Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blueberry, Garderob, 200W CFL, Dag 132. ** SKÖRDAT **

  • Blueberry, Garderob, 200W CFL, Dag 132. ** SKÖRDAT **

    Posted by nisse_hult on 2011-07-22 at 18:33

    Ja, då är jag äntligen igång igen!

    Innan jag åkte på semester satte jag 5st fröer i jorden. Dagen innan avresa hade endast 2st tittat upp ur jorden och en 3e var påväg.
    Satte i all hast 4st till för att gardera mig att ha något levande när jag kommer hem.

    Kom hem idag och möttes av att alla 9st har tittat upp. Och jag som vart så orolig och otålig på att mina fröer var kassa eller slöa.
    Denna batchen är från min egna Blueberry fröskörd.

    Har även beställt hem en PH mätare.

    Utrymme: Garderob som är vit från början. Ca mått är: 47 djup, 77 bred, 160 hög.
    Ventilation: 2st 120mm fläktar som utsug, 2st passiva insug och 1st 120mm fläkt som blåser mot växterna.
    Belysning: 200W CFL Röd med reflektor.
    Medium: Hasselfors P-jord samt Hasselfors Lecakukor.
    Näring: Kaktusnäring. Skippar tomtatnäringen då jag fick lite problem sist med den.
    Strain: Dutch Passion Blueberry. (Från min egna fröskörd)
    Krukor: 2L, 3.6L och 5.4L. Beroende på hur många som är kvinnor så tänkte jag iaf få en krukstorlek av varje för att se hur storleken påverkar växten.
    Tempe$ratur: 28.8 grader i strålningsvärmen efter 10 timmar. RH ligger på 50%.

    Så nytt är alltså garderoben samt EasyRolls. Även nya större krukor.

    replied 12 years, 6 months ago 20 Members · 85 Replies
  • 85 Replies
  • nisse_hult

    Member
    2011-07-22 at 18:33

    Då jag åkte på semester så har jag absolut ingen aning om när dem tittade upp osv så jag sätter alla på Dag 3, inte helt orimligt va?
    Då ljuset inte blir så starkt på sidorna så kommer jag få flytta om krukorna lite då och då men men :)







  • allan

    Member
    2011-07-22 at 23:32

    ska följa denna :) kör även jag med 200w CFL.

    Lycka till!

  • bifrost81

    Member
    2011-07-23 at 04:43

    denna ska följas, lycka till :-)

  • unik

    Member
    2011-07-23 at 07:05

    12/12 from seed is the shit :)

  • nisse_hult

    Member
    2011-07-23 at 07:29

    Tackar. Tror det kommer bli lite roligare nu när jag har lite större utrymme, speciellt på höjden.
    Ja, 12/12 är fan skitbra. Har ju visat sig att fungera väldigt bra så jag tänker fortsätta på det :)
    Hoppas på att få iaf 4st damer av dessa 9 växterna. Då blir det 1st 5.6L, 1st 3.4L och 2st 2L krukor, bara för att se hur det kommer skilja på växterna beroende på krukstorleken.

    Har inte heller hunnit testköra min setup så jag vet inte vad temperaturen kommer landa på men efter 10 timmar ligger den på 28.8 grader i strålningsvärmen iaf.

  • unik

    Member
    2011-07-24 at 07:31

    Yes, nu kan du experimentera med krukvolym. Min setup tillåter inte mer än 2L krukor, tack vare höjden. Vad jag sätt lämpar sig ~3L ganska optimalt för just denna teknik. :)

  • nisse_hult

    Member
    2011-07-29 at 08:12

    Ja precis ;)

    Har en känsla att denna gången kommer det gå lite bättre men vet inte varför.
    Beroende på hur många plantor man skall ha så kan man kanske köra med MAX 5-6st 2l krukor men jag vill nog inte ha mer än 4st honor där inne sedan…

    Blir inte så många bild updates som i min förra tråd utan det blir nog som senast, får bli runt 1 gång per vecka. Blir roligare så tror jag.

    Detta är från idag, Dag 10 ovan jord.

