Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Auto Ak47 utomhus 2011 Väldigt sen update.

  • tazmanian

    Member
    2011-08-02 at 20:38

    Hrm, jäkla klurigt läge du hamnat i nu :/
    Vete tusan hur jag skulle handlat, brukar få sån sjuk beslutsångest själv så är nog inte mkt till hjälp på den frågan desvärre.
    Kanske väntat någon dag och tagit en helt annan rutt, en längre omväg via skogen?
    Gula bladen beror nog på brist av något känns det som, vad vet jag dock inte då ja inte direkt är proffs på sånt utan de får någon mer erfaren fylla i :), och de lägsta fanleavsen blir ofta gula så de ska man inte bli så orolig för :)
    De enda bladlössen gör är de små hålen du har i bladen, kan dock även va trips som vart där å gnagt lite.
    Lite såpvatten( lite såpa i mkt vatten ) kan nog lösa de problemet, annars finns medel på diverse butiker både mot bladlöss och tripsar har jag för mig :)

  • woopie

    Member
    2011-08-02 at 21:05

    @DoctorDoom wrote:

    Vet inte vad du sett men VET DU att dom sett plantorna, hade jag skördat en eller två och lämnat resten. Då får du ut lite och går inte helt tomhänt ur hela äventyret.

    Köp ett mikroskop på co: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164270303

    Då kan du lätt kolla själv hur nära du har :)

    Tack för tipset ang mikroskop, ska införskaffas imorgon. Då kan man ta fin fina bilder trots mobilkamera?:D
    Jag funderar på att skörda en av de mindre som planterades ca 12 dagar tidigare än dom andra.
    Skulle fan bli så jäkla ledsen ifall allt är förstört nästa besök:(

    @Tazmanian wrote:

    Hrm, jäkla klurigt läge du hamnat i nu :/
    Lite såpvatten( lite såpa i mkt vatten ) kan nog lösa de problemet, annars finns medel på diverse butiker både mot bladlöss och tripsar har jag för mig :)

    Yes det är riktigt jobbigt^^, Jag fixade såpa och spädde ut 1/4kork såpa i 1L vatten & sprejade lite på damerna första gången idag.

  • tazmanian

    Member
    2011-08-02 at 21:27

    Förstår det, blir nästan jobbigt i mitt huvud bara att tänka sig in i situationen haha :P!
    Jaså men då ska jag hålla tummarna att det ger bukt på ohyre problemet :)!

  • hasselasse

    Member
    2011-08-03 at 06:39

    Dina plantor är nog skördeklara om en vecka ungefär.. Skördade själv en dieselryder för 1,5vecka sen och den hade behövt 1-2dagar till egentligen, men jag va tvungen att skörda p.g.a mögelangrepp.

    Så mitt förslag är att du kollar efter mögel, ser du angrepp så skörda omgående, det kan räcka med en vecka för att möglet ska ta över helt..

    Ta det lugnt annars, tror bara du har den klassiska nojjan. Va själv med om något liknande häromdagen 😉

  • someshta

    Member
    2011-08-03 at 10:34

    Om jag misstänkte att någon hade sett mig i närheten av en olaglig odling så hade jag aldrig mer gått till den platsen överhuvudtaget. Det enda undantaget hade varit om jag trodde att de hade sett mig så tydligt att de kände igen mig och kunde ta reda på vem jag var, då hade jag eventuellt gått dit mitt i natten, väldigt försiktigt, kapat och grävt bort alla växter och sedan klippt sönder dem och grävt ner dem eller dumpat dem i ett dike någonstans långt därifrån. Dessutom skulle jag ha rensat mitt hus på allt som såg misstänkt ut och hållit det rent i minst en eller två månader efteråt.

    Men jag kanske är onödigt försiktig.

  • hasselasse

    Member
    2011-08-03 at 10:49

    @Someshta wrote:

    Om jag misstänkte att någon hade sett mig i närheten av en olaglig odling så hade jag aldrig mer gått till den platsen överhuvudtaget. Det enda undantaget hade varit om jag trodde att de hade sett mig så tydligt att de kände igen mig och kunde ta reda på vem jag var, då hade jag eventuellt gått dit mitt i natten, väldigt försiktigt, kapat och grävt bort alla växter och sedan klippt sönder dem och grävt ner dem eller dumpat dem i ett dike någonstans långt därifrån. Dessutom skulle jag ha rensat mitt hus på allt som såg misstänkt ut och hållit det rent i minst en eller två månader efteråt.

