Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Inomhusodling Hydro Hur mkt skörd kan man räkna med drygt under 400w HPS?

  • Hur mkt skörd kan man räkna med drygt under 400w HPS?

    Posted by reaper on 2002-06-17 at 00:14

    Säg att jag har en hypotetisk odlingsplats på 1 kvm, med en 400HPS Son-T agro som lyser, Hydro bubbler setup.. Hur många gram torkade buds(ej löv), asså kvalite röka, kan man räkna med att kunna få ut maximalt från ett sånt utrymme, Per “säsong”/skörd ?

    replied 21 years, 10 months ago 8 Members · 14 Replies
  • 14 Replies
  • mry

    Member
    2002-06-17 at 00:33

    1,5 kilo med en rain forest.

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 02:16

    Ahoooo?? nu skojar du med mig? 1,5kilo TORKADE buds? okej, låter ju lovande =) Det var i absolut bästa fall kan ja tro.. ?

    ursäkta en Newbie, men vad är en Rain Forest? =)

    Hare bäst

    PLUR

  • mry

    Member
    2002-06-17 at 02:20

    Nja du kan maxa upp till två kilo om du har rätt strains. Men det förutsätter förståss SOG.

  • reaper

    Member
    2002-06-17 at 07:36

    Sea Of Green på en yta av en enda kvadratmeter skulle producera såpass? Det låter överdrivet… särskilt för en inte alldeles überprofessionell odlare.. väl? 😯

    [edit]

    Eller jaha… kopplade nu, jao… men om man nu har en rainforest (http://www.odlingsshopen.com/asp/visa.asp?ProdKat=Rainforest), så är man väl rätt …speciell om man inte kör sea of green. 😉

    Men jisses… skördarna bli såpass stora alltså.. 😯
    Här ska det börja funderas minsann. Det ser ju inte alldeles svårt ut att bygga själv, ganska rejält mkt billigare oxå.

    3700:- för en 60liters behållare, ett lock med 72 hål i, 72 små nätkrukor att stoppa i hålen, en vattenslang samt en motor (akvariemotor kanske?) och en “spridare”….tycks lite som överpris. Inte för att vilja vara sniken mot det snälla folket som återförsäljer de här grejerna.. men man har ju en budget än så länge iaf. 🙄

    Frågan är hur spridaren fungerar… nån som vet kanske?
    Finns det inga såna där vackra illustrerade trådar om detta nånstans? 8)

  • ashtray

    Member
    2002-06-17 at 11:44

    @radix wrote:

    Frågan är hur spridaren fungerar… nån som vet kanske?
    Finns det inga såna där vackra illustrerade trådar om detta nånstans? 8)

    Satt precis och undrade samma sak.. sprutar dendär “knoppen” i mitten ut vatten över plantorna och så rinner det ner i bunken.. eller hur funkar det?

  • si

    Member
    2002-06-17 at 15:52

    gissar att det är per skörd.

    det är starkt tilltagna siffror skulle jag dock vilja säga (utan någon som helst erfarenhet själv =) )

    Alltså, det krävs optimala förhållanden, och det är egentligen mycket få personer som kommer upp i det.

  • dod

    Member
    2002-06-17 at 16:01

    Normalt brukar man väl säga att man kan få upp till 1g/W.

  • mry

    Member
    2002-06-18 at 12:10

    Ja det är per skörd. 72 plantors SOG.

    Pumpen suger med centrifugalkraft upp vatten från botten och slungar ut dem i rothöjd, via fyra spridarmunstycken.

    Klart du kan bygga dina egna aero och DWC anläggningar. Jag tycker också att priset på en RF är i överkant. Men å andra sidan tjänar man snabbt in de pengarna och allt är uttänkt och passar perfekt.

  • yogi

    Member
    2002-06-18 at 19:49

    MrY: Har du själv någonsin fått en sådan skörd eller är det enligt reklamen från General Hydrophonics?

    1500 g. under 400 W på en m2 skulle ge ett GE Rating på 5,68 (hypotetisk blomtid: 55 dgr) vilket är helt OTROLIGT. Rekordet som innehas av Oldtimer ligger på 1,89! Själv brukar jag ligga strax över 1(organsikt).

    Får du skördar på 1.5 till 2 kilo måste du utan tvekan vara väldens bästa odlare.

    (Ni som inte sett den, kolla in Overgrows Garden Efficency Calculator. Ett behändigt sätt att räkna fram hur effektivt man utnyttjar sin setup: http://www.overgrow.com/tools/gerating.php

  • reaper

    Member
    2002-06-18 at 21:53
  • bz

    Member
    2002-06-18 at 21:55

    Tja jag fick 1.69 i Shabang rating…
    Och det är inte så illa tycker jag iaf 😈 😈 😈 😈

  • mry

    Member
    2002-06-19 at 13:41

    Jag är i närheten. Men jag har inte gjort allt rätt och ffa inte varit utan katastrofer. Dessutom har jag mer ljus än en 400…

    Jag är helt övertygad om att om du sköter RFen optimalt och har en passande strain som är jämngammal, kommer resultatet att bli det jag säger. Av säkerhetsskäl vill jag inte posta några “bevis” här.

  • slan

    Member
    2002-06-19 at 16:57

    hehe

    Ja, eftersom vi här på swecan bara har hypotetiska odlingar så kan man väll lika gärna dra till och säga att man har en STOR hypotetisk odling. 😆 😆 😆

    GE 1,39 här, men det kommer att förbättras avsevärt i framtiden.

    /S

  • mry

    Member
    2002-06-19 at 22:43

    Jag odlar uteslutande bifftomater. Vad talar ni om? :D

Log in to reply.