Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Auto Ak47 utomhus 2011 Väldigt sen update.

  • woopie

    Member
    2011-08-08 at 15:23

    Hej igen, har kollat upp och dom är nu ca 83 dagar gamla, har jag misslyckats med näring eller blev dom klara tidigare än förväntat?

    De flesta pistillerna är brun/orange förutom på dom nedersta grenarna på vissa plantor.

    Ska torka i en lada, känns sådär. Är rädd för mögel.. Kommer köpa Torrbollar för att sänka %RH. Någon som har tips för torkningen?

    Ska regna och vara mulet några dagar framöver så jag skördar inatt/imorgon för att undvika mögel.

    Må gott!

  • woopie

    Member
    2011-08-08 at 16:53

    Bumpar tråden och taggar inför skörden med denna låten;).

    http://www.youtube.com/watch?v=Ui4yQrarGZI&feature=player_embedded#at=124

    Vilken Luftfuktighet ska jag försöka hålla mig runt? Har mätare.

  • billball420

    Member
    2011-08-08 at 16:57

    De ser väldigt fina ut. Helt naturligt börjar plantan göra sig av med blad när den går mot pension.

    Dina ser ovanligt fräscha ut och verkar ha lite tid kvar innan de är fullt mogna. 83 dagar skriver du, men hur lång tid har de varit i blom?

    Ha inte för bråttom nu. Det finns förresten flera trådar om utomhustorkning.

  • woopie

    Member
    2011-08-08 at 17:13

    @billball420 wrote:

    De ser väldigt fina ut. Helt naturligt börjar plantan göra sig av med blad när den går mot pension.

    Dina ser ovanligt fräscha ut och verkar ha lite tid kvar innan de är fullt mogna. 83 dagar skriver du, men hur lång tid har de varit i blom?

    Ha inte för bråttom nu. Det finns förresten flera trådar om utomhustorkning.

    Tack så mycket!:)

    De har varit i blom i ca 40 dagar.

    Tror jag såg pytte lite mögel på en bud, ryckte bort grenen och hängde den på tork i skogen.

    Mvh!

  • billball420

    Member
    2011-08-08 at 17:43

    PÅ 6 veckor hinner inga buds att mogna. Läs om hur mogen cannabis ser ut och studera budsen i mikroskåp.

    Här kan du läsa om när de är klara.

  • woopie

    Member
    2011-08-08 at 18:12

    @billball420 wrote:

    PÅ 6 veckor hinner inga buds att mogna. Läs om hur mogen cannabis ser ut och studera budsen i mikroskåp.

    H%2525C3%2525A4r[%25252Furl] kan du läsa om när de är klara.

    Jo jag har läst den där, och jag tycker att dom ser färdiga ut, kanske skulle behöva någon vecka till enligt min bedömning.
    Får väll köpa ett mikroskåp och kolla närmare.

    Kan detta då betyda att jag varit för dålig med näringen eftersom plantorna börjar fälla blad? Bör jag ge en sista vattning med lite näring?

    Är bara så rädd för att det ska bli mögel av det hela.
    Men jag avaktar ett tag till!

    Tack för responsen.

  • billball420

    Member
    2011-08-08 at 18:45

    Läs vad jag skrev 20.57

  • woopie

    Member
    2011-08-08 at 19:32

    Ah haha okej! ^^
    Ville bara försäkra mig så att jag fattar allt rätt:)

  • woopie

    Member
    2011-08-09 at 15:53

    Damn det spöregnar och ska regna hela dagen imorgon med…
    Mögelrisk?!
    Akut skörda?!

    Mvh

  • ajri

    Member
    2011-08-09 at 16:04

    Bygg ett regnskydd till dina präktiga blommor. spänn upp nån plast eller liknande, hade jag gjort iaf.

  • hasselasse

    Member
    2011-08-10 at 06:33

    Jag tycker du ska skörda nu. Hellre skörda nu och få buds som nästan är klara, än om en vecka när alla buds har möglat sönder. Inte värt att ta risken.

  • shubbe

    Member
    2011-08-10 at 09:27

    Inga mer updates på det skördade? :)

  • woopie

    Member
    2011-08-11 at 20:08

    Hej!

    Har en vän som erbjudit sin lägenhet att torka i och han vill ha något för besväret, hur mycket tycker ni han ska få för det?

    Känns som att det beror på min slutvikt imo.

    Mvh

  • frilansaren

    Member
    2011-08-12 at 10:22

    Jag kanske missade det i din tråd, men är det Auto AK47 från NS?

    Grattis till din skörd, ser ju kalas ut. :)

    -lance

  • woopie

    Member
    2011-08-12 at 11:48

    @frilansaren wrote:

    Jag kanske missade det i din tråd, men är det Auto AK47 från NS?

    Grattis till din skörd, ser ju kalas ut. :)

    -lance

    Yes det är från NS.

    Men angående hur mycket medhjälparen ska få? vad tycker ni :)

Page 3 of 4

Log in to reply.