    Men jag kanske är onödigt försiktig.

    Ja det där lät lite väl försiktigt va!? 😆

    Risken att åka fast för en uteodling är minimal, hittar någon plantorna och dom kontaktar polisen så kommer väl bara polisen dit och rycker upp plantorna? Har någon varit med om eller hört om någon som åkt fast vid uteodling, exempelvis genom span vid platsen, då vill jag höra hur det skulle ha gått till..

  • someshta

    Member
    2011-08-03 at 10:56

    @hasselasse wrote:

    @Someshta wrote:

    Om jag misstänkte att någon hade sett mig i närheten av en olaglig odling så hade jag aldrig mer gått till den platsen överhuvudtaget. Det enda undantaget hade varit om jag trodde att de hade sett mig så tydligt att de kände igen mig och kunde ta reda på vem jag var, då hade jag eventuellt gått dit mitt i natten, väldigt försiktigt, kapat och grävt bort alla växter och sedan klippt sönder dem och grävt ner dem eller dumpat dem i ett dike någonstans långt därifrån. Dessutom skulle jag ha rensat mitt hus på allt som såg misstänkt ut och hållit det rent i minst en eller två månader efteråt.

    Men jag kanske är onödigt försiktig.

    Ja det där lät lite väl försiktigt va!? 😆

    Chansen att åka fast för en uteodling är minimal, hittar någon plantorna och dom kontaktar polisen så kommer väl bara polisen dit och rycker upp plantorna? Har någon varit med om eller hört om någon som åkt fast vid uteodling, exempelvis genom span vid platsen, då vill jag höra hur det skulle ha gått till..

    Om samma person som visar plantorna för polisen också säger att de har sett dig i närheten så kan du nog räkna med ett besök, åtminstone om det är en uttråkad landsbygdspolis.

  • hasselasse

    Member
    2011-08-03 at 11:06

    @Someshta wrote:

    @hasselasse wrote:

    @Someshta wrote:

    Om jag misstänkte att någon hade sett mig i närheten av en olaglig odling så hade jag aldrig mer gått till den platsen överhuvudtaget. Det enda undantaget hade varit om jag trodde att de hade sett mig så tydligt att de kände igen mig och kunde ta reda på vem jag var, då hade jag eventuellt gått dit mitt i natten, väldigt försiktigt, kapat och grävt bort alla växter och sedan klippt sönder dem och grävt ner dem eller dumpat dem i ett dike någonstans långt därifrån. Dessutom skulle jag ha rensat mitt hus på allt som såg misstänkt ut och hållit det rent i minst en eller två månader efteråt.

    Men jag kanske är onödigt försiktig.

    Ja det där lät lite väl försiktigt va!? 😆

    Chansen att åka fast för en uteodling är minimal, hittar någon plantorna och dom kontaktar polisen så kommer väl bara polisen dit och rycker upp plantorna? Har någon varit med om eller hört om någon som åkt fast vid uteodling, exempelvis genom span vid platsen, då vill jag höra hur det skulle ha gått till..

    Om samma person som visar plantorna för polisen också säger att de har sett dig i närheten så kan du nog räkna med ett besök, åtminstone om det är en uttråkad landsbygdspolis.

    Ja mycket möjligt, då gäller det ju att personen i fråga känner igen dig och vet ditt namn osv. Som i mitt fall häromdagen faktiskt, stötte på markägaren som vet mycket väl vem jag är, i närheten av mina plantor.. Jag frågade snällt om han hittade någon svamp, och han tittade på mig lurigt och svarade, ibland. Vilket jag tolkar som att han har sett mina plantor där ute på hans marker, ibland, men inte i år.. Bör tilläggas att markägaren pekat ut området till en fd. odlingsvän till mig för x antal år sen, för att sedan säga att han inte vill veta om vad som försigår nu :D . Han gillar oxå att röka nån gång om året, så jag ångrar att jag inte sa: om du hittar nått så är det bara att ta för sig, det vet du va!? 8)

  • woopie

    Member
    2011-08-03 at 17:23

    Nae tror knappast att personen kände igen mig.
    Är inte lika nojjig längre och har planerat att skörda om 1 vecka eller 2 :D.

