Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Grattis utomhusodlare 2006 !

  • Grattis utomhusodlare 2006 !

    Posted by groddarn on 2006-07-16 at 20:25

    Ja, som rubriken lyder. Ett stort grattis till alla utomhusodlare ! :P
    I alla fall till dem som regelbundet ser om sina plantor och vattnar dem.
    Ett mindre grattis till dem som räknat med regn som bevattning.

    Och självklart så har man själv inga små liv utplanterade just i år… 👿

    replied 17 years, 10 months ago 6 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • reaper

    Member
    2006-07-16 at 20:31

    tack.

    Du får din del med groddarn.

    ;)

  • skills

    Member
    2006-07-16 at 22:23

    Kanske man skulle ta och vattna lite imorn da 😉

  • Nesta

    Member
    2006-07-16 at 23:18

    Behöver man vattna också?
    Jag skämmer inte bort mina utomhusplantor, någon måtta får det väl ändå vara. De får vatten när jag sätter ut dem sedan får de klara sig själva, resten sköter moder natur om.
    Det har hon ju lyckats med i några miljoner år nu, iofs odlar jag ju inte i sahelbältet, men det gör väl ingen annan här heller?
    Tack ändå Groddarn:pleased:

    Mvh// Nesta

  • fritz

    Member
    2006-07-16 at 23:27

    @Nesta wrote:

    Behöver man vattna också?

    Jag vattnar min utomhus planta och hon älskar det! :pleased:

    Ph stabiliserat vatten på 5,2-5,5 ger jag henne och bladen pekar med en 45graders vinkel rätt upp i luften! :D

  • onemanarmy

    Member
    2006-07-17 at 00:46

    Hmm, det regnade ju för nån vecka sedan :?
    Jag borde nog dra ut snart endå med lite vatten. Hmm,

    tack iallafall :)

  • maja

    Member
    2006-07-17 at 09:05

    Tack.

    Men mina klarar sig med regnet. :D 8) Peace

  • reaper

    Member
    2006-07-17 at 11:33

    Planterar man utomhusplantor i en jordhög på ett berg är det viktigare att vattna ofta än om du planterar dem i vanlig mark.

  • reaper

    Member
    2006-07-17 at 14:00

    den enda cannabis som klarar sig utomhus här på gården är den fördömda industrihampan från alla dessa fågelbord, och de i växthuset får jag vattna 2-3 ggr om dagen för att de inte ska torka sönder.

    usch och fy för för varma sommrar 😮

  • onemanarmy

    Member
    2006-07-19 at 22:59

    Fan jag tog och marshade ut idag endå, blev så orolig och blotta tanken på att allt arbete skulle gå förlorat gav mig ångest.
    Men tro det eller ej, dom mådde bra 😯 Vissa visade inga tecken alls på vattenbrist, medans ett par suktade lite, men de fick sig ordentligt med vatten så de klarar sig tills regnet kommer :)

    Och gissa vad solen kan göra på drygt en vecka? 😮 Möttes av MONSTER, en bubbleskunk hade växt så groteskt att en gren hade brutits av av sin egna vikt, och då snackar vi en gren med tjocklek som ett pekfinger, men det var inte helt av så det kommer att läka ihop fint :) Hoppas jag 🙄

Log in to reply.