Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken [- EarlySpecial inomhus -] – BILDUPDATERAD: 2007-08-18

  • [- EarlySpecial inomhus -] – BILDUPDATERAD: 2007-08-18

    Posted by boaez on 2007-08-17 at 18:49

    Hejsan folket! Det var ett tag sen min senaste odling vart klar, nu har jag bestämt mig för att försöka igen. Kör på mycket vetenskap, plus en hyfsat stor dos känsla. Ta inte den här grönomgången FÖR seriöst! Anledningar, se nedan! :D

    Min senaste odling vart rätt okej. Nu hoppas jag att uppnå bra resultat på denna också. Jag har för mig att EarlySpecial är en utomhusstrain, eftersom att den har en kort blomtid (ca 6-8 veckor). Men jag bestämde mig för att dra upp alla inomhus!

    Från början var det 3 x EarlySpecial, 3 x EarlyMisty och 3 x EarlyBud. Men jag fick lov att vara borta under ca 4 dagar från stället jag bor på. Någon gång under de dagarna vart det strömavbrott och timern flippade ur, slog om till “ON” hela tiden och brände ihjäl alla utom två stycken.

    De två tappra tingen, som då inte var könsdefinerade, började växa och tog fart. Sedan kom den andra chocken för de små liven. Ännu en gång var borta i ca 4 dagar, precis som förra gången så gick strömmen.
    Fast den här gången flippade timern om till “OFF”, så det stod mörkt i flera dagar!

    Så kommer vi fram till nuläget. En av de tidigare könlösa tingen har för ett tag sedan visat sig vara en man (EarlyBud)… dess bättre vart den andre av dem en KVINNA (EarlySpecial) :)

    Så nu funderar jag på att pollinera nån bud på honan, så man får lite frön. Frågan är om generna är helt förstörda eller om de är starka. För kan det kanske vara så som det sägs, även för växter, att det som inte dödar – det härdar?

    De tre första bilderna är mobilkamera, resten av bilderna i den här tråden är min nya digitalkamera :D Nåja. Nu kommer lite bilder från tidigt stadium, tills just idag! :) Titta och kommentera gärna! Konstruktiv kritik, snähällaa :D

    2007-07-25 – Här är hon då. En stam med massa blad typ.

    2007-07-27 – Här har jag klippt bort alla stora blad överst, till förmån för de nya skotten längst stammen.

    2007-08-09 – Det går framåt i alla fall, 13 dagar senare.

    2007-08-17 – Min nya kamera tar vid ;) Överblick.

    2007-08-17 – Skåda.

    2007-08-17 – Är detta ett s.k budshot? ;D Det ska bli värre, mycket värre.

    Såja, hoppas nån kommer följa tråden. Kom ihåg att ni är välkomna med frågor, synpunkter osv också :) Peace!

    replied 16 years, 9 months ago 4 Members · 12 Replies
  • 12 Replies
  • reaper

    Member
    2007-08-18 at 00:53

    Det jag vill veta;

    Ljus! Vad använder du för setup?

    De ser minst sagt ganska kompakt och trevligt ut så jag gissar på att du har en ganska kraftig pjäs stående, eller?

    Ser vääääldigt bra ut i alla fall!

  • boaez

    Member
    2007-08-18 at 12:43

    Jag använder en 400W HPS. Här kommer en bild på hur det ser ut!

    Det enda problemet är att värmen ligger runt 30.5 – 32.5… vet inte vad jag ska göra åt det. Har en bordsfläkt som jag testat sätta så den blåser inifrån väggen mot utgången, så jag “blåser ut” värmen. Har också testat att sätta fläkten utanför garderoben så den får blåsa in kall luft, men verkar ju lika ruttet det också!

    Dessutom har jag en datorfläkt som jag monterat under lampan på reflektorn, men det verkar ju hjälpa föga. Eller båda fläktarna hjälper nog i och för sig, utan dem hade nog värmen varit betydligt högre.

    Det är kul att höra att det ser bra ut, men den ser lite liten ut tycker jag själv. Men som jag sagt tidigare så har det varit lite strömproblem osv. Men det ska nog bli fin kvalitet på det här om det får bli färdigt!

    Vad du menar med “kraftig pjäs” förstår jag inte riktigt. Lampan? :P

    Peace!

  • reaper

    Member
    2007-08-18 at 12:48

    KOmmer bli väldigt många buds …

  • boaez

    Member
    2007-08-18 at 14:26

    Det hoppas jag också :) I alla fall så det räcker ett litet tag. Tiden får utvisa mängden och potensen. Vilken mängd tror ni att man vågar hoppas på när det är torkat?

    Kan tillägga att på dagen innan eller efter månadsskiftet juli/augusti skulle jag uppskatta att hon började blomma.