    Det syns att 4 av dem är någon dag äldre men det gör inget ;)

  • printer

    Member
    2011-07-29 at 08:58

    Kommer nog bli en fin skörd på dom där i slutändan ser bra ut! :)

  • nisse_hult

    Member
    2011-08-05 at 14:34

    Ja, får hoppas på det =)

    Nu har det gått 1 vecka sedan förra uppdateringen, då är det dags att göra en LITEN update.

    Dag 17 nu iaf, växer så det knakar.
    1st verkar inte må lika bra som dem andra men är fortfarande grön å fin.
    1 eller 2 blad ser ur att skrumpa ihop typ men ändå inte. Vet inte vad det beror på men skall flytta den till den andra sidan så får jag se vad som händer med den…

    Här kommer en ny uppdaterad bild:

  • nisse_hult

    Member
    2011-08-06 at 08:40

    Jag vet att jag inte vill å skall uppdatera mer än 1 gång per vecka men nu ville jag lägga upp 2 bilder till.
    Kollar inte till dem så ofta som jag gjorde min första grow och idag skulle det vattnas och dem har växt till sig bra sedan igår alltså.

    Man ser STOR skillnad på dem i ålder samt att dem får olika mycket ljus på sig.

    Dem med LITE ljus har inte så stor tillväxt.
    Dem med MEDEL ljus verkar växa högre och fina.
    Dem med MYCKET ljus breddar riktigt mycket.

    Det måste ha med ljuset att göra…

    Nåja, det kommer bli bra när hanarna är utrensade om ca 7 dagar :)

    Här är iaf 2 bilder:


  • allan

    Member
    2011-08-06 at 09:16

    Här växer det på fint :) Hoppas på många honor och en fin bildtråd!

  • aztek

    Member
    2011-08-06 at 09:24

    flytta runt på plantorna! annars kommer det bli väldigt olika storlekar och vissa kommer inte kunna pruducera tillräckligt mycket att det är värt att ha kvar dom.

    så ta och sätt dina minsta plantor i mitten, och även de långa smala plantorna bör vara i mitten eftersom de verkar söka sig efter ljus.

    Peace :hippie:

  • nisse_hult

    Member
    2011-08-06 at 12:50

    Har flyttat om plantorna nu och hoppas dem lyckas komma ikapp. Dem långa smala och dem korta får “alternera” att vara i mitten medans dem breda å fina får vara ute i kanten tills dem andra kommer ikapp. Flyttar även reflektorn lite i sidled så att dem får en del ljus iaf.
    Jag hade hoppats på att få 4 eller 5 honor, blir det mer än så, då får dem stå på balkongen/vid fönstret.
    Men om MAX 1 vecka så börjar nog utgallringen av dem iaf =)

    Edit:

    Dag 19

    Tror tyvärr att dem 3 finaste är hanar! Måste låta dem växta lite till men är väldigt säker på att dem 3 finaste är hanar…

  • nisse_hult

    Member
    2011-08-08 at 14:01

    Dag 20

    Jag visste det! Man lär sig snabbt att urskilja könen på dem iaf!

    3st hanar kunde jag se idag. Kanske 1st till men var svårt så den får stå kvar.
    Såg faktiskt att den ena hanen hade 2 pistiller i en säck så det klassas väl som hermis antar jag… Hoppas jag slipper hermisar denna gången.

    Från början var dem 9st, nu är dem 6st kvar… Dem får stå på balkongen ett tag tills jag beslutat om jag bara skall göra mig av med dem eller om jag skall göra hasch eller nått…

    Här är en bild på dem 3 tillsammans uppifrån:

  • bongstyrig

    Member
    2011-08-08 at 15:33

    Hejsan, snygg liten odling du har :) Såg att du har fått 3 hannar och mitt tips är att du gör hasch med tekniskt ren bensin :P
    Du kan se hur det går till i min tråd om du är intresserad Bongstyrig’s nybörjarodlingar Om du vill kräma ut mer av dem så kan du ju låta dem växa sig större.

    *Edit Se också: Drakhashish med teknisk bensin (Se hasselasses post) ;)

Page 1 of 6

Log in to reply.