Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Grapefruit + Nlx [HPS400+250W] SKÖRDAT! +bild

  • Grapefruit + Nlx [HPS400+250W] SKÖRDAT! +bild

    Posted by kiwi on 2007-03-31 at 20:18

    Andra försöket att odla. Det gick bra sist..ända tills min HPS600W dog (kanske av överhettning i lilla utrymmet, så jag kör lugnare med 400W nu och ska fixa en fläkt) och jag fick skörda mina stackars lowryders för tidigt.

    Hursomhelst så har jag läst på lite mer nu och har återigen lagt kraft på att försöka odla och här är en början. Så nu är jag taggad när jag kommit igång igen! :D

    Det som odlas är:
    8st Grapefruit från femaleseeds.nl (Femmade)
    2st Nlx från Growshop Alien (Vanliga, freebiefrön)

    Ikväll när jag kikade in i utrymmet så hade alla frön tittat upp. Kvalité och grobarhet så det bara smäller om det alltså!

    Tänkte beställa näring från growshop alien nu i veckan. En näringslösning att köra i veg och en i blom. Några tips?

    Här är en bild på mitt utrymme:

    Kommer väl mer updates när det börjat växa mer.
    Tills dess..peeeeaaaaceee bröder och systrar! 8)

    replied 16 years, 10 months ago 7 Members · 40 Replies
  • 40 Replies
  • reaper

    Member
    2007-03-31 at 22:44

    ser ju riktigt fint ut må jag säga :) grapefruit e en riktigt fin strain faktiskt. :hemp: kan vara bra om du investerar i en kanalfläkt och kolfilter för det lär lukta rätt fett annars ^^
    men ja annars e det snyggt som fan o jag får hoppas du får en lyckad odling, 8) :)

  • nicko799

    Member
    2007-04-01 at 08:18

    Lycka till, det ser lovande ut! Grapen brukar lukta rätt mycket mer än de flesta andra strains jag dragit upp, så som Benighted sa kan det vara bra med någon typ av luktborttagning. Rökat blir dock jäkligt starkt och gott att röka, mums.

    Näring? Jag har använt Atami´s organiska linje, plus en rotstimulator och blomförstärkare som är “kemiska” och en smakförbättrare.

  • kiwi

    Member
    2007-04-01 at 15:13

    Det där med ventilation är ett seriöst problem eftersom det bara liksom är ett hål uppe i taket ungefär som man har inne i badrummet och frågan är om man inte skulle ta och sätta ett hemmagjort kolfilter där kanske? Jag ska ta och kolla upp det. Tänkte satsa på att vädra med öppen dörr några timmar per dag. Hoppas det inte stinker i hela huset dock. Iofs så är det rätt lugnt eftersom mina grannar verkar chill och i regel också har skumma saker för sig och verkar väldigt reserverade. Man ser dom aldrig typ.

    Nicko799: Jag har köpt ataminäring nu plus en blomstimulator. Atami verkar vara en smidig lösning. :)

  • reaper

    Member
    2007-04-01 at 19:20

    du borde köpa ett kolfilter o sätta upp där inne, sen bara trycker du ut luften genom det med en fet fläkt.. slå upp en fläkt vid topparna och in med lite mäsk o en luftfuktare! sen varför folie? köp brandfilt nere på apoteket, funkar hur bra som helst!

    för övrigt ser det skitbra ut! kommer bli fett det där!

    keep on!

    /KulTub

  • kiwi

    Member
    2007-04-09 at 13:53

    9 APRIL UPDATE:
    Nu har plantorna tittat upp och ska vegga två veckor till högst. Sen blir det blom. Nu så ska dom sättas på näring och toppning ska börja planeras. Har veggat i 8 dagar hittills.


  • reaper

    Member
    2007-04-09 at 14:00

    in med några flarror mäsk och någon skål med vatten.. kör segelmetoden ifall du inte pallar skaffa luftfuktare.. kan lova dig att co2n och rhn kommer ge dina bäbisar asbra resultat!!

  • kiwi

    Member
    2007-04-09 at 14:10

    Jag har en fråga. Jag har en i princip oanvänd gräddsifon här och jag vet att man kan få plats med CO2-patroner som används till luftgevär och sånt. Kan man inte använda sifonen och spruta ut en patron om dagen eller nåt istället för mäsk? Eller som komplement.

  • reaper

    Member
    2007-04-09 at 15:32

    Mäsk funkar bra för bildning av Co2. Update?

  • reaper

    Member
    2007-04-14 at 18:10

    @kiwi wrote:

    Jag har en fråga. Jag har en i princip oanvänd gräddsifon här och jag vet att man kan få plats med CO2-patroner som används till luftgevär och sånt. Kan man inte använda sifonen och spruta ut en patron om dagen eller nåt istället för mäsk? Eller som komplement.

    jo det borde funka.. spraya lite nätt över dom så dom inte blir kalla av gasen bara.. (brukar ju vara rätt kall då den kommer ut direkt)

    vet dock inte hur bra upptagningsförmåga bladen har på co2 men det kan ju bara bli bättre av att spruta ju.. jag pratar med mina ibland med. ;)

  • kiwi

    Member
    2007-04-14 at 18:59

    Jo..har ju spelat en del paintball och fått köldskador ett fåtal gånger när man handskats med patroner. Bränner inte så lite. Det ska inte mina små bäbisar behöva råka ut för.

    ODLINGSUPDATE.


    Som ni ser så har bladen på ett par av plantorna blivit såhär. Varför kan jag inte förstå. Jag vattnar bra och lagom, och överdoserar inte näring. Vad är det här? Problem med rötterna? Är det farligt?


    Annars är dom väl gröna så som dom ska. En del har hängande fanleaves längst ner, men i övrigt så verkar plantorna må bra och frodas. Jag toppade även i förrgår och det har redan tagit igen sig rejält. Är redigt imponerad över den plantans läkeförmåga.

    Men. När är det dags att sätta i blom? Det är ju grapefruits som kommer bli rätt stora, och även fast jag har takutrymme så det räcker och blir över så vill jag ju kunna maximera ljuset.

  • reaper

    Member
    2007-04-14 at 20:15

    hur högt upp har du lampan? och hur varmt är det vid topparna? ser ut som bladen vikt sig uppåt pga värme.

    hehe jag tror det är rätt mkt co2 i en patron så det räcker väll att spraya in i baksidan på en fläkt o låta den gå igenom där..

    sen med blommningen, du kan ju vegga hur länge du vill :) men tänkt på att i blom blir plantan 2/3 större(längre) om inte större om du inte binder ner o har dej..

    off topic/ paintball är en rolig sport btw :)

  • lonewolf

    Member
    2007-04-15 at 08:15

    Jag tror att luftfuktigheten är problemet.. Annars ser det bra ut. Good luck :)

  • reaper

    Member
    2007-04-16 at 14:17

    dubbel

  • reaper

    Member
    2007-04-16 at 14:17

    Tjena!

    Ser fint ut, väntar på mina NL*BigBud och WW så ska jag också köra igång =)

    En fråga bara, är inte 400W för lite på 10 plantor?

  • reaper

    Member
    2007-04-16 at 14:20

    Jag tror bestämt att bladen viker sig för att det är för varmt.

Page 1 of 3

Log in to reply.