Ett svenskt cannabisforum Forums Lokala forum Swecan Västerås Global Marijuana March 2005, 7:e Maj

  • Global Marijuana March 2005, 7:e Maj

    Posted by hankrearden on 2005-03-26 at 18:02

    Tjenis

    Tänkte bara höra om det finns intresse av att starta vägen mot Stockholm och årets demonstration redan i Västerås? Funderar främst på att vi skulle kunna samlas på lämplig plats i Västerås någon timme innan avfärd och diskutera lite…

    Eventuellt skulle man kunna tänka sig en liten “fördemonstration” genom flyersutdelning eller liknande. Finns det intresse av detta kan jag mycket väl ta på mig att slänga ihop några lämpliga flyers eller/och ordna någon förträff på stan.

    Förhoppningsvis kan vi ordna liknande saker i varje stad innan och därmed få ihop en både bättre och roligare dag.

    replied 18 years, 11 months ago 4 Members · 26 Replies
  • 26 Replies
  • mr_bones

    Member
    2005-03-30 at 07:32

    Det låter ju jätte trevligt men jag kommer nog antagligen att åka direkt från s-vall till stockholm så jag kan tyvärr inte vara med på nå träff inne i v-ås. 😥 Men det skulle vara trevligt om man kunde hitta på er inne i stockholm.

    Flyers och sånt kan jag tänka mig dela ut i stockholm om det blir nått.

  • reaper

    Member
    2005-03-30 at 09:15

    jag tycker det låter som en ut märkt ide. jag kan hjälpa till med flygbladen
    :D :D

  • hankrearden

    Member
    2005-03-30 at 12:28
    nixdrox wrote:
    jag tycker det låter som en ut märkt ide. jag kan hjälpa till med flygbladen
    :D :D

    Härligt. Har några flickor och pojkar som redan anmält sig sedan tidigare. Ett par till SweCan-nissar borde vi bli dock tycker jag. Lite plakat och flyers borde vi kunna skramla ihop.

  • mr_bones

    Member
    2005-04-15 at 08:54

    Såna här borde man ha med sig i en skål till GMM.
    76821.jpg

    Finna att köpa på http://www.hanfhaus.de/en2/foodandfun/hempfoodandfun.html

  • majoren

    Member
    2005-04-24 at 14:49

    blir det nån start i vås? är helt klart på.

  • mr_bones

    Member
    2005-04-24 at 18:38

    Avgångar från V-ås till stockholm 7 maj 05.

    Quote:
    Avg, Ank, restid
    10:54 11:53 0:59 InterCity

    12:00 12:53 0:53 Regional

    12:54 13:53 0:59 InterCity

    13:41 15:50 2:09 1 Regional

    Jag kommer inte att åka direkt från s-vall, åker hem till v-ås på torsdag och hälsar på några polare innan det bär av till GMM. Så jag är gärna på att mötas upp inne i v-ås innan. Jag tror vi får roligast om vi är ett gäng som åker.

    Hehe.. Sj är lustiga, det blev billigare för mig att åka till V-ås och byta (en omväg på 12 mil) än att åka direkt till Stockholm.

  • hankrearden

    Member
    2005-04-25 at 09:17
    majoren wrote:
    blir det nån start i vås? är helt klart på.

    Se till och anmäl er på normal.nu om inte annat.

    Själv tänkte jag mig mest att vi kunde träffas innan och kanske boka in oss på samma tåg till stockholm. Eventuellt också dela ut lite flyers och sätta upp lite affischer, men sådan aktion är nog lämpligare veckan innan avresan.

  • mr_bones

    Member
    2005-04-25 at 09:45

    Jag är stödmedlem i normal redan men jag har inte hört så mycket genom deras maillista. Inget faktiskt.
    Måste jag kanske regga mig som lokalaktivist oxå eller?

    Vill du slänga upp lite lappar i stan så kan jag kanske boka om mitt tåg så jag kommer in lite tidigare i veckan. Annars så är jag ju hemma på torsdag kväll och hela fredagen och kan hjälpa till.

