• Hur många plantor på 125w LE?

    Posted by iskall on 2009-11-27 at 15:13

    Som ämnet lyder så undrar jag hur många plantor 125w LE hanterar… 4 känns lite mycket men å andra sidan kanske det inte spelar någon roll?

    Generar ju ett visst antal lumen vet inte om plantorna “suger åt” sig det och darför kan man bara ha ett visst antal?

    Mvh

    replied 14 years, 5 months ago 2 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • Teslakid

    Member
    2009-11-27 at 23:56

    Beror på hur stora krukor du har.

    Men gennerelt så får man mer från många lite mindre planor än från få stora.

  • iskall

    Member
    2009-11-29 at 13:29

    Ska jag använda mig av 4 plantor då och sätta dom kanske något tidigare i blomm? Är det en idé eller?

  • Teslakid

    Member
    2009-11-29 at 15:08

    Blir fint de. Beroende på strain så kan dom dubblas eller tredubblas i höjd under blomm om man inte binder ner dom. Så vegga beroende på hur mycket plats du har så blir de fin fint.

  • iskall

    Member
    2009-11-29 at 15:42

    Ja jag har ett stort utrymme så det blir inga problem.. Dock kanske jag ska vara beredd på att binda ner dom med tanke på att mitt ljus (125w LE Blå/vit) inte är det bästa och kommer antagligen inte ända ner om jag låter dom växa för mycket på höjden?

    Funderar dock på en 250w LE Röd sen vid blomm stadiet….

  • Teslakid

    Member
    2009-11-29 at 15:46

    ok, men vegga tills dom e 10-15cm så e de nog ingen fara.

  • iskall

    Member
    2009-11-29 at 16:05

    Det bör dom väll vara på runt 4-5 veckor nästan? Det är northern light och och det är väll en indica dominerande strain? Tänkte att dom växer ju inte lika mycket på höjden som sativa dominerande…?

    Aja… Men jag tycker det låter som en bra idé och kommer sätta dom tidigt i blomm… Hoppas det inte tar bort för mycket av potensen bara… Köper jag en 250w LE röd så kommer jag ta sticklingar och fortsätta med dom genom att dela upp garderoben i två avdelningar och fortsätta med min nuvarande 125w till sticklingarna….

  • Teslakid

    Member
    2009-11-29 at 16:22

    minna blev de på 2-3 veckor efter ja plantera om dom. Dock är de durban poison..

    Men prova bara, de kommer ju bli nått helt klart så inte så någa om du får 10g mer eller mindre nu. Du kommer troligen ha så de räcker till nästa skörd ändå :)

  • iskall

    Member
    2009-11-29 at 16:32

    Ja absolut. Jag känner mig fram lite.

    Kommer med uppdateringar hur det ser ut i bildbanken senare.

    Tack för hjälpen så länge… Vi kanske kan fortsätta i Canna Terra tråde jag la upp? :)

    Mvh

Log in to reply.