• Global Marijuana March 2010!

    Posted by captainredeye on 2010-04-19 at 15:37

    Har lagt märke till att detta event kommer genomföras runt om i världen den 1 maj, men har tyvärr inte hört talas om att den arrangeras i Sverige! :( Förut var det en organisation som hette Normal som arrangerade den i Sverige, men den är nedlagd sen några år tillbaka :/ skulle vara roligt ifall vi på Swecan kunde anordna GMM 2010 här i Sverige?

    replied 14 years ago 6 Members · 14 Replies
  • 14 Replies
  • andreas

    Member
    2010-04-19 at 16:02

    Har lite insider-info om detta.
    Ett polistillståd är, vad jag vet redan sökt. Så det kommer nog bli något i alla fall…

    Mvh

  • drullper

    Member
    2010-04-19 at 16:19

    @Andreas wrote:

    Har lite insider-info om detta.
    Ett polistillståd är, vad jag vet redan sökt. Så det kommer nog bli något i alla fall…

    Mvh

    Borde man inte gå ut med massiv information om det hela då, för att undvika pannkaka? Floppar det med få deltagare (20-30 st) tillika stor identifieringsrisk på ev bilder finns det ju risk att folk drar sig för att delta nästa gång det kanske är mer välorganiserat och genomarbetat? Det är trots allt mindre än 2 veckor kvar och hittills har ingen (med undantag från andreas i inlägget ovan) andats ett ord om det på sveriges största cannabisforum.

    Alla krafter behövs men det är jobbigt om det blir amatörernas afton. Mer cannabisaktivism i sverige!

  • andreas

    Member
    2010-04-19 at 16:53

    @Drullper wrote:

    Borde man inte gå ut med massiv information om det hela då, för att undvika pannkaka? Floppar det med få deltagare (20-30 st) tillika stor identifieringsrisk på ev bilder finns det ju risk att folk drar sig för att delta nästa gång det kanske är mer välorganiserat och genomarbetat? Det är trots allt mindre än 2 veckor kvar och hittills har ingen (med undantag från andreas i inlägget ovan) andats ett ord om det på sveriges största cannabisforum.

    Alla krafter behövs men det är jobbigt om det blir amatörernas afton. Mer cannabisaktivism i sverige!

    Mjo.
    Nu är det visserligen inte jag som anordnar detta, men organisatinen som gör det (SOFTA – Sveriges Olagliga Folkrörelse Till Allmänheten (:/, bra?)) väntar som sagt på ett polistillstånd…

    Men visst kunde dom (ni?) väl utrycka er här!

  • gnusmas

    Member
    2010-04-20 at 11:37

    Hej swecanfolk och andra glada pågar.

    Jag har bestämt mig för att aktivt delta i avkriminalisering/legaliserings-frågan. Det är ju bara ett hinder. Det verkar vara så många som vill som jag. Men det verkar stå rätt så still. Eller?

    Jag är absolut ingen toppkandidat till att vara frontfigur då jag haft
    problem med lagens långa arm många ggr.
    Men jag skulle kunna ställa upp med mesta annars.
    Vart skall jag söka mig?

    Ursäkta ot, jag är lite av en expert på det.
    Ha en underbar dag.

  • reaper

    Member
    2010-04-20 at 12:07

    Här kan ni se vilka länder som är med!

    http://cures-not-wars.org/wordpress/

  • andreas

    Member
    2010-04-21 at 16:43

    Har ni pratat lite med en av deras huvudmän, och det visar sig att vara någon anna form av demonstration. En om polisen för stora befogenheter.

    Dock kommer de inte ha några riktiga talare, eller artister så…

    Mvh

  • v

    Member
    2010-04-24 at 16:30

    Det kanske kan va vär att kolla stödet på Coffeeshopen,det verkar inte som att den här aktivist delen drar en jätte stor publik i jämförelse.

  • drullper

    Member
    2010-04-24 at 17:43

    1 vecka kvar. :ohmygod: 🙄

    För legaliseringsrörelsens bästa är det nog bäst blåsa av och vänta tills nästa år och komma tillbaka med nya fräsha krafter. Alternativt testa de yttre gränserna för begreppet “epic failur”.

    Cannabislegaliseringsrörelsen har redan haft alldeles för många snickesnackare att tampas med.

  • andreas

    Member
    2010-04-24 at 18:21

    @Drullper wrote:

    1 vecka kvar. :ohmygod: 🙄

    För legaliseringsrörelsens bästa är det nog bäst blåsa av och vänta tills nästa år och komma tillbaka med nya fräsha krafter. Alternativt testa de yttre gränserna för begreppet “epic failur”.

    Cannabislegaliseringsrörelsen har redan haft alldeles för många snickesnackare att tampas med.

    Håller med.
    Bättre med något bra, om ett år, än något dåligt redan i år.
    Får hoppas att många stödjer och kommer på smokefest också…

  • v

    Member
    2010-04-24 at 20:07

    Det snackas om att skjuta upp gmm till 10-4/20 istället
    detta av en liten grupp som eventuelt kommer återstarta NORMAL
    dom verkar ha ambition iallafall

  • drullper

    Member
    2010-04-24 at 20:36

    @V wrote:

    Det snackas om att skjuta upp gmm till 10-4/20 istället
    detta av en liten grupp som eventuelt kommer återstarta NORMAL
    dom verkar ha ambition iallafall

    Jag tror det kan vara lämpligt att kasta av sig det gamla oket om man skall kunna få ut något vettigt av det. Annars kommer det förbli mycket snack och lite verkstad.

    Det finns dem som hindrat flera försök att dra igång nya krafters verksamhet med hänvisning till att de är påväg att dra igång normal igen, att konceptet således skulle vara “upptaget”.

    Vill man göra en insats är det bara att ta tag i det, fråga inte någon gammal trött människa om tillstånd.

    //D

  • andreas

    Member
    2010-04-30 at 13:36

    @Andreas wrote:

    Har ni pratat lite med en av deras huvudmän, och det visar sig att vara någon anna form av demonstration. En om polisen för stora befogenheter.

    Dock kommer de inte ha några riktiga talare, eller artister så…

    Mvh

    Lite update på detta.
    Som sagt, skulle det ju inte hadla om främst cannabis, de vågade helt enkelt inte det. Och nu visade det sig att detta inte heller skulle genomföras… Och om det hade gjort det så tvivlar jag på att det skulle bli större än förra årets smokefest, dvs. inte speciellt lyckat…

  • bollore

    Member
    2010-04-30 at 22:47

    Dagen D… Blir det något i Stockholm?

  • drullper

    Member
    2010-05-01 at 07:21

    @bollore wrote:

    Dagen D… Blir det något i Stockholm?

    läs posten ovan.

Log in to reply.