Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första grow 240×120 12st autopot 15l NlxShiva

  • Första grow 240×120 12st autopot 15l NlxShiva

    Posted by smokiedokie420 on 2013-03-06 at 12:48

    Hej alla som kämpar där ute för att fria vår härliga ört från babylons “trygga” händer! Jag är ny här på forumet då jag precis har dragit upp en liten grow. Precis som rubriken lyder så är de ett 240×120 tält som jag kör och inne i så finns de 12 st små autopot (15l). Som medium är de Goldlabel special mix custom som är en 60/40 blandning utav coco/leca.
    Och som näring är de goldlabel coco A+B samt ultra mg i veg + ultra pk i blom,
    har även roots som jag blev rekommenderad att köra. Till blom finns det även big bud, som pk 13-14 om jag har förstått de hela rätt. I veg så kör jag 2st 400 W mh som jag tänkt byta ut till 2st 600 i blom. kör ett 160mm utsug med 800m2 kolfilter.

    utsug

    Tent

    Störstingen

    replied 11 years, 1 month ago 11 Members · 32 Replies
  • 32 Replies
  • dr-sticky

    Member
    2013-03-06 at 12:53

    tjusigt! välkommen till forumet, jag är också ny här hehe :) någon som vet varför det just är så många nya medlemmar i februari 2013?

  • smokiedokie420

    Member
    2013-03-06 at 12:58

    Har även en fråga har 30grader i tältet med insug 100mm från fönstret och utsug. tror ni de kan bli bättre om man sätter in aero reflektor 2st till blom ?
    Som sagt är jag väldigt oerfaren i den här nya hobbyn så om någon kunde avgöra ifall de här e värmebränna möjligvis?

  • enviousness

    Member
    2013-03-07 at 01:48

    @Dr.Sticky wrote:

    tjusigt! välkommen till forumet, jag är också ny här hehe :) någon som vet varför det just är så många nya medlemmar i februari 2013?

    Admin har precis släppt in den senaste omgången ansökningar. Det är därför det blir så många nya medlemmar på samma dag/datum :)

    Välkomna båda två!

    Ser rikitigt lovande ut smokiedokie420.

  • frilansaren

    Member
    2013-03-07 at 10:42

    va fan,,, har det gått upp till 30 igen??
    Sjukt det där ju att det hoppar så, men men det ska vi lösa lill-broder :P :kimblah:

    btw har du ökat näringen?

    må väl

    -lance

  • smokiedokie420

    Member
    2013-03-07 at 11:37

    japp men idag nere på 27-28, Ökade näringen körde 1ml utav a+b per l alltså 50ml sen 0.75 ml/l utav mg. De gula på bladen de är vanlig bränna va ?

  • stickyicky

    Member
    2013-03-07 at 13:52

    fin fint! du skulle inte kunna dra ner lite på upplösningen tar evigheter att ladda med tor ;D

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-07 at 17:52

    Greetings,
    Ingen dålig investering du har där, verkar välplanerat. Autopots har jag alltid varit nyfiken på men verkat skrymmande (små?). Kan du lägga upp några detaljbilder på hur faten/krukorna ser ut?.
    Ska bli kul att följa med. Håller med om att bilderna är onödigt stora, när tråden växer kommer det att ta 10 min att ladda med tor.
    Grow More!

  • Anonymous

    Guest
    2013-03-08 at 14:06

    Jag är också nyfiken på autopotsen. Så beskriv gärna systemet du har och fördelar – nackdelar du märkt. :D

  • smokiedokie420

    Member
    2013-03-08 at 14:53

    Fördel är ju inte lika mycket vattning som kan vara jobbigt. Istället har man en vatten tank jag har själv 200l brukar fylla den hälften låta de rinna ut sen fylla igen. sköter ju sig för de mesta själv. Har ingen kamera nu men har blivit lite dåliga blad ska fixa bild senare ikv utifall någon kanske kan komma med tipps vad de kan vara. Samt fördel är ju att den dricker underifrån så rötterna drar sig neråt hela tiden.

    här är lite bättre bild fixar som sagt mer ikväll…

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-08 at 16:00

    Tycker det ser väldigt friskt ut, vattnet/näringslösningen bör inte vara för varm var har du tanken. Skulle vilja se hur det ser ut under krukan ich flottören som är hela grejen med autopot.
    Men bilderna är en katastrof om man surfar med tor. Ladda upp bilderna till minfil.se som du använder i typ 600px dom blir ändå maffiga, jag nöjer mig med ca 300 man får plats med fler i tråden och den som vill kan ju zooma. Please det tog 4-5 min att ladda idag.
    Fortsätter att följa detta, har stor potential.

  • smokiedokie420

    Member
    2013-03-08 at 16:14

    Har den i mitt sovrum de e ca 21 grader och ph 5.6. Har lite nya bilder om ett par timmar, Jag laddar redan upp i minifil men jag printscreenar bilden först något tipps om hur jag får formatet mindre i paint?

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-08 at 16:57

    Märkte nu att minfil inte formaterar med imageshack och photobuck trorjag kan man välja format när man laddar upp, förenklar om bilderna är i olika format, imageshack har också drag & drop och multiupploader.
    Visst går det h-klicka bilden öppna med paint, uppe till vänster i home vyn har du “resize” el motsvarande, ange hur många px spara.

  • smokiedokie420

    Member
    2013-03-09 at 13:24

    Tjena har en fråga Använder ju vattentank så när jag blandat i alla näringar så ligger ph på 7.8 . Jag har ju sån ph + / ph- kan tänka mig att de e den som gjort lite bränna. Men hur ska man använda den lägger jag 5 mg till 100 l så händer de inget. Är de något som tar sin tid och hur ska jag använda de här ? tack på förhand

  • caney

    Member
    2013-03-10 at 03:48

    Hej o välkommen!

    Ville ba säga att det här kommer bli kul o se på. Tror jag själv lär mig något då man ser från start o ser extra hjälp från din kompizzz.
    Tror inte något går snett för din del. ( du mår bra idag med andra ord )

    Lycka till

  • smokiedokie420

    Member
    2013-03-12 at 12:16

    Här har vi lite bilder sen i fredags, på krukan osv har nog fått lite näringsbränna. Och tar lite andra foton på de ikv och hur dom växt på only 4 days :)

Page 1 of 3

Log in to reply.