Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Barca Grow 400w HPS

  • Barca Grow 400w HPS

    Posted by crillex on 2013-02-28 at 15:38

    Daaaam!

    Så här kommer det att se ut hemma ett tag framöver, med lite ändringar och ev lite tillskott i familjen. Dom 3 ev damer som i skrivande stund är under jord består dom alla 3 av seeds från VALHALLA Seeds. Först ut har vi Asgard aka OG KUSH, sedan följer Odin aka CHEASE, sist men inte minst ut är Yggdrasil aka SUPER SILVER HAZE.

    Utrymme: En helt vanlig garderob, matta ”glasdörrar”, lyser upp rummet härligt!
    Sol: 400 w Sylvania Grolux HPS
    Att växa å må btra i: ATLAS Ec och sustratos 100 % Ekologisk (spanskt märke)
    Att bo i: 12 Liters krukor

    Ska ge mig ut på jakt efter en fläkt och termometer så fort dom små tittar upp. Dom hade det mesta och lite till på min growshop men ingen fläkt eller termometer som jag gillade.

    Bildmässigt har jag inte jättemycket att erbjuda just nu, men slänger upp ett par bilder på min enkla setup och hur det ser ut innan liven tittar upp.





    Förslag på förändringar och förändringar mottages gärna!

    Keep it green

    replied 11 years, 1 month ago 7 Members · 17 Replies
  • 17 Replies
  • lazaruslong

    Member
    2013-02-28 at 18:16

    Älskar garderober!
    Försök hålla det clean och måla mattvitt, mylar är överreklamerat.
    400w och dom krukorna, måste följas!
    Må Gott

  • stickyicky82

    Member
    2013-02-28 at 18:36

    @Lazaruslong wrote:

    Älskar garderober!
    Försök hålla det clean och måla mattvitt, mylar är överreklamerat.
    400w och dom krukorna, måste följas!
    Må Gott

    Kommer lukta som tusan om du inte kör fläktsystem och filter. Sen kommer det bli vääldigt varmt av en 400 hps i ett så trångt utrymme. skaffa gott om ventilations hål

  • holken

    Member
    2013-02-28 at 19:38

    Bienvenido, querido jardinero!

    Riktigt intressant, jag har aldrig hört talats om Valhalla seeds och trodde det var en ny svensk breeder, men den är ju Spanjor :supersmile:

    Kommer bli kul att få se lite spanska vikingar spänna musklerna :D

    Vad är det för substrat du ska köra i? (Kan inte se vad det står på lappen)

    Lycka till

    :hemp:

  • lazaruslong

    Member
    2013-02-28 at 20:31

    @stickyicky82 klart han måste ha bra vent. med 400w jag menade clean i design.

  • fl

    Member
    2013-02-28 at 20:40

    Trevligt trevligt :)

    Jag följer med på den här resan..

  • crillex

    Member
    2013-03-01 at 05:05

    Nu när jag vaknade på morgonen så hade en liten precis tittat upp och ser nu sol för första gången. Härligt! :)
    I bildväg inte mycket att bjuda på just nu förutom en härlig bild på lite förberedelser till min morgonspliff 8)
    Under senare kväll så kommer det lite fler bilder och då har alla förhoppningsvis tittat upp.

    @Lazaruslong wrote:

    Älskar garderober!
    Försök hålla det clean och måla mattvitt, mylar är överreklamerat.
    400w och dom krukorna, måste följas!
    Må Gott

    Ger mig ut på jakt efter en fläkt, termometer och vit färg idag :)

    @stickyicky82 wrote:

    Kommer lukta som tusan om du inte kör fläktsystem och filter. Sen kommer det bli vääldigt varmt av en 400 hps i ett så trångt utrymme. skaffa gott om ventilations hål

    Det är härligt när det luktar 8) Nej, men eftersom jag kan ha dörrarna öppna hur mycket jag vill och inte behöver tänka på lukt gör att jag förhoppningsvis aldrig behöver tänka på den delen.

    @Holken wrote:

    Bienvenido, querido jardinero!

