Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Bästa filmen 2005

  • reaper

    Member
    2006-01-23 at 14:25

    hum… 2005. Dåliga filmer, Bra TVserier. Stewie Griffin – The untold Story var å andra sidan en riktig totalhöjdare. Hade allt. ALLT.

    Och nu blir jag troligen BANNAD, men Sin City var verkligen inget att hänga i granen. En film som räknade med att bli stor, men bara känns överdriven och alla skådespelarinsatser kan belönas med den stora bajskorven. Nej, Sin City ser jag aldrig igen. Grymt bortkastade pengar.

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 01:38

    Vital: Tänker inte basha dig, men har du läst serierna filmen är baserad på? Det är meningen att den ska vara överdriven. Men men… smaken är som baken. Alla kan inte gilla sin city :)

    sidewinder: Howl’s moving castle var annars en riktigt bra animerad film. Den kom väl iofs 2004, men det gick långt in på 2005 innan den visades i nån större utsträckning, så jag räknar den ändå

    Annars kan jag väl lista några som jag gillade, som jag inte tror att nån annan här nämnt:
    Thumbsucker
    The matador
    Broken flowers (Gin nämnde den, men hade inte sett den, det har jag gjort och den var bra)

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 02:02

    det är en skön CB scen i broken flowers, annars tycker jag den var rätt seg.. :P

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 08:39

    @GrandNastyB wrote:

    årets fetaste var ändå Old Boy.

    håller med dig helt å fullt, fast den kommer faktiskt från 2003…

    annars var constant gardener ganska bra också, men jag blev lite besviken på det levande slottet…

    alla dessa filmer har förövrigt setts under the influence :D

  • Raja Ram

    Member
    2006-01-24 at 11:48

    Tycker 2005 varit ett rätt fattigt filmår. Bäst är nog Crash, följd av Batman Begins.

  • maja

    Member
    2006-01-24 at 16:16

    Nu kanske jag är ute och cyklar, är inte helt hundra på att den kom 05 men jag tror ganska hårt på det. Vet inte vad den heter heller, är så förbannad på mig själv.

    Den handlar iaf om en liten flicka som flyttar till en ny stad med sina föräldrar , men dom kommer aldrig fram. Dom åker fel och hamnar i en drömvärld där en ganska taskig häxa styr. Där får hon jobba i månader osv, händer en massa flummiga saker, och vackert målad är den också. Animerad film alltså, japansk, tror jag. Hennes föräldrar bli för övrigt förvandlade till grisar.

    Nåhon som vet vilken jag snackar om? Är så flummig nu så jag känner inte för att ringa någon och fråga heller, t.ex min far. 😆 8) Peace

  • Loffe

    Member
    2006-01-24 at 17:49

    Narnia, Batman Begins, Transporter 2, Underworld, Broken Flowers, Torkel i knipa, Lonesome Jim, osv…fanns en del som var ok och lite mer än ok. Dock ingen riktig kanonfilm som jag kan komma på. Har inte sett Oldboy än, tyvärr.

    Alla tiders bästa film är dock Bubba Ho-Tep, se den! 😆 😆 😆

  • Raja Ram

    Member
    2006-01-24 at 18:32

    @maja wrote:

    Nu kanske jag är ute och cyklar, är inte helt hundra på att den kom 05 men jag tror ganska hårt på det. Vet inte vad den heter heller, är så förbannad på mig själv.

    Den handlar iaf om en liten flicka som flyttar till en ny stad med sina föräldrar , men dom kommer aldrig fram. Dom åker fel och hamnar i en drömvärld där en ganska taskig häxa styr. Där får hon jobba i månader osv, händer en massa flummiga saker, och vackert målad är den också. Animerad film alltså, japansk, tror jag. Hennes föräldrar bli för övrigt förvandlade till grisar.

    Nåhon som vet vilken jag snackar om? Är så flummig nu så jag känner inte för att ringa någon och fråga heller, t.ex min far. 😆 8) Peace

    Tänker du på Spirited Away? Den är bra, men kom 2001.

    Loffe: Haha, trodde jag var den enda som älskade den. Helt klart en av dom skönaste filmer jag sett, det svängiga soundtracket gör den ju dessutom inte sämre. ;)

  • Vaclav

    Member
    2006-01-24 at 18:55

    Tyckte “The Saw 2” var helt ok att se, Lord of War var också bra.

    Men just nu ser jag mest fram emot att få se “Hostel”. 8)

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 18:57

    @Vaclav wrote:

    Tyckte “The Saw 2” var helt ok att se, Lord of War var också bra.

    Men just nu ser jag mest fram emot att få se “Hostel”. 8)

    Word!
    Saw2 var smaskig. Och Hostel lär nog bli ännu bättre.

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 23:41

    1. Narnia (hade sjukt låga förväntningar då böckerna betytt förbaskat mycket för mig och filmen trotts allt var disney-producerad. Men den var en mycket glad överaskning.)

    2. Life Aquatic (fattar inte att ingen har nämnt den)

    3. Broken flowers (Bill Murray är jämte Johnny Depp. Den här tidens finaste skådespelare)

    Sin City var bara fånig i mina ögon.
    Oldboy var kul men inte från 2005.

  • reaper

    Member
    2006-01-24 at 23:43

    Aj fan. Life aquatic var visst från 2004. Shame on me.

  • gin

    Member
    2006-01-25 at 09:24

    Quadrophenia: Depp och Murray är två sköna lirare som aldrig kan vara dåliga i en film. Allt de gör ser man framemot. Båda två är några av de få skådespelare som kan rädda en annars dålig film. (Med på denna lista lägger jag till Christopher Walken och Philip Seymour Hoffman, den senare som bara måste vinna en Oscar för Capote.)

  • reaper

    Member
    2006-01-25 at 09:37

    Gin: Fucking A. Boken In cold Blood kan ju också rekomenderas även om lite av dess glory försvinner (eller kanske förhöjs) av filmen om man diggar den sortens prylar.

  • reaper

    Member
    2006-01-25 at 16:32

    @sidewinder wrote:

    Ärligt talat, King Kong 2005 var inte ens värd att ladda ner på gratisbredband.

    nej King Kong 2005 ska helt klart ses på bio för att få en komplett upplevelse och inte framför nån dator 😉

Page 2 of 3

Log in to reply.