Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken KruCans lönnrum – 600W vertikal scrog [upd. 29/9 – skörd]

  • KruCan

    Member
    2011-07-26 at 19:20

    Dags för en liten update då.

    Damerna har ääntligen slutat strecha. Den högsta toppen mäter ca 170cm nu, inte långt ifrån att ta i taket.

    26:e dagen i blom nu. Super Lemon Haze och Tangerine Dream ska ta 10 veckor att blomma enligt respektive fröbank, Chocolope 9+. Men jag räknar med att ha dom i blom runt 12 veckor iaf, så det blir ganska precis 8 veckor till…suck. ;-)

    2011-07-26 – 26 dagar i blom

  • adrenalized

    Member
    2011-07-26 at 19:23

    wooa :O welcome to the jungle. se riktigt sjysst ut det där.

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-26 at 19:33

    Shit alltså jag tog en snabb titt på din uppdatering så fick jag gå och rulla en, ser sjukt mumsigt ut.

  • hasselasse

    Member
    2011-07-26 at 20:37

    Kul att någon på swecan provar sig på denna odlings teknik :D

    Ja finns inte mycket mer att säga än GALET SNYGGT :clap:

  • Tazmanian

    Member
    2011-07-26 at 20:54

    Kan inte göra annat än att gapa och hålla med hasselasse, sjukt stealth odling och fräna lösningar!
    Tummen upp för denna odling måste jag medge :D!

  • wexper

    Member
    2011-07-26 at 22:24

    Oj det är var spännande teknik, jag som trodde att jag hade optimerat min odlings yta. blir riktigt kul och följa så att man kan se hur mycket du i slut ändan skördar på din odling. Jag kör oxå Smart Pots med cocos och lite leca kulor och det växer helt sjukt mycket bättre en med vanliga krukor i cocos. Kommer aldrig byta tillbaka till vanliga krukor och annan näring en Gold Label efter den här odlingen.

  • Toobzz8668

    Member
    2011-07-27 at 07:50

    Grymt häftig teknik såna som du som gör att man själv kmr våga prova sig fram i framtiden :)

  • bongstyrig

    Member
    2011-07-27 at 18:37

    Göhäftig fin odling! De ser ut att trivas och jag är nyfiken på hur många knoppar det kommer, räkna dem lite senare och skriv här så är du snäll :pleased:

  • fundamentalist

    Member
    2011-07-27 at 20:01

    vertikal odling e riktigt najs! utnyttja ljuset till fullo och perfekt för mindre utrymmen. diggar det starkt och du gör det riktigt bra! :D

    för er som gillar tekniken och vill se videodagbok på vertikal scog så rekommenderar jag denna youtube kanal :D

    http://www.youtube.com/user/scrogking

  • stilnoct

    Member
    2011-08-02 at 07:48

    Saknar “gilla” knappen ;) Gillar iaf :p

  • club_one

    Member
    2011-08-09 at 19:35

    Hur går det? Dags för skörd snart?

  • KruCan

    Member
    2011-08-10 at 20:07

    Gokväll!

    Först och främst, tack så hemst mycket för alla fina kommentarer, det värmer verkligen. :-)

    @Bongstyrig wrote:

    Göhäftig fin odling! De ser ut att trivas och jag är nyfiken på hur många knoppar det kommer, räkna dem lite senare och skriv här så är du snäll :pleased:

    Önskar jag hade haft det tålamodet men det är många för att jag ska orka räkna dem alla…

    @Club_one wrote:

    Hur går det? Dags för skörd snart?

    Det är länge kvar än tyvärr. Det är sativadominerande damer så det kommer ta sitt lilla tag, jag räknar med att skörda dem om 5-6 veckor. Dvs, ca 11-12 veckor totalt i blom.

    Det börjar bli svårt att komma åt de bakre plantorna. Några toppar som kommit för nära lampan har bränt sig lite, men det är inte så mycket att göra åt, nu låter jag dem växa fritt fram till skörd. Detsamma gäller med att ta bilder, jag får vika undan toppar när jag fotar uppifrån. Hur som helst, här är några hyffsade bilder jag lyckades ta som visar hur det ser det ut i dagsläget.

    2011-08-10 – 41 dagar i blom

  • hasselasse

    Member
    2011-08-12 at 12:14

    Viva Sativa! :yeah:

    :hemp:

  • imported_bl

    Member
    2011-08-12 at 12:19

    Jag älskar din grow! :love:

  • cthullu

    Member
    2011-08-12 at 14:17

    härligt härligt, påminner mycket om den gamla klassikern “tunnan” någon hade här, fast i större format :P

Page 2 of 4

Log in to reply.