Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken [I BLOM:WRxSWE][I Veg: WRxSWE; Afg.Kush; TS44][400w HPS+LR]

  • Optimisten

    Member
    2008-08-28 at 23:06

    Lyckades smyga över en del bilder från kameran hemma hos en kompis, så här kommer en bilduppdatering!

    Den första bilden är ett gruppfoto på plantorna från 17 aug innan jag flyttade hanarna. Den i mitten är den enda TS44-honan jag fick. Hon sticker ut en del tycker jag :)

    Följande bilder är från 27 aug.

    Först en closeup på en hanblomma (TS44) :

    Thumbnail ett är på en hane. (TS44) Thumbnail två, en WRxSWE hona som växt satan i det på bredden efter att jag toppat henne :D.. Igår räknade jag till 14 preflowers!

    Här har vi en WRxSWE som inte toppats. Uppenbarligen har jag inte riktig pejl på datumfunktionen i min kamera..

    Jämfört med min TS44-hona är skillnaden slående, men då har hon iofs förlorat en del grenar till sticklingar och även på andra sätt levt ett “hårt livt” så..

    Avslutningsvis ett gruppfoto med en WRxSWE i förgrunden, följd av en Afghan Kush och ytterligare en WRxSWE

  • distorted

    Member
    2008-08-28 at 23:16

    härliga plantor du har där! :hemp:

  • reaper

    Member
    2008-08-29 at 08:50

    kul o se några WRxSwestar. slängde själv ner några i cocosen idag.
    keep it up.

  • Optimisten

    Member
    2008-09-28 at 13:37

    Efter mycket om och men kan jag slutligen lägga upp lite nya bilder.

    Snart kan jag skörda mina plantor (c:a 2-3 veckor kvar) men bilderna nedan är tagna vid tre olika tillfällen. Först en enstaka bild från början av september, sedan några från mitten av månaden, följt av några bilder från igår, den 27e. enjoy!


    Första bilden ovan är från någon dag innan min semester, dvs. från första veckan i september typ.

    Följande bilder är från den 11 sep, eller kanske den 12e?

    Gruppfoto…

    Afghan Kush, toppad.

    WRxSWE

    WRxSWE

    TS44

    Budshot.. Förmodligen TS44 :?:

    Topcolas, ser ut att vara Afghanen.

    Resten av bilderna är från igår, den 27e sept.

    Budshot, WRxSWE TS44 WRxSWE TS44

    Mmmmm… Marijuana :)


    WRxSWE – Tror jag lyckades fimma denhär…


    WRxSWE, En gren pollinerad med TS44… Väldigt bra feno på denhär plantan, den är den största i denna omgången.

    TS44, även den här har en gren pollinerad.

    Gruppfoto med mysbelysningen igång ;)

    Kristaller i massor 8)

  • reaper

    Member
    2008-09-28 at 14:29

    Fan väldigt fina bilder du har och jälvla fina plantor det där kommer nog bli en hel del roligt röka

    Peace

  • Zleb

    Member
    2008-10-07 at 20:53

    Hur går det? hihi

  • Optimisten

    Member
    2008-10-07 at 21:00

    Asdåligt, det blir ju aldrig klart!

  • Optimisten

    Member
    2008-10-14 at 13:21

    Jag har plockat kushen och TS44:an, WRxSWE står kvar och växer så det knakar. Efter att ha börjat flusha dem insåg jag att de inte skulle bli klara i tid och började ge dem fosfor igen,
    men ingen ytterligare näring. Som resultat började de ploppa ut nya buds utanpå de gamla.

    Här är bilder, Kushen gjorde jag om till hasch direkt, TS44:an hänger på tork.

    Ganska orent hasch som ni ser, jag blandade ut med ganska mycket växtdelar så det skulle bli lättmeckat smul. Det är dock fortfarande ganska kladdigt inuti.
    Bilder på WRxSWE-plantorna kommer om nån dag när de hunnit jobba lite på sina nya buds.

    mvh

  • gringo

    Member
    2008-10-14 at 13:42

    Hur mkt olja fick du ut då, och vilken metod använde du ? :)

  • Optimisten

    Member
    2008-10-14 at 13:48

    Jag använde butangasmetoden och jag vet inte hur mycket jag fick ut eftersom jag saknar våg. Men två stycken stora fat fick jag använda.

    Efter att bladen torkat så de kunde smulas så snabbtorkade jag budsen genom att frysa ner och sedan tina upp dem i mikron upprepade gånger.

    Det är ganska jävla potent med tanke på omständigheterna, jag tar mycket mindre bitar av detta än jag skulle gjort av även lite dyrare gatuhash.
    Rökt ganska mycket den senaste veckan, men fortfarande mer än hälften kvar!

    Kushen i sig är dock lite för sänkande tyckte jag både denna gången och förra gången jag odlade, så i fortsättningen får det bli andra strains.
    Jag provade TS44:an häromdagen, och den är mycket trevligare tycker jag. Så hoppas att den torkat tillräckligt för att rökas snart…

  • Optimisten

    Member
    2008-10-14 at 14:57

    Tänkte jag kunde visa vad som händer i barnkammaren när jag ändå var igång!

    Plantorna har inte mått så bra denna gången, två stycken har dött. (näringsbränna p.g.a. fel jord, orkar inte gå in på hur det gick till.)
    Jag har inte tagit så väl hand om dem! Just nu veggar de under 13 LE.
    Jag planterade om nu i helgen. så snart de jag blommar nu kapas åker de här in under HPS:en.

    8st totalt, så en fattas ovan. De som dog var förmodligen WRxSWE, men kanske den sista kushen jag hade var en av dem.
    Det återstår att se eftersom jag bara skiljde på indica- och sativadominans denna gången.

    Gruppbild:

  • Optimisten

    Member
    2008-10-16 at 15:02

    Och så en update från blomkammaren, där mina WRxSWE blir finare och finare för var dag som går.. Tackar torparn’ :)

    Iofs så har det varit uppenbart att jag inte behandlat dem på bästa sätt, T.ex har jag inte kunnat kolla PH de senaste två månaderna och jordtempen är i regel för hög (25-28 C) Men trots detta tycks denna hybrid ge hög avkastning.


    “Trådarna” man kan se på bilden ovan är inte spinn, utan hår från mitt husdjur. Det verkar omöjligt att hålla rummet kliniskt rent på sånt.. :(

  • Seed_man

    Member
    2008-10-22 at 21:58

    Vilka monster mannen (=

Page 2 of 2

Log in to reply.