Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ganjas cb odling i källare hyreshus 600w uppdate 15/3

  • ganjafarm

    Member
    2011-03-13 at 16:45

    Det där kommer nog bli bra!
    Såg att det var strömkablar efter golvet försöka få upp all elektronik en bit ovanför 😉

    Pz

  • bongomongo

    Member
    2011-03-13 at 17:56

    är det verkligen safe att odla där?

  • markus004

    Member
    2011-03-13 at 18:04

    haha jag hade nojat ihjäl om jag odlat i ett soprum någonstans, låter för mig väldigt o-safe :P men hoppas det går vägen! Lycka till

  • ganja19

    Member
    2011-03-13 at 18:41

    Tack , kablarna ska jag fixa.

    Yes, det är rätt så säkert, endast jag som har tillgång till utrymmet, och haft det i över tre år, synd bara att jag kom på att odla nu ;)

    Jag kommer att ladda upp en del bilder så ni får en uppskattning, ja vet att det låter “väldigt o-safe” just nu men när ni sett utrymmet så.. ;)

    Det jag nojjar över är att någon kontorsnisse kanske märker att de försvinner el där ifrån..

  • abflex

    Member
    2011-03-13 at 22:14

    Hey!

    Var försiktig angående el-frågan, inte för att nojja eller så men försök att hålla elförbrukningen så låg som möjligt, om möjligt :)

    Jag hade fyllt upp papperskorgarna till max och gjort avrinningshål undertill för att minska risken för mögel och stopp.

    En 600W HPS lampa hade jag nästan tyckt var synd att slösa på bushweed fröer då du kan få rätt fina resultat med en 600w lampa.

    Ska bli kul att se bilder från hela utrymmet, hoppas du har ordnat god ventilation då du kommer få rätt bra fjutt i papperskorgarna!

    Du kan kontakta mig om du stöter på någon fråga eller fundering som du tror jag kan hjälpa dig med, eller om sök knappen är trasig ;)

    MVH

  • ganja19

    Member
    2011-03-13 at 23:38

    Det ska jag, ja tycker också att det är onödigt, men finns verkligen inga cash för fröer nu :( .
    Jag har så mycket “paraknas” att jag knappt har råd till jord. Men det ska jag fixa, absolut, tänkte fixa det till blom.

    Saken är att det finns inget utsug från rummet, och det blir väldigt varmt och fuktigt där, är man där en halvtimme så börjar man bli yr :S antar att det verkligen inte är bra för blommorna (?)

    Jag kommer definitivt att kontakta dig, tack !

  • sammy420

    Member
    2011-03-14 at 04:31

    Well, bara för att du har plockat fröna från ett weed du rökt innebär de inte att de blir hermisar, o blir de inte hermisar bör de bli en variant av weedet du tog de ifrån. Så om det var bra kan weedet bli bra.

    Ditt stora problem är att du inte har ett luftutsug, värmen byggs bara upp i utrymmet och det kommer att bli alldeles för varmt, framförallt eftersom sommaren närmar sig. Det leder även till problem med att kontrollera luftfuktigheten och inte minst lukten. Värmen o luftfuktigheten kan du ju lösa med en A/C men de är ju långt från gratis och drar ännu mer el och ökar risken för upptäckt. Finns metoder att vattenkyla också och det drar ju mkt mindre el men kostar också att sätta ihop.

    Hatar o vara negativ men fundera över om det här är något du ska göra just nu, du kanske ska spara ihop lite cash o lösa problemen innan du drar igång?
    Eller använda en garderob uppe i lägenheten?

    Jag skulle tänka två ggr iaf.

    Lycka till vilken väg du än går!

  • ganja19

    Member
    2011-03-14 at 10:38

    Det är just det som är det stora problemet, värmen, bilder kommer idag och då får ni alla se min situation.

    Du har rätt Sammy, man kanske ska ta om tänka om.

    Bless

  • ganja19

    Member
    2011-03-15 at 18:59

    Nojja

  • ganja19

    Member
    2011-03-16 at 16:53

    Fått in 5 st white skunk femmade också ! ;D

  • bongomongo

    Member
    2011-03-16 at 17:14

    sweet hur ska du lösa lukt? Kommer ju lukta braj i hela huset senare =)

  • dudin

    Member
    2011-03-16 at 18:23

    Ahh shit modigt, säljer du ballar på torget. Lycka till.

  • ganja19

    Member
    2011-03-16 at 21:26

    @Bongomongo wrote:

    sweet hur ska du lösa lukt? Kommer ju lukta braj i hela huset senare =)

    Ingen aning hehe men dom sista 30 dygnen har jag ett bättre ställe åt dom ;)

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-03-16 at 21:45

    tror du ska ta bort bilden på dören in till din odling då någon kan känna igen den. som inte borde vetta något ingentligen ..

  • higherthangod

    Member
    2011-03-16 at 22:28

    @DR-TRYPTAMIN wrote:

    tror du ska ta bort bilden på dören in till din odling då någon kan känna igen den. som inte borde vetta något ingentligen ..

    Det finns många dörrar i Sverige och inte alls många Swecan medlemmer, det är lungt! :)

    Ta inte illa upp Crew på Swecan. :)

Page 1 of 2

Log in to reply.