Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Hövdingens – 400w – Vanilla Kush m.m. -AVSLUTAD-

  • h

    Member
    2011-05-02 at 11:51

    @Peppar wrote:

    Kul att experimentera, hoppas det går bra :)

    Vad är det för LR#2 frön, original?

    Speccs!

  • peppar

    Member
    2011-05-02 at 12:16

    Det är ett Lowryder (#1) paket, Lowryder #2 är en korsning mellan Lowryder och Santa Maria.

  • h

    Member
    2011-05-02 at 15:48

    Well, detta var paketet jag fick med till mina LR2 seeds, från Ickysticky.
    Should i feel LURAD?!

  • bongomongo

    Member
    2011-05-02 at 16:08

    Dom kanske har skickat fel? Kolla det!

  • h

    Member
    2011-05-02 at 16:58

    Skickade ett mail.
    Något är mycket skumt.
    Stog på kvittot i mailet att det är LR1, beställningshistorien visar LR2.

    Om jag ska vara ärlig så gör det mig inte så mycket mer än att mitt förtroende sveks, men äsch…

  • peppar

    Member
    2011-05-02 at 17:33

    Trist, men hoppas de är vettiga och ger dig nån form av kompensation.

    Och lycka till med fortsättningen, ska bli intressant att se vad LR1 kan prestera under 400W.

  • h

    Member
    2011-05-02 at 17:41

    Äsch, vad ska man göra?

    Är bara en warmup för nästa odling, för att se till at utrymmet jag använder blir optimerat under odlingen inför nästa omgång med mer exotiska och “speciella” strains

  • peppar

    Member
    2011-05-02 at 17:50

    Det är exakt samma anledning som jag har att odla dvärgar ^^ Vill inte riskera att det blir pannkaka av dyra frön ;)

    EDIT: Kan trösta dig med att mina femmade LR#2 (original från JD) var ojämna i kvaliteten. 2/5 genetiskt svaga. En av dem dog efter bara några dagar och den andra stannade i växten vid 8 cm längd, lever fortfarande och blommar. Världens minsta bud ;)

  • h

    Member
    2011-05-08 at 19:09

    Update – Dag 31
    Praktikens Torka

    Info
    26,5 grader
    35% RH (Segelmetoden var inte igång)
    Ålder(dagar): Lowryder – 31, AK47 – 8, Nepal – 8

    Ja, Dags för en update skulle man väl tycka.

    Denna dag är blandad mellan julaftonsmorgon och Jesus korsfästelse..

    Kommer hem efter att hämtat ett stort paket levererat från e40bulbs.se med allt som nu skulle uppgradera min lilla låda.
    Ack och ve, när jag öppnar luckorna till min saknade och älskvärda trädgård möts jag av en sorgens syn. Skunken som var mycket ung hade totalt torkat ut, och begravdes bland minnena, samt mitt LST projekt såg enormt sorgsen ut över förlusten av sitt syskon, och var själv på väg in i fördärvets djupa dal.

    Well, Ain’t no rest for the Wicked som man brukar säga…
    Jag tock min låda, slet upp den som om jag var 8 år igen och började pyssla för fulla muggar!
    Mular mättes och placerades med silvertejp, nya hål gjordes, ny näring blandades ut och förberedelser gjordes för nästa julklipp…
    (…To be continued!)

    Vad som hände: Har haft praktik sedan Tisdag, inte kunnat komma hem fören idag, och inte haft någon person jag kunnat lita på med vattningen. Det är tragiskt, men inget jag kan göra åt saken.
    Nästa gång jag kommer hem är Fredag, hoppas de klarar sig tills dess.

    Lite bilder:

    Det nya utrymmet täckt med Mylar. Det var mycket krångligare att få på plats än vad jag hade förväntat mig, men upp gick det!

    Sedan helt färdigt med lampan och hyllan i satt!

    Sedan till blommorna:

    Hela setupen (fr. höger till vänster): de två lowryderna (Tant grön bak, fräcka fröken fram), två nya AK47 (Af+fem.), de tre Nepalerna som skall ut inom kort.

    De två lowryderna:

    Den sorgsna fräcka fröken: Jag har än hopp för denna stackare, löven är torra, men skotten och stammen är fortfarande vid liv. Jag hoppas detta inte stressar plantan för mycket för att bli hermis.

    Tant Grön: En halvt misslyckad FIM’ning, blev en toppning istället tror jag, då jag endast fick med löv och ingen större del på stammen.

    Ak47’orna: Sattes i fönster för ca 8dagar sendan, ska nu spendera resten av sina liv här.

    De tre nepal-syskonen:

    Inväntar nu 10 regular Vanila Kush frön, varpå jag ska odla mig en Moder-planta sedan ta sticklingar av (köpte även en påse med 50st ROOT!T kuber och rotkomplex. Planen är SOG.

