Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Evil G. drar i gång igen– uppd. 0220

  • Evil G. drar i gång igen– uppd. 0220

    Posted by evilganja on 2006-02-13 at 17:02

    Av diverse anledningar har jag legat lågt med odlandet ett tag, men nu har jag satt i gång en liten odling. Fröna sattes på julafton.

    Strain…….: 2 st B52xSwazi
    Belysning..: 250W HPS (fem år gammal)
    Medium….: Hasselfors garden med 10% extra perlite och 10% vermikulit
    Ytrymme..: 60x60x200cm garderob med 2st 12V 120mm datorfläktar.
    Krukor…..: 5 liter

    Någonting som jag antar kommer påverka resultatet är att lampan har börjat lysa vitt. Färgen ligger mer åt MH-hållet. Jag antar att lampan börjar bli till åren. :)

    Jag återkommer med bilder så snart jag hittat en säker host. Något tips?

    replied 18 years, 3 months ago 5 Members · 27 Replies
  • 27 Replies
  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 17:19

    Bli vip på swecan och lägg bilderna här :D

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 17:30

    http://upl.silentwhisper.net/

    Bra sida där du får 5 mb utrymme att ladda upp bilder på!..

  • fredrik

    Member
    2006-02-13 at 17:38

    Denhär sidan funkar prima.
    http://upl.silentwhisper.net

    Har du använt bulben i 5år? 😯 dags att byta isåfall kanske :P
    hps:en kanske har konverterat till en 100watts mh? :D

    Kommer att följa följa detta med spänning, skojj att få se vad den gamla rackarn till bulb pallar med :P

  • evilganja

    Member
    2006-02-14 at 09:02

    Ok. Här kommer bilderna. Tyvärr är batteriet till min digitalkamera på vift så bilderna är tagna med DV’n så kvalitén är inte den bästa.

    De har blommat i drygt tre veckor.
    EDIT Bildlänkarna är ogliltiga…

    Lägg märke till att den högra plantan saknar de flesta nedre fanleaves och buds. Jag norpade dem eftersom de ändå inte fick något ljus där nere. Jag hoppas att skörden blir runt 50 gram på de båda.

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 09:24

    vacker sativa!
    väligt lång å smal :)

    vad ligger tempen på hos dig? jag har en liknande setup, men med en clasohlson kanalfläkt, tempen hos mig ligger på ca 40grader :?

    kul att du är tillbaka föresten!

  • evilganja

    Member
    2006-02-14 at 09:47

    Force: Tempen ligger på konstant 27,4 grader i dag. I går låg den lite högre, men jag har sänkt innetempen till från 25 till 22 och garderoben ligger runt 4-5 grader över rumstemperaturen.

    Den nerbundna verkar vara 100% sativa. Den hade varit över 140 cm hög om jag inte bundit ner den. Hoppas den buddar på sig fint också. Jag har redan provrökt omogna budds och det är redan ruggigt drag i den. Håret reser sig och hjärtat bultar, och vips har man städat hela huset. 😆

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 12:08

    du force tror inte du att 40 grader e för mycket eller
    jag har hört att det ska ligga runt 25-30grader

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 13:44

    jooo, jag vet det e aldeles på tok för mycket :P
    försöker fixa det, men det går inge vidare…
    nu har jag iallafall köpt en glasskiva som jag tänkte använda som coolshade, får se om tempen sjunker lite

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 14:45

    Fina blommor!

    Skulle vara spännande att få veta om du har kolfilter, samt om det luktar mycket?

    Mvh male

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 14:47

    Ser hur bra ut som helst!
    Jag är också nyfiken på om det luktar eller ej.

  • evilganja

    Member
    2006-02-15 at 15:05

    Tack för komplimangerna male och slayer! Det luktar faktiskt inte farligt alls, lite som citron-diskmedel. Nydiskat med andra ord. Men plantorna står säkert så även om det börjar lukta ‘hasch-fabrik’ så gör det ingenting. :)

    Mitt odlingsutrymme är ändå inte lufttätt så jag tror att ett kolfilter inte skulle göra så stor skillnad.

  • evilganja

    Member
    2006-02-17 at 09:45

    Dags för en liten bildupdate! Den nerbundna plantran har officiellt blivit dödsdömd. Rökat är för bra för att mogna trots knappa fem veckor i blom. I går kväll tog jag mig en sido-bud. I dag kommer bilder på händelsen, som så klart måste dokumenteras. :)

    Edit: Bildlänkarna ogiltiga…

    Det var allt för denna gången! Kommentera gärna… :)

  • rizzla

    Member
    2006-02-17 at 09:52

    Ser riktigt fint ut, men de gör väl nästan alla kvistar man tittar på.

    Vart det snabbtorka i ugnen eller? För ja antar du e fett röksugen ? Kanske rentav sitter där å små dregglar å är halvt utvecklingsstörd nu? :D

    Fredags rökat.. fiiint de ;)

  • evilganja

    Member
    2006-02-17 at 09:57

    @rizzla wrote:

    Ser riktigt fint ut, men de gör väl nästan alla kvistar man tittar på.

    Vart det snabbtorka i ugnen eller? För ja antar du e fett röksugen ? Kanske rentav sitter där å små dregglar å är halvt utvecklingsstörd nu? :D

    Fredags rökat.. fiiint de ;)

    Jag snabbtorkade det mesta på direkten, det ska erkännas. Jag ska också erkänna att det sista ligger på tork just i detta nu. 😉

  • rizzla

    Member
    2006-02-17 at 10:09

    haha 😆

    Antar att du kommer få så du klarar dig ändå, även fast du tjyvat en kvist.
    Jag gjorde precis lika med min, tog toppen så ja kunde sänka lampan..

    (vafan NÅT lär man ju skylla på :P)

Page 1 of 2

Log in to reply.