    Peace

  • reaper

    Member
    2007-08-18 at 14:46

    Dessutom har jag en datorfläkt som jag monterat under lampan på reflektorn, men det verkar ju hjälpa föga. Eller båda fläktarna hjälper nog i och för sig, utan dem hade nog värmen varit betydligt högre.

    Är varken odlare eller fläktexpert. Det jag tänker är om dator-fläkten, blåser den åt rätt håll? Om den blåser neråt bör det finnas risk att det blir varmare ner vid plantan, du (tror jag) vill inte bara ha cirkulation utan rätt slags cirkulation. Bara en fundering då jag har hört att tak-fläktar som snurrar åt fel håll trycker ner varm luft i stället för att “suga” upp varm luft och därmed gör det varmare. Tänker jag rätt?

  • boaez

    Member
    2007-08-18 at 14:54

    Den blåser inte nedåt. Den blåser jäms med lampan, den suger inte alltså. Den blåser jäms med bulben, ut mot den dörr som jag på dagarna låter stå öppen.

    Behöver köpa nån superfläkt som kan trycka skiten ur värmen, jag ska nog vinna den här matchen över värmen… tids nog ;D

    Kanalfläkt har man hört att det kan vara trycka i. Varför heter det egentligen just kanalfläkt? Är en sådan fläkt till för att koppla på en slang som för iväg värmen, som en kanal? :O

    Må väl.

  • reaper

    Member
    2007-08-18 at 15:53

    bra brushaaan:)

  • maja

    Member
    2007-08-18 at 18:23

    Hehe, fan boaez inte viste jag att du var igång igen heller. Kul att se, desto tråkigare att det blev så många missöden. Nästa gång går det säkert bättre, det gör det alltid. :) See ya soon. 8) Peace

  • boaez

    Member
    2007-08-19 at 16:33

    bra brushaaan:)

    Hell yeah ;D

    Hehe, fan boaez inte viste jag att du var igång igen heller. Kul att se, desto tråkigare att det blev så många missöden. Nästa gång går det säkert bättre, det gör det alltid. Smile See ya soon. Cool Peace

    Hehe, jodu, nu är jag igång igen! Jag hoppas ändå på ett hyfsat resultat. Frågan är hur jag ska dosera. Har nämligen köpt hydronäring för framtida projekt, hur doserar jag då den i jord? Har sett någon sådan tråd, men den gav inte svar på min fråga. HESI Bloom & HESI Growth äre jag har!

    Thnx för responsen. Tjoflöjt :)

  • boaez

    Member
    2007-08-23 at 20:19

    Nu har dom växt lite mer känns det som, om man jämför med bilderna som är uppe nu. Men ingen idé för update ännu. Dessutom hag jag inga batterier i min kamera ;P

    Tänkte utnytja den här tråden och berätta en annan liten rolig sak.
    Idag var jag ut och tog en promenad, till ett ställe där jag i början av sommaren satte några Thyphoon. När jag ställde ut dem så satte jag en jordklump med kanske sex thyphoon i som jag tidigare haft inne en kortare tid, och två stycken Thyphoon fristående i närheten.
    Nåväl. Gick dit och såg lite bra resultat i alla fall. De som satt i jordklumpen var typ helt döda allihopa. Jävligt slitna i alla fall. Nästan inga blad på alls. Men det fanns en liten topp på två av dem i alla fall. De två som stod fristående i närheten var båda honor och fina, fast ganska små! Inga förgreningar med buds, bara en stam. Fast längs stammen var det klibbigt och budigt ;) Så var en av dem lila också, gulligt! Jag kapade och tog med mig dem hem, och nu hänger de på tork. Tog de två minsta och lite av toppen på den som blivit lila och stoppade i ugnen för smakprov! :)

    Torkningen i ugnen gick väl, de och lite tobak stoppades i bongen. Och nu cirka 20 minuter senare så känner jag att jag tycker faktiskt att det var helt klart godkänd kvalitet! <3 Är den en indica strain mostly? Jag känner mig bra deg i kolan ;D

    Piz.

  • maja

    Member
    2007-08-24 at 11:50

    😆 Härligt boaez, jag tror typhoon är mest sativa faktiskt, isf var det nog tobaken som gjorde dig deg skulle jag tro. :P 8) Peace

  • apatisk

    Member
    2007-08-24 at 11:59

    vad vinner man på att klippa bort alla de stora bladen?

    jag förstår ju att det är för att få lyse till de nya skotten som du skrev. vilket är bra. för det har en viss tendens till att bli ganska tätt.

    frågan är om jag vågar göra det på mina PowerPlants utan att skada dem. och om resultatet blir mycket bättre?
    nu har jag ju satt dem i blom, då kanske maninte ska börja klippa och kapa som en skogshuggare?

    peace

Log in to reply.