Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hahah största skämtet 2012 ! Länk finns i tråden

  • klockan

    Member
    2012-01-27 at 22:50

    @AzteK wrote:

    Är det någon här inne på forumet som vet vad som behöver göras för att få igenom en legalisering/avkriminalisering..? alltså, vem ska man prata med? vad ska man göra?

    Anders behring breivik är väl d1 av någon, som vet hur man får igenom sina åsikter.

  • WhiteRasta

    Member
    2012-01-28 at 14:10

    @sinsemillan wrote:

    Problemet är att dessa “experter” kan gå helt oemotsagda. I stort sätt ingen i Sverige som har tillräcklig kunskap om ämnet vågar offentligt ta cannabis i försvar när dessa patologiska lögnare sätter igång.

    För dessa personer är kriget mot droger evangeliskt och att ha en sansad vetenskaplig debatt om detta är lika omöjligt som att försöka bevisa för en väldigt religiös människa att gud inte finns. Vad du en säger, vilka vetenskapliga bevis du än lägger fram, så kommer dom inte att vika. Och den stora massan som inte har någon koll följer naturligtvis det “experterna” säger och myndigheterna proklamerar ut deras lögner som sanning.

    Så bland det som behövs är att ett flertal (helst kända) människor med kunskap och cred öppet började argumentera mot dessa drogkrigshetsare.

    Jag skulle tro att det inte enbart handlar om att våga eller inte våga. Problemet i det här landet är att om du faktiskt tar debatten och kommer med vettiga, sakliga argument och håller dig med fötterna på jorden så kommer du hoppas på och snackas “ner” så det visslar om det. Oavsett om du kan ta “sanningen” och köra upp i näsborrarna på dem. Man är inte inte intresserad av sakliga debatter i det här landet. Man vill inte veta av andra perspektiv än den här demoniserande som är “normen”. Och det är trist för jag tror det gör så att många som faktiskt vet precis hur det ligger till hellre håller munnen stängd för det blir som att tala inför döva öron + att du kommer bli uthängd i svenska mainstream media och där har man väldigt liten chans att försvara sig (bemöta eventuell kritik som skrivs).

  • aztek

    Member
    2012-01-28 at 14:23

    Men alltså hur ska man få fram hasch med 50% THC i ren haschform utan att lösa skiten med lösningsmedel? det är ju HELT omöjligt.

    säg såhär, du har en planta med 20%THC i potens. och gör hasch på den. då är ju haschet också 20% THC! och de strains med högst THC ligger väl på upp mot 30? då blir det ju riktigt svårt.

    % THC är inte samma sak som mängd trikomer. när man pratar % THC pratar man om hur många procent THC det finns i trikomerna, inget annat.

  • Teslakid

    Member
    2012-01-28 at 15:32

    @AzteK wrote:

    Men alltså hur ska man få fram hasch med 50% THC i ren haschform utan att lösa skiten med lösningsmedel? det är ju HELT omöjligt.

    säg såhär, du har en planta med 20%THC i potens. och gör hasch på den. då är ju haschet också 20% THC! och de strains med högst THC ligger väl på upp mot 30? då blir det ju riktigt svårt.

    % THC är inte samma sak som mängd trikomer. när man pratar % THC pratar man om hur många procent THC det finns i trikomerna, inget annat.

    Är det inte % THC av vikten man anger?

    Så i hash på 50% är helften THC och resten andra cannaboider/diverse skit?

    Är ju därför hashet blir mer potent än gräset man gör det av, för då tar man bort allt organiskt (typ blad) som inte innehåller nått gott.

    Men det va en debatt på SVT play för nått år sedan (finns en tråd om den nånstans) där de va en Svensk författare som golvade nån politiker i debatten, och en där Baard och några till starkt kritiserade den svenska modellen, så visst finns det dom som säger emot..
    Men ist för att bli ner tryckta och smutskastade ges dom ingen plats eller stämplas snabbt som för extrema.

    Men känns ändå som att de syns mer och mer positiva åsikter om cannabis i media, även om knarkkrigarna då kontrar med mer och mer långsökta argument 🙄

  • WhiteRasta

    Member
    2012-01-28 at 16:18

    teslakid: tycker mest man finner de sunda argumenten som kommentarer till horribla artiklar.

  • robinho

    Member
    2012-01-28 at 16:30

    @Teslakid wrote:

    Är det inte % THC av vikten man anger?

    Så i hash på 50% är helften THC och resten andra cannaboider/diverse skit?

    Är ju därför hashet blir mer potent än gräset man gör det av, för då tar man bort allt organiskt (typ blad) som inte innehåller nått gott.

    Allt jag vet är att på dispensaries i Usa står det både THC% och CBD% på både Cannabis och Hasch. De som står på “top shelf” (de bästa) har thc% över 50%, absolut inget jag hittar på och kan inte förstå att inte andra här på swecan vet detta?!
    Jag antar att man kan lita på dispensaries eftersom att dom väldigt noga kontrollerar produkterna som kommer in till varje dispensary.
    Har hela min uppväxt där borta och tar inte miste på detta.

  • Teslakid

    Member
    2012-01-28 at 17:38

    @WhiteRasta wrote:

    teslakid: tycker mest man finner de sunda argumenten som kommentarer till horribla artiklar.

    Jo där finns de många fler, men har ändå sett lite relativt positva artiklar som iaf försöker va sakliga, även om majoriteten fortfarande är starkt anti.

    @robinho wrote:

    @Teslakid wrote:

    Är det inte % THC av vikten man anger?

    Så i hash på 50% är helften THC och resten andra cannaboider/diverse skit?

    Är ju därför hashet blir mer potent än gräset man gör det av, för då tar man bort allt organiskt (typ blad) som inte innehåller nått gott.

    Allt jag vet är att på dispensaries i Usa står det både THC% och CBD% på både Cannabis och Hasch. De som står på “top shelf” (de bästa) har thc% över 50%, absolut inget jag hittar på och kan inte förstå att inte andra här på swecan vet detta?!
    Jag antar att man kan lita på dispensaries eftersom att dom väldigt noga kontrollerar produkterna som kommer in till varje dispensary.
    Har hela min uppväxt där borta och tar inte miste på detta.

    Jo du har säkert rätt, ja har bara fått för mig att de va så man mätte.

    Det blir ju mycket mer noga när det är för medicinska ändamål än för att bara slappa i soffan.

    Men kanske kan va den inbördes halten av olika cannaboider dom anger, utan att bry sig så mycket om vikten?
    Och sen klassar gräset efter potens som i topp-shelf för det starkare osv? :P

  • ykxm

    Member
    2012-01-29 at 09:55

    Det enda som skiljer en dryck innehållandes 5% alkohol och en dryck innehållandes 40% alkohol, är mängden alkohol per volym …host …host …ehm …kallas koncetration. Fortfarande samma drog, nämligen alkohol och därmed är effekten också samma. Detta anpassar man genom att dricka mindre mängd 40% alkohol i jämförelse mot 5% alkohol, eller mer mängd 5% alkohol i jämförelse mot 40% alkohol, om man vill nå samma effekt.

    Samma sak gäller även cannabis, och diskmedel, och saft, och alla lika ämnen med olika koncentrationer.

  • Teslakid

    Member
    2012-01-29 at 10:06

    Men cannabis innehåller fler aktiva ämnen än bara THC, och vid medisinskt bruk är den inbördes mängden av dessa av större betydelse.

    Tex behöver någon mer CBD och någon annan mer THC osv.

Page 2 of 2

Log in to reply.