g, 2st Tangerine Dream 236g och 2st Super Lemon Haze 191g. Totalt blev det alltså 754g, vilket är en bra bit över 1g/w, så jag är mycket nöjd.

    Potensen på rökat är helt okej, men har inte riktigt det där lilla extra enligt mig. SLH:n undantaget kanske, den jag gillar mest. De ger alla ett ganska typiskt sativarus. Sativa i alla ära, men jag har konstaterat att jag föredrar Indica. Tänk er en en tung indica avnjutandes i TV-soffan efter en hård dags arbete. :-)

    Nu drar jag mig tillbaka, men vem vet, jag kanske återkommer med nya projekt i framtiden. Tack för visat intresse!

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-10-18 at 21:29

    garttttttis

  • skev

    Member
    2011-10-19 at 16:55

  • whtname

    Member
    2011-12-17 at 14:55

    Tänkte bara snika in med en liten frågeställning :)

    Hur tyckte du det gick med blumat-systemet? Har själv köpt in dom, beställde från österrike och blev ca 540kr för ett 3m kit :) Inte så farligt för att kunna bevattna 12 krukor tycker jag!

    Sen undrar jag även om du körde med någon sorts luftsten i tanken? :)

  • KruCan

    Member
    2012-01-17 at 20:43

    @whtname wrote:

    Tänkte bara snika in med en liten frågeställning :)

    Hur tyckte du det gick med blumat-systemet? Har själv köpt in dom, beställde från österrike och blev ca 540kr för ett 3m kit :) Inte så farligt för att kunna bevattna 12 krukor tycker jag!

    Sen undrar jag även om du körde med någon sorts luftsten i tanken? :)

    Ledsen att jag inte svarat tidigare, men men…

    Blumat har fungerat bra för mig, har kört med dem de senaste 3-4 svängarna utan några större problem. Se bara till att fylla på reservoaren så att den aldrig blir tom, annars kan du få justera om dem i och med att mediumet torkat ut. Det har hänt för mig några gånger och när jag fyllt på reservoaren igen så har det runnit en stråle ur blumaten i början och det mesta av näringen runnit igenom krukan innan blumaten har hunnit justerat till sig igen. Konan drar åt sig vatten och desto blötare mediumet är, desto mindre droppar den, men det tar ett tag innan detta sker om den har blivit uttorkad.

    Ett annat problem som jag har läst om, men inte upplevt själv, är att de kan clogga igen om du blandar in enzym i näringslösningen. Jag använer själv enzym i näringslösningen, men även drip clean, och har som sagt inte upplevt detta problem. En del rekommenderar att vattna näringslösning med enzym för hand 1-2 ggr/vecka och köra utan enzym i reservoaren.

    Nej, du ska inte köra med någon luftsten i reservoaren. Systemet är ett s.k. drain-to-waste och inte ett omcirkulerande system, så du behöver inte det. Dessutom är cocos så pass luftigt i sig så det är aldrig något problem.

Page 4 of 4

Log in to reply.