    Riktigt intressant, jag har aldrig hört talats om Valhalla seeds och trodde det var en ny svensk breeder, men den är ju Spanjor :supersmile:

    Kommer bli kul att få se lite spanska vikingar spänna musklerna :D

    Vad är det för substrat du ska köra i? (Kan inte se vad det står på lappen)

    Lycka till

    :hemp:

    Haha gracias! Det hade faktiskt inte jag heller, ja stod ganska länge inne i seedshoppen och förde en diskution om vad som skulle passa mig, så kom vi in på dessa seeds. Vi provar! :)
    Jag lägger upp en bättre bild på innehållet under kvällen.

    @fläskläpp wrote:

    Trevligt trevligt :)

    Jag följer med på den här resan..

    Då kör vi! :)

    Crillex

  • holken

    Member
    2013-03-01 at 09:23

    Hahahahaha, det är ingen som tänker på att man får odla i España och det kan lukta precis hur mycket som helst- vi är nog lite säkerhetsskadade här :hippie:
    Fan va skönt o slippa den nojjan, det är ju så man blir lite avis 😆
    Fast lite ventilation mår dom ju ändå bra av och du kan reglera miljön de lever i lite lättare, så skippa kolfiltret och få till några luftbyten 😉 Det kanske räcker med en vanlig bordsfläkt som står och blåser ut/in i garderoben.. Eller t.o.m. en aircondition, jag tänker mig att det blir lite varmare inomhus hos dig :)

    Jag tycker du gjorde ett bra initiativ med en ny breeder och hoppas på att han har byggt sina sorter på bra och genuina stockar då det börjar bli obehagligt inavlat inom cannabis-genetiken.

    Reclaim your history!
    Förr var det bulor och nazister som använde vikingasymboler etc. nu är det cannabisvärlden, jag älskart! Det känns nästan bättre att ta deras symboler än att hoppa på en skinnskalles huvud 8)
    Hahahaha jag kan tänka mig att Loke och gänget sitter nöjda i Valhalla nu äntligen och har slutat vända sig i graven efter dom äckliga nazisternas våldtäkt på vår historia- ett flummigt fredagsperspektiv!

    Hur många plantor är det man får ha i Spanien egentligen?
    Jag har hört allt ifrån en till sex 8)

    Boom!

  • crillex

    Member
    2013-03-01 at 09:45

    Det är iofs sant:) En odling i Barcelona är en odling i Barcelona, behöver inte tänka på säkerheten på samma sätt. Det är av säkerhetstjäl jag inte lagt upp nån odling tidigare..

    Planen idag är faktiskt att inhandla en fläkt och lite annat smått å gott, klart dom ska få lite vind :) Dock så har jag verkligen inte problem med värme än, inte ens i lägenheten, sviiiiinkallt :/ Bygnaderna här är inte isolerade här på samma sätt.. Men vi går mot varmare och framför allt grönare tider ;)

    Det här med odling i Barcelona och Spanien generellt, är väldigt oklart. Jag har hört allt ifrån 1 som du säger till 9. Sen beror de ju på om det är 9 monster eller 9 lowriders.. Så väldigt oklart men de är bara att tuta å köra! :P

    Weed i Barcelona generellt är väldigt oklart 8)

  • crillex

    Member
    2013-03-01 at 09:49

    @Holken wrote:

    Reclaim your history!
    Förr var det bulor och nazister som använde vikingasymboler etc. nu är det cannabisvärlden, jag älskart! Det känns nästan bättre att ta deras symboler än att hoppa på en skinnskalles huvud 8)
    Hahahaha jag kan tänka mig att Loke och gänget sitter nöjda i Valhalla nu äntligen och har slutat vända sig i graven efter dom äckliga nazisternas våldtäkt på vår historia- ett flummigt fredagsperspektiv!

    Hahaha skön du är! Säger bara Word!

  • stickyicky82

    Member
    2013-03-01 at 11:01

    @Crillex wrote:

    Det är iofs sant:) En odling i Barcelona är en odling i Barcelona, behöver inte tänka på säkerheten på samma sätt. Det är av säkerhetstjäl jag inte lagt upp nån odling tidigare..

