Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Dimbos lowryders (150W LE) | 26e april.

  • Dimbos lowryders (150W LE) | 26e april.

    Posted by dimbo on 2005-02-12 at 14:09

    Detta är en fröodling och jag kommer eventuellt att sälja fröer när de är klara. Ifall jag gör det så postar jag i köp & säljforumet. Skicka inga privata meddelanden till mig och fråga ifall ni kan “förhandsboka” eller liknande. Jag e lite trött på att få sådana meddelanden :)

    Får väl ta och starta en tråd för mina lowryders också :)

    Ni kan se lite bilder ifrån min setup ifall ni klickar på länken för min fösta odling, som ni ser i min signatur.

    Det är meningen att jag ska driva upp dessa 6 exemplar av JointDoctors Lowryders och få en massa fröer till i sommar. De ska stå under 125w LE under hela sin livstid. Från 25 januari (när påbörjade pappersmetoden) tills för några dagar sedan så har de stått under 12/12 pga att jag blomade en northern lights i samma utrymme. Detta har väl antagligen gjort att de inte växt lika fort som de skulle. De står under 18/6 nu iaf, är det bra eller är 20/4 bättre?


    replied 19 years ago 13 Members · 109 Replies
  • 109 Replies
  • reaper

    Member
    2005-02-12 at 14:34

    24/0 är nog bäst. De fixar ju det, så varför inte?

    Vad kostade fröna?

  • dimbo

    Member
    2005-02-12 at 14:44

    @Scratchy wrote:

    24/0 är nog bäst. De fixar ju det, så varför inte?

    Vad kostade fröna?

    de kostade 35€ för 11st, ifrån http://www.growshopalien.com/onlineshop .

    jo, men jag tror att de behöver lite vila med?

  • draken

    Member
    2005-02-12 at 15:18

    ..tjusigt :D Jag hade min 18/6, men 20/4 >tror< jag är bättre.

  • reaper

    Member
    2005-02-12 at 16:15

    Rekomenderad ljuscykel är 18/6 för Lowryder. Men helt klart kan man experimentera med annan tid. Går också bra med 24 timmar ljus. Men det är väl till o ta o stressa den lille jävlen.

  • dimbo

    Member
    2005-02-12 at 17:48

    @Mad_Max wrote:

    Rekomenderad ljuscykel är 18/6 för Lowryder. Men helt klart kan man experimentera med annan tid. Går också bra med 24 timmar ljus. Men det är väl till o ta o stressa den lille jävlen.

    jag tog och ställde om till 20/4 nu, får se ifall det funkar bra :)

  • dimbo

    Member
    2005-02-12 at 18:04

    en liten bild på min setup som den ser ut nu, har grejat en massa idag. planterat om bla :)

    det är ca 1,5 liter vatten på brickan. tror ni den kan hjälpa till och höja luftfuktigheten? stor yta att avdunsta ifrån och så blåser fläkten det acdunstade vattnet emot plantorna.

  • reaper

    Member
    2005-02-13 at 16:30

    tjenare dimbo.. jävligt fina odlingar du har där 😉 .. jag har en fråga bara.. hur lång mäter 125-wattaren tillsammans med sockeln då den är ikopplad… vore fett schysst om du kunde ta en bild eller bara mäta eller så… Lycka till med odlingen nu mannen!!!

  • dimbo

    Member
    2005-02-13 at 16:43

    @stoned_raida wrote:

    tjenare dimbo.. jävligt fina odlingar du har där 😉 .. jag har en fråga bara.. hur lång mäter 125-wattaren tillsammans med sockeln då den är ikopplad… vore fett schysst om du kunde ta en bild eller bara mäta eller så… Lycka till med odlingen nu mannen!!!

    reflektorn mäter 47cm och den är några centimeter längre än lampan och sockeln.

    passar på att posta lite nya bilder på min setup. gjorde en liten anordning som jag kan hänga le lampor i. den sitter alltså i galgen och galgen kan man föra fram och tillbaka längs stången så att andra plantor för mer av ljuset eller ifall man skulle vilja ha fler lampor så e det bara så länga på fler galgar och skjuta in den gamla galgen :)



  • reaper

    Member
    2005-02-13 at 17:44

    Snygga lösningar, gillar galgen…Det är alltid schysst med egna lösningar.

    /Tobbelobbe

  • reaper

    Member
    2005-02-13 at 17:57

    Det ser bra ut mannen! Blir det frön av det här sen eller?

  • dimbo

    Member
    2005-02-13 at 18:03

    @bergman wrote:

    Det ser bra ut mannen! Blir det frön av det här sen eller?

    jepp, det var tänkt så. ska ha lite fröer till sommaren.

  • reaper

    Member
    2005-02-13 at 20:36

    tack för svaret Dimbo! :) Ska nämligen köra typ en väldigt likartad setup snart med samma strain… kommer bli kul att se… Good Luck[/i]

  • dimbo

    Member
    2005-02-14 at 17:34

    jag tycker mer och mer om lowryder för varje dag som går :) det händer grejer fort fort fort :) mkt trevlig strain som har växt helt problemfritt.

    här kommer lite nytagna bilder :)


  • dimbo

    Member
    2005-02-16 at 16:31

    det går undan här alltså :)

    ifall någon är tveksam över hur man könsbestämmer kan ni ju kolla på dessa bilder, tycker de blev ganska tydliga.

    jag har könsbestämt 2st honor och 2 st hanar, 2 st är fortfarande lite tveksamt. Hur stor ratio ska det vara mellan hanar och honor för att det ska vara optimalt så att jag får så många fröer som möjligt? räcker en hane till att pollinera en hel hona?

    Hona:

    Hona:

    Hona:

    Hane:

  • reaper

    Member
    2005-02-16 at 17:56

    om du vill kan du ju bara pollinera en liten del av plantan så slipper du ju få så mycket frön.men annars ser det snyggt ut lycka till

    Mvh

Page 1 of 8

Log in to reply.