Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Cannabisaktivisten Jag är (kanske) med i radio idag 16:00 i P1

  • Jag är (kanske) med i radio idag 16:00 i P1

    Posted by tomster on 2004-11-11 at 09:22

    Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med i det direktsända samhällsprogrammet “Centralen” idag. Det sänds live inför publik. Jag är ditbjuden i egenskap av “partyknarkare”, dvs en person som inte tog droger för flera år sen. Jag har fått sagt till mig att jag får använda ett annat namn än mitt eget, annars kommer jag nog inte ställa upp (publiken där känns inte som ett problem…). Det ska vara en narkotikapolitisk debatt, fokus på den är dock okänd för mig i nuläget, jag kanske är helt lurad liksom…

    Programmets producent skulle ringa mig idag och prata med mig, vilket hon inte gjort ännu, gör hon inte det går jag dit ändå och frågar varför de inte ringt… jaja.

    Jag tänker försöka vara lugn och samlad, saklig och kanske här och där lite sarkastisk. Programmen kan man lyssna på i efterhand men det vore ju roligt om nån råkade spela in och gjorde en mp3:a av det.

    Just det, jag hade tänkt kalla mig Fredrik Bergman i programmet, så ni vet vem som är jag.

    //Tommie

    replied 19 years, 3 months ago 18 Members · 47 Replies
  • 47 Replies
  • mr_bones

    Member
    2004-11-11 at 10:11

    Bra jobbat Tommie, du är en äkta gräsrot.

    Här är en länk till centralen http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?programID=1159

    Tycker inte att jag hittar nått om droger i dagens program. Men det kanske är en överraskning. Annars så är det tydligen öppen mic eller något liknande.

  • tomster

    Member
    2004-11-11 at 10:21

    Jag kallar mig numer Daniel eftersom en av de fd narkomanerna heter Fredrik.

    Gästerna kommer vara
    2 narkomaner (fd)
    Mobilisering mot narkotikas projektledare (tjejen som nån mailat med här…)
    Krogar mot knark har också nån tjej med.

    Och… det kan ha varit nån mer…

    //Tommie

  • tomster

    Member
    2004-11-11 at 10:25

    Posta för övrigt tips och tankegångar, jag glömde en (TVÅ) böcker om ganja hemma i morse så jag känner mig lite naken. Men det ordnar sig!

    Snacka är ju det jag kan…

    //Tommie

  • 108

    Member
    2004-11-11 at 11:15

    @tomster wrote:

    Snacka är ju det jag kan…

    ..och du gör det bra…

    Ska lyssna på P1 fr kl 16.00 i dag (kanske åker jag till centralen t.o.m) och tänka på dig – du är redan dagens hjälte ❗

  • mr_bones

    Member
    2004-11-11 at 11:29

    Du kan ju nämna att normals första möte hade 300 besökare. Större delen av dom var ungdomar. Inte många intresseorganisationer har så många unga röstare på sina möten.

    cannabis är den mest utbredda drogen i världen. Vi i Europa har använt det så långt bak som 16.00talet. Shakespeare skrev tom om cannabis. Det är redan en intrigerad del av samhället det är bara tyvärr så att Sverige har blivit gravt missledda av oseriös forskning av lögnare som Lars Bejerot (och den där stollen i lund, vet inte vad han heter).

    Sverge stöder sig på tvivelaktig forskning som utförts för 20-30 år sedan. Detta är självdestruktivt för ett land. Mängder av länder väljer en mjukare väg bara för att förbuds politiken enbart är destruktiv Ex. Holland, Canada, Schweiz och GB. Vi kan inte få svensken att sluta röka på, det skulle vara svårare än att få dem att sluta äta potatis. Men om vi fortsätter att förstöra användares liv så kommer vi snart ha lika överfulla fängelser som USA och ett mycket brottsbelastat samhälle. Ta joy raman som exempel, han blev oskyldigt inlåst i 8år mycket pga att han i tingsrätten sagt att han hade rökt cannabis.

    Lite tankar vet inte om det hjälper.

  • farull

    Member
    2004-11-11 at 14:20

    Trevligt!

    Jag ska lyssna, och håller tummarna för dig Tomster!

  • reaper

    Member
    2004-11-11 at 14:23

    Lycka till!

  • loffe

    Member
    2004-11-11 at 14:26

    Lycka till, detta ska bli intressant.

    OT: Skulle man inte kunna införa nåt i stil med “Veckans Swecannare”, för hedervärda insatser i debatt eller odling, etc? :D

  • reaper

    Member
    2004-11-11 at 15:18

    vilken vändning!

  • loffe

    Member
    2004-11-11 at 15:21

    Fan att dom hela tiden ska blanda ihop saker. En kille som pratar om cannabis och legaliseringen, och sen naturligtvis två “tunga narkomaner” och den där förbannade Liedbergius eller vad hon heter. 3 mot 1, plus att intervjuaren verkar lyssna bara på den ena sidan. Fy fan, men det kanske blir bättre. :)

  • reaper

    Member
    2004-11-11 at 15:30

    nej jag tycker det är bra. än så länge har utfrågaren försökt blanda ihop men alla utfrågade har hållt isär saker som de börs. Alkohol är ett problem, amfetamin är ett annat osv. Helt rätt. nu ska vi se vad snuten säger…

  • reaper

    Member
    2004-11-11 at 15:31

    alkohol igen. bra, herr polis

  • reaper

    Member
    2004-11-11 at 15:33

    alkohol dödar, javisst..

    ursäkta men detta är den första sakliga debatt jag har hört och kan bara inte låta bli denna live-debatt… nu daniel igen…

  • loffe

    Member
    2004-11-11 at 15:35

    Nu tar det sig…hoppas han tar upp det idiotiska med att straffa eget bruk.

  • farull

    Member
    2004-11-11 at 15:49

    Ja, det blev ju inte mycket debatt det där. Inte konstigt när man blandar in 6 parter och har 35 minuter på sig inklusive presentation av alla…

    Men bra jobbat Tomster! Synd att du blev avklippt på slutet där bara. Så fick checkpoint-snubben sista ordet, innan du hann såga inkörsportsteorin.

Page 1 of 4

Log in to reply.