    Inväntar även en 400w HPS med tillhörande fläkt-kit (Kolfilter och tillbehör).

    To be continued!

  • doctordoom

    Member
    2011-05-08 at 19:15

    Den ser verkligen ut att må dåligt :/ Hoppas den tar sig.

    Sen ser det väldigt spännande ut resten, lovande minst sagt! Verkar ha en härlig flora av strains :) Alltid roligt!

    Kör hårt nu så hämtar jag din LE lampa senare när det är skördat här hemma ;)

    Peace

  • h

    Member
    2011-05-08 at 19:17

    Hoppas också verkligen på att den tar sig, men toppskotten ser ut att vara vid liv, så borde funka då bara bladen torkat ut.

    Och mer strains borde det bli!

    LE lampan blir din ;)

  • h

    Member
    2011-05-15 at 19:16

    Update 15/5 – Dagen då Sverige fick VM-Silver! – Dag 35
    TRANSFORMERS

    Senaste tiden har mycket hänt.
    I fredags kom jag hem från mina två veckor hemifrån, förutom förra söndagen.
    Tyvärr klarade sig inte LowRydern som jag körde LST på.
    Även de två AK47orna tog rejält med stryk av att vara utan vatten i 5 dagar.
    Den glada nyheten är att dessa fortfarande lever i alla fall, knappt, men de är vid liv!
    Hur som, inga tårar fällda, livet går vidare och det är bara ta sig i kragen, speciellt då jag inte kunde göra så mycket åt det utan någon som kan vattna medans jag är borta, dvs tillitsproblem.
    Hur som.

    Vad som hänt sedan förra veckan?
    jo, det ni… MYCKET!
    I fredags var jag och plockade ut mitt paket från head-nature, med kolfilter-settet och Cooltume-settet.
    Allt blev illa kvickt installerat…
    d.v.s. tog ca 5-6 timmar att dra alla kablar rätt och koppla in allt som det skulle vara.
    Kan även tillägga att de senaste 4 timmarna idag spenderades åt att klä och inreda nya vegg-kammaren!
    Till det har ett par Vanilla Kush planterats, direkt i blöt jord.
    Dessa från Abflex, tänkte bara tillföra dessa till Loggen!

    Hur som, bilder på allt nytt:

    Hela setupen.


    Blom-kammaren


    Vegg-kammaren

    Till blommorna:

    Börjar med Lowydern – 35 dagar gammal.
    FIMningen blev en Toppning istället, och gav 3 (?!) nya toppar, Får se hur detta vidareutvecklas. Fortsätter köra 18/6 som det är nu.
    Den var lite ledsen när jag kom hem, då den som alla dra plantor fick klara sig utan vatten i 5 dagar. En omplantering till 3L krukor äge rum och som Som en vanlig motreaktion mot torra plantor blev ju då klart övervattning, detta innebar även övergödning, vilket gav den en näringsbränna.
    Slushade igår och kör rent vatten sedan dess, tills den repar sig.


    Ak47orna (15 dagar) såg värst ut, dessa hade börjat vissna rejält och bladen hade börjat gulna.
    jag började med att plantera om dessa från sina grodd-krukor till 1L krukor. Efter mycket lite reaktion över 24 timmar togs de ut ur kammaren och sattes i fönstret med två glas på för att maxa luftfuktighet.
    Lite skillnad blev det, och därav sattes in igen i blom-kammaren.

    Den random Nepal-strainen (16 dagar) är dock den enda som klarat sig, impressive!
    Tänkte att jag ger dessa en chans igen, nu med kraftigare ljus och bättre näring. Lite mer tid, sen blir det omplantering och kraftig LST!



    Har för övrigt haft en mycket trevlig kväll, med mycket pill i boxen, och med ett besök av bröderna bong!

    Kommer snart plantera om alla i 5,7L krukor, då jag har 3st Vanilla Kush frön inför grodd (Pappers-metoden) , Kommer innebära att jag kommer sitta med 10 krukor där inne snart, packad med strains!

    Peppar!
    Nu blir det från ny kula, en ny start, efter denna transform!
    Ska aldrig lämna mina barn igen!

  • hushhush

    Member
    2011-05-15 at 20:36

    O jävlar vilken uppgradering! Snyggt bygge! Ska bli kul att se vad det blir av detta. :D

  • h

    Member
    2011-05-15 at 20:58

    Måste bara stabilisera allt nu, små pill som få ner värmen (Mer ventilation) Och fästa fast panelen på vänster sida bättre osv osv.
    bara det blir fixat så tror jag det kommer gå som på räls! :)

  • secret

    Member
    2011-05-15 at 21:35

    Vanilla Kush :)

Page 2 of 8

Log in to reply.