Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderob, Blueberry, CFL200W, Upd 13/12, Dag 57

  • frilansaren

    Member
    2011-11-09 at 16:22

    @Nisse_Hult wrote:

    Kör inga femmade fröer alls faktiskt. Kommer jag över några billigt så kan jag överväga att köpa men det är ju så enkelt att bara sätta 10-12 fröer och så har man iaf 4 damer :) Har man inte tillräckligt med fröer så får man ju göra en fröskörd först, hehe

    hehe så glad jag blev av att läsa det :) helt rätt :)
    Sen kan man alltid spara pollen av hanar så man aldrig behöver köpa fröer igen :D

  • Anonymous

    Guest
    2011-11-09 at 16:59

    Var är gilla-knappen? :)

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-11-09 at 19:03

    Det var roligt att höra att jag inte är ensam om den uppfattningen.
    Senast så pollenerade jag bara den övre halvan av en planta för att få dessa fröna jag har nu medans dem andra honorna var obefruktade…
    Fungerar kanonbra ju.

    Alla som köper fröer och skall odla borde iaf ta fröer på 1 hona, då har man så man klarar sig länge :) Visst får man kanske lite olika phenos osv men ruset är ju ändå bra.

    Haha, gilla knapp ;) Har fortfarande ingen facebook och kommer aldrig att skaffa. Har inte förstått det bra/roliga med det faktiskt… Men en gilla knapp kanske hade vart nyttigt, hehe

    Har även bestämt mig att odla mina Durbantopia X korsningen nästa gång. Kan vara kul med variation.
    Då kommer jag även försöka skapa lite extra fröer ifall det är en bra strain.

  • Rosvo

    Member
    2011-11-09 at 19:29

    @människa wrote:

    Var är gilla-knappen? :)

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-11-11 at 20:11

    Hehe :)

    Plockade bort 2 hanar idag. Tror jag har 2st hanar till men är osäker. Får vänta ytterligare några dagar.
    Dem andra 5 växterna ligger 1½ vecka efter och har börjat med att få sitt 4e bladpar = dags att toppa :)

  • Nisse_Hult

    Member
    2011-12-13 at 17:43

    Dag 57

    Det var LÄNGE sedan nu jag uppdaterade… Har inte kännt att jag haft lust faktiskt.

    Som vanligt lyckas jag alltid få bananer på mina Blueberry’s men denna gången kom dem jätte tidigt så jag låter alla damer vara och dem fröer som hinner bli klara ser jag som en bonus då dem skall bli femmade. Dock är jag bara ute efter rökat egentligen.

    Det är iaf 5st honor som överlevt å mår mycket bra. Alla är toppade/fimmade. Endast 2st stretchade iväg meddans dem andra 3 är relativt små.

    Här kommer lite bilder…








    Edit:

    Var länge sedan någon intresserade sig för mina blåbär igen så jag lägger ner dagboken helt… :/
    Återkommer igen om jag odlar något annat, roligare…

Page 2 of 2

Log in to reply.