Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken kiwis första odling [600W HPS, Lowryder]

  • kiwis första odling [600W HPS, Lowryder]

    Posted by kiwi on 2006-11-08 at 18:45

    Ok då. Eftersom så många här har fina odlingsdagböcker så tänkte väl ha en med. Jag har tre stycken lowryders i garderoben under en 600W HPS..finns väl inte så mycket mer att säga. Här är en bild på en av plantorna:

    Dom är 17 dagar gamla. För tillfället så mår alla plantorna bra och växer på. Men om jag får problem så postar jag frågor i den här tråden och hoppas på svar. :)

    Peace och kram på alla.

    replied 17 years, 5 months ago 11 Members · 32 Replies
  • 32 Replies
  • skills

    Member
    2006-11-08 at 19:11

    Snacka om att elda för kråkorna så att säga in med fler plantor NU ❗ ❗

  • reaper

    Member
    2006-11-08 at 20:21

    m du inte lyckats i in det i ett chassie så håller jag med. 😆 Vegga loss fler.

  • reaper

    Member
    2006-11-08 at 21:19

    hehe blir dyra gram de, du kan alltid försöka göra rekord stora lr.

  • melo

    Member
    2006-11-08 at 22:33

    Mycket snygg bild måste jag säga! :hippie:

  • reaper

    Member
    2006-11-09 at 01:10

    600w hps på 3 LR… knas, du kommer ju gå back på el räkningen även om du säljer allt :P

    på en 600w hps kan du lätt odla 10 plantor!

  • kiwi

    Member
    2006-11-09 at 11:30

    Ah, vad bra att ni sa att man kan ha 10 plantor under den. Visste inte riktigt hur stark lampan var och om det skulle gå.. El ingår i hyran, så det är inget jag behöver oroa mig för. Brukade ha datorn på hela tiden men nu har jag börjat stänga av datorn på natten så att det inte kommer se skumt ut om dom skulle undra varför jag förbrukar mycket el. 🙄

    Det här är ju min första odling. Vill bara känna lite hur det känns med ett par lättskötta lowryders. Jag blir liksom glad om jag får 10 gram rökbart material. Lampan är lånad av en kompis som flyttat utomlands i ett år, så jag tänkte liksom att jag skulle pröva att odla på skoj sådär. :) Går det bra så blir det en hel djungel där inne garanterat!

  • reaper

    Member
    2006-11-09 at 11:43

    Den ser mycket grön och fin ut på bilden. Det ska bli intressant att se hur tätt mellan noderna och hur buskiga dem blir med 600w hps.

  • kiwi

    Member
    2006-11-10 at 11:46

    Liten mini-update:

    Två av plantorna har visat kön. Det blev honor! Den tredje har inte visat kön än men jag hoppas nästan på att det blir en hane så jag kan få ut lite fröer av odlingen också. Men en hona till är självklart välkommen. I vilket fall så verkar det bli en lyckad första odling för min del. :)

  • bigbanana

    Member
    2006-11-10 at 11:54

    Är iofs bra att starta med något simpelt, och du har ju ett år på dig, tycker du ska testa något annat än lowryder nästa ggn… Lowryder odlar man utomhus eller i stealthlådor, inte under 600w garderob…!

    :)

  • reaper

    Member
    2006-11-10 at 14:51

    update? :D

  • kiwi

    Member
    2006-11-12 at 16:44

    Lite tidigt för en stor update än så länge. Men här är en ny bild på den största honan. :)

  • Matzy

    Member
    2006-11-12 at 17:05

    du snacka om frön. annars kan du ju ta sticklingar också undertiden om du vill fortsätta odla d rökat. men klart d är roligare med frön :)

  • kiwi

    Member
    2006-11-12 at 17:07

    Lowryders är ju autoblommande så det går väl inte att ta sticklingar?
    Har för mig att det enda sättet att odla lowryder på löpande band är att köra fröodling lite då och då.

  • reaper

    Member
    2006-11-12 at 17:51

    @kiwi wrote:

    Lowryders är ju autoblommande så det går väl inte att ta sticklingar?
    Har för mig att det enda sättet att odla lowryder på löpande band är att köra fröodling lite då och då.

    japp de stämmer, man kan ta sticklingar men dom hinner ej få rötter osv och då tror jag inte att man får någe weed.. men men man kan ju testa!!!

  • brass

    Member
    2006-11-12 at 18:37

    Ser rikigt frisk och fin ut iallafall :)
    Keep it up! :P

Page 1 of 3

Log in to reply.