    Edit: vi kanske kan fixa en för eller efterfest inne i v-ås runt GMM? Då kan ju dom som inte vill åka till stockholm träffas med oss andra.

  • hankrearden

    Member
    2005-04-25 at 11:58
    Mr_Bones wrote:
    Måste jag kanske regga mig som lokalaktivist oxå eller?

    Ingen aning, troligen.

    Mr_Bones wrote:
    Vill du slänga upp lite lappar i stan så kan jag kanske boka om mitt tåg så jag kommer in lite tidigare i veckan. Annars så är jag ju hemma på torsdag kväll och hela fredagen och kan hjälpa till.

    Tror nog att det klarar sig ganska bra ändå, men det skadar ju inte med lite hjälp. Om det nu blir av.

    Mr_Bones wrote:
    Edit: vi kanske kan fixa en för eller efterfest inne i v-ås runt GMM? Då kan ju dom som inte vill åka till stockholm träffas med oss andra.

    Precis. Fest och fest, om det blir ungefär samma tid som förra året måste man nog åka tåg runt 12-13 och det är inte alltid man är på humör att festa vid den tiden på dygnet. Efterfest låter dock som en förträfflig idé.

  • majoren

    Member
    2005-04-25 at 12:19

    vi borde ju kunna träffas vid elva tiden nånstans i närheten av tågstationen. bekanta oss & dela ut lite flyers. sen tar vi tåget vid tolv. en efterfest låter ju inte helt fel det heller :D

  • mr_bones

    Member
    2005-04-25 at 12:46

    HankRearden: Okej, ska in på normals sida nu och fixa.
    hehe.. När jag skrev förfest så menade jag nog på fredagen.

    majoren: Låter bra. Jag måste dock erkänna att jag tycker det känns lite nojigt att dela ut flyers person till person då stan är ganska liten. Men att sätta upp lappar lite här och där i stan skulle jag nog våga.

    Jag har en kompis jag ska träffa inne i sthml efter demon så jag lär säkert ta ett senare tåg än vad ni gör men efterfest låter skoj.

  • majoren

    Member
    2005-04-28 at 04:43

    14:54 – 15:53 . det tåget kommer jag nog att ta. demostrationen börjar ju tydligen klockan 18.00. eventuelt åker jag tidigare och är hos nån kompis i stockholm.

  • hankrearden

    Member
    2005-04-28 at 06:49
    majoren wrote:
    14:54 – 15:53 . det tåget kommer jag nog att ta. demostrationen börjar ju tydligen klockan 18.00. eventuelt åker jag tidigare och är hos nån kompis i stockholm.

    Eftersom nästa tåg inte är framme förren 17:50 är detta nog en bra idé.

    Två saker: För det första vore det bra om vi kanske kunde träffas innan tågets avfärd. Låt oss säga 14:00 vid “häststatyn” i parken vid kommunhuset och bakom museet. (?)
    För det andra vore det trevligt om vi kunde försöka boka in oss i samma tågvagn. Den som först bokat tågbiljett kan väl nämna vilken vagn här så vi andra kan boka in i samma så gott det går.

    Sedan vore det ju lite skoj om vi kunde hitta på något trevligt i hufvudstaden innan. Tänkte mest på öl på lämplig krog eller liknande, men det finns säkert någon som har ett bättre förslag.

  • mr_bones

    Member
    2005-04-28 at 07:04

    Jag har inget att tillägga. Låter bra Hank.

    En grej då, statyn är av Gustav Wasa.

  • hankrearden

    Member
    2005-04-28 at 07:09
    Mr_Bones wrote:
    Jag har inget att tillägga. Låter bra Hank.

    En grej då, statyn är av Gustav Wasa.

    Gustaf Vasa..!? Jag åsyftade de där 4-5 hästarna som står på rad i samma riktning som ån bredvid gång-/cykelvägen. Precis bakom museet.

Page 1 of 2

Log in to reply.