Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Frilansaren´s garderob 400W HPS. Sage, Hypnotic *SKÖRD* 23/7

  • frilansaren

    Member
    2011-03-13 at 10:29

    EDIT (la till seedbank)
    genetiken ser ut följande,

    Kannabia special: från Kannabia Seeds
    The combination of Early Pearl x Skunk (from Switzerland and extra-fast to flower) and our own Black Domina results in a hybrid that is almost 100% indica.

    Kandy Kush: från Reserva Privada
    OG Kush x Train Wreck

    Power Skunk: från Kannabia seeds
    Skunk No.1, Power Plant & Northern Light.

    /Lance

  • chronide

    Member
    2011-03-13 at 11:06

    Oooh, fan va bra smak du har!! Det här kommer bli helt awesome!

    – C

  • frilansaren

    Member
    2011-03-13 at 11:10

    tack mannen =)

    kannabian ska bli ytterst intressant.
    Aldrig hört talas om den eller nått sen jag hittade den på Attitude.
    Så det ska bli väldigt intressant.

    Sen väntar jag även på att få hem ett gäng, varav SAGE känns väldigt spännande :)

    /L

  • chronide

    Member
    2011-03-13 at 12:02

    :D Awesome. Jo, Kannabia Special verkar tung som fan!

    Får hoppas på det bästa med utomhusodlingen också! :supersmile:

    Ha de bra!

    – C

  • frilansaren

    Member
    2011-03-13 at 20:04

    Nu har Kannabia´n tittat upp
    3 cm i förmiddags nu när jag tittade in låg den på 5 cm.
    Så den växer, kandy´n har inte tittat upp än och skunken ligger fortfarande i papper.
    Kommer inte kunna höja armaturen så mycket så kommer få hålla plantorna på max runt 90 cm. Så en veggning på upp till 30 cm i st innan blomm känns lagom.

    lance

  • frilansaren

    Member
    2011-03-14 at 15:45

    Ja jag vet att det inte är så mycket att komma med än, men det är alltid kul med en bild, så här är en bild av den ca 7 cm långa kannabia Special.
    Väntar nu bara på att Kandy kush ska sticka upp, vilket jag tror händer tills imorn, eller hoppas iafl.
    Fick även upp lampans upphängning 30 cm extra idag, vilket jag blev väldigt nöjd med

    blessed be

  • dudin

    Member
    2011-03-15 at 06:06

    Jag körde ett par Gnomo från Kannabia och det var riktigt fint så jag kan rekommendera själva företaget. Ska bli spännande att följa.

  • frilansaren

    Member
    2011-03-15 at 08:11

    kollade op Gnomo, den verkade inte helt fel inte :)
    Nu har även min Kandy tittat upp så nu kör vi.

  • frilansaren

    Member
    2011-03-16 at 07:14

    Fick mina seeds från Attitude och i den massiva Frebbies som man fick var den bl a, Hypnotic (White Widow x Chronic) en ny strain från G13 Labs.
    Och även Diesel och Blue Widow från Dinafem.

  • Sammy420

    Member
    2011-03-16 at 07:35

    Tungt och roliga strains!

    Kandy Kushen tror jag kan vara riktigt bra.

    Näringsmässigt, vad kommer du köra där ?

  • frilansaren

    Member
    2011-03-16 at 07:39

    Kommer köra med detta näringspaket.

    Närings paket Gold Label.

    1 x Gold Label Soil A 1L
    1 x Gold Label Soil B 1L
    1 x Gold Label Ultra PK 0.5L
    1 x Gold Label Ultra MG 0.5L
    1 x Gold label Roots 0.25L.

    och även jord mix från Gold Label…
    Ett stort tack till http://www.professionalgrow.se/ för all service och gratisprodukter jag fick.

  • rubb

    Member
    2011-03-18 at 11:39

  • frilansaren

    Member
    2011-03-18 at 15:52

    Ja då var det dags för en liten update då kanske.

    Vi börjar med mitt näringspaket från professionalgrow.

    Kannabia Special 8 dagar gammal

    Kandy kush ca 5 dagar gammal

    Har även en Easy Ryder som jag väntar på att den ska titta upp, den står i Gold label jord och Smart pot.
    Power Skunk fröet har inte spruckit än, så ska väl ge det nån dag till annars sätter jag nya fröer, i vilket fall som helst så 1 till så jag har 4-5 st.

    kastar in en länk till min Split Rock kaktus odling https://swecan.org//viewtopic.php?t=72493

    Må väl
    -Lance

  • frilansaren

    Member
    2011-03-20 at 07:09

    jag försöker hitta ett näringsschema för Gold Label, någon som kan hjälpa mig med det?

  • hank_moody

    Member
    2011-03-20 at 08:17

    @frilansaren wrote:

    jag försöker hitta ett näringsschema för Gold Label, någon som kan hjälpa mig med det?

    Kollat på hemsidan?
    http://www.specialmix.nl/index.php/en/substrates/special-mix.html

    Special mix contains enough nutrients for almost a complete grow cycleif you don’t water with drain. If you water with 30% drain it contains enough nutrients for the first three to six weeks. However, don’t wait until you have completely exhausted that supply and it starts to show on your plants. We recommend that you start with a very light feed after about 3-4 weeks to maintain the nutrients levels in the compost, but only if you use mineral nutrients and if you fertigate wit drain!

    Sedan får du väl kolla näringsschema för näringen du ska använda om du vill komplettera upp näringen i jorden efter ett par veckor. Lycka till :)

Page 2 of 15

Log in to reply.