Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj Frön bortskänkes: G13xHPxBG + Uran 1000 (G13xHPxBGxFulfrö)

  • Frön bortskänkes: G13xHPxBG + Uran 1000 (G13xHPxBGxFulfrö)

    Posted by raja-ram on 2003-03-16 at 00:06

    Tjena! De som följt min tråd i Bildbanken är säkert medvetna om att jag skördat ena plantan. Jag har tagit tillvara på många av fröna och ämnar skänka bort en del av dem till seriösa odlare. Jag har inte hunnit plocka ut alla frön från sörden än, men förhoppningsvis ska jag kunna skicka iväg totalt 100 frön till 10 olika personer – med andra ord 10 frön var.
    Fröna kommer inte att skickas ut riktigt än, men alla intresserade kan gärna höra av sig redan nu.

    Jag har även G13xHPxBG korsade med fulfröplantan (Vali Hala Ali Mohammeds planta) från senaste odlingen. Korsningen kallar vi Uran 1000, första steget mot vår framtida superstrain Uran 9000. Rent utseendemässigt verkar fröna ha mer fulfrögener än G13xHPxBG, vilket kan innebära goda förgreningsegenskaper. Jag kommer skicka ut fröna till 2 personer, vilka får 10 frön var. Fröna skickas endast till seriösa odlare som kan testa fröna och ha nytta av generna.

    Alla intresserade hör av sig via PM.

    replied 21 years, 1 month ago 3 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • raja-ram

    Member
    2003-03-17 at 03:48

    Nu är fröna slut!

    Det har kommit en hel del PM angående frön, så jag hoppas att jag inte missat att svara någon. Ni som inte fick några frön den här gången får fler chanser i framtiden, jag kommer skänka bort så mycket frön jag kan.

  • reaper

    Member
    2003-03-17 at 12:37

    känner mig lyckligt lottad som fick några av korsningsfröna i “vi har inte synts på 2 år” present av Vali :)

  • raja-ram

    Member
    2003-03-19 at 19:24

    Tänkte meddela att fröna är ivägskickade nu. De är fasttejpade på undersidan av plattan där skivan sitter i skivfodralet.

    Du som fick två påsar istället: De små fröna är Uran1000. :)

    Förresten, vissa kan ha fått cd-skivor som det funkar att bränna på. ;)

  • fr

    Member
    2003-03-19 at 21:26

    Gratis frön går verkligen åt som “smör i skolsken”! :)

Log in to reply.