    Planen idag är faktiskt att inhandla en fläkt och lite annat smått å gott, klart dom ska få lite vind :) Dock så har jag verkligen inte problem med värme än, inte ens i lägenheten, sviiiiinkallt :/ Bygnaderna här är inte isolerade här på samma sätt.. Men vi går mot varmare och framför allt grönare tider ;)

    Det här med odling i Barcelona och Spanien generellt, är väldigt oklart. Jag har hört allt ifrån 1 som du säger till 9. Sen beror de ju på om det är 9 monster eller 9 lowriders.. Så väldigt oklart men de är bara att tuta å köra! :P

    Weed i Barcelona generellt är väldigt oklart 8)

    Låter riktigt skönt att slippa tänka på att gömma sin odling hela tiden. Men om du är så osäker på vad som gäller, är inte det lite oroväckande? Om nu det endå skulle komma på tal att titta igenom din lgh/hus efter plantor och det visar sig att 1 är ok, men 2 är straffbart? Ta reda på det där skulle jag gjort :)

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-01 at 14:01

    Så vitt jag vet är försäljning och uppenbart odlande för försäljning olagligt, resten är ok, vad antalet gäller har jag för mig man få ha fler ute.
    Estas estudiando castellano o simplemente disfrutando la vida?
    Pasalo bien

  • Anonymous

    Guest
    2013-03-02 at 17:44

    Tänk på att göra dina fina garderobsdörrar ljustäta när du ska slå om till 12/12!

  • crillex

    Member
    2013-03-03 at 21:15

    Fredagskvällsuppdatering uteblev, flummare som jag är så sköt jag på det till nu.. :8

    Har iaf införskaffat mig fläkt och timer. Så kommer nu köra 18/6, mest för att få sova om natten ;) Någon som kan säga vad det gör för skillnader emot att köra 24/0? Målarfärg eller liknande för att få insidan vit kommer.

    Så!
    Det har hänt en del sen senast. Först att se lite soll var Yggdrasil aka SUPER SILVER HAZE, hon tittade upp redan tidigt på Fredag morgon (la fröna i blöt Måndag morgon, planterade Onsdag morgon). Sedan Fredag eftermiddag såg Odin aka CHEASE dagsljus. Hade lite gett upp hoppet på Asgard aka OG KUSH, min mest intressanta. Men Lördag morgon såg jag att jordydan var lite spräckt, nån timme senare så så var alla 3 uppe..

    Vad innehåller mitt medium? Säg till om ni inte ser och kör google translate om ni inte förstår. :)

    SSH 1 Mars (Dag 1)

    CHEASE 1 Mars (dag 1)

    SSH 3 Mars (dag 3)

    Gruppbild 3 Mars dag 3 (OG 2 Dagar)

    Dagens val, Cream 47. En smak som är helt underbar, fruktig och len. En 50/50 men indican tar över och nockar en duktigt :8

    Och svar på tal mina vänner! :)

    #stickyicky82
    Det som är oklart egentligen är lagarna som jag förstått det. Du får odla, för personligt bruk. Sen är det en definitionsfråga vad som är för personligt bruk.. :)
    #Lazaruslong
    Jag tror du slog huvudet på spiken där! :) Däremot det där med mera ute vet jag inte mycket om, kan vara så. Och om jag har förstått dig rätt så gör jag det enbart för skojs skull. Ett beroende i sig ;)
    #Blåost
    Yees, jag har funderat på de. Kanske måla dörrarna? Just nu kör jag ju 6 timmar mörkt, men dom 6 timmarna är det ändå kolmörkt i lägenheten. Nån idé för framtiden? :)

    Eftersom jag är duktigt stuk nu så hoppas jag att jag fått med allt 8)

    Keep it green
    Crillex

  • fritzarn

    Member
    2013-03-03 at 23:02

    Små söta plantor :clap:
    Fan vad skönt att inte behöva tänka på lukter eller kånka jord eller över huvud taget våga besöka en grow shop!
    Såg reprisen på Pluras kök Spanien nu, blev sjukt sugen på ett hus i Spanien nu 😈
    Plura är iallafall kung!

    Peace Fritzarn

  • fl

    Member
    2013-03-04 at 07:25

    Verkar vara väldigt avslappnat i Spanien med weedet. Har däremot hört att
    polisen slår hårt mot importerat hasch och utbred rasism inom kåren. Har du några erfarenheter om det Crillex?

    Ang dörren, köp sådan där svart-vit odlingsplast och sätt upp. Lär väl finnas en uppsjö av growshops i Spanien? :)

Page 1 of 2

Log in to reply.