    Blev inget mikroskop idag, kanske imorgon. känns lite onödigt när jag ändå ska skörda.
    Fast är ändå nyfiken på att se hurpass klara dom verkligen är:).

    Blir att vattna en sista gång med näring NPK 6-1.3-5 visst bör PK värdet vara mycket högre nu i blom?
    Funderar på om jag ska köpa nån orkide näring eller om det får duga med den jag har.
    Hur skulle ni gjort angående näringen?

    Ni erfarna Hur mycket tror ni att jag får ut av detta?? :D

    Må gott! :)

  • woopie

    Member
    2011-08-03 at 21:23

    Här kommer en bild på ett litet smakprov jag tog med hem för nån vecka sen.

  • puffovich

    Member
    2011-08-04 at 05:53

    Ser ju minst sagt mumsigt ut! Var där tryck i grejjerna med? ;)

  • hasselasse

    Member
    2011-08-04 at 06:33

    @Woopie wrote:

    Nae tror knappast att personen kände igen mig.
    Är inte lika nojjig längre och har planerat att skörda om 1 vecka eller 2 :D.

    Blev inget mikroskop idag, kanske imorgon. känns lite onödigt när jag ändå ska skörda.
    Fast är ändå nyfiken på att se hurpass klara dom verkligen är:).

    Blir att vattna en sista gång med näring NPK 6-1.3-5 visst bör PK värdet vara mycket högre nu i blom?
    Funderar på om jag ska köpa nån orkide näring eller om det får duga med den jag har.
    Hur skulle ni gjort angående näringen?

    Ni erfarna Hur mycket tror ni att jag får ut av detta?? :D

    Må gott! :)

    Som sagt kolla efter mögel, ser du minsta antydan till mögel tycker jag du ska skörda omgående för att undvika att allt möglar sönder! Har odlat en del diesel ryder, och den möglar alltid utomhus, även om det är fint väder.

    Jag skulle ha struntat i näringen nu sista 7-14 dagarna, brukar inte behövas plus att det kan ge dålig smak. Orkidé näring har jag inte hört gott om, men det funkar säkert om du ändå vill tillföra nån näring.

  • woopie

    Member
    2011-08-04 at 11:17

    @puffovich wrote:

    Ser ju minst sagt mumsigt ut! Var där tryck i grejjerna med? ;)

    Hehe det var faktist riktigt bra tryck i det. Blev riktigt stenad och låg bara i sängen å chillade ner en stund innan jag kunde göra saker. Och jag röker rätt ofta och inte standard saker. Bättre än allt jag köpt inrikes.
    Kan jämnföra från tiden då jag beställde från ett tor forum och det va riktigt duktiga “odlare”.

    Jag snabbtorkade det i ugn och med hårfön, kan ju tänka mig hurpass bra det är när allt är skördat och korrekt kurerat:D

    @hasselasse wrote:

    Som sagt kolla efter mögel, ser du minsta antydan till mögel tycker jag du ska skörda omgående för att undvika att allt möglar sönder!

    Hittade inget mögel så låter det gå ca 7 dagar till, håller på å löser det här med plats att torka allting på. Tanken är någon övergiven lada.
    Blev en liten skvätt näring idag också, 1.5L näringsvätska och 1.5L vatten.

    Känner mig riktigt stolt över min första odling :) och det enda jag missat var att spreja tidigare med såpa. Och så har jag kanske missat att ge näring nån vecka, tror det är därför bladen gulnat lite tidigt.

    Visste när jag såg små svarta pluppar på bladen att det var dags att börja kriga men var mycket annat i vardagen (Lite lathet också^^) som gjorde att jag tog tag i det rätt sent.

    Här kommer en bild från idag på ett blad som satt långt ner på plantan.

    Vad är det för något som attackerar mina buskar? Hur allvarligt är det.
    Ryckte bort lite bruna blad & sånna som på bilden.
    Såg också pytte lite spindelnät på 2 stora plantor vid toppen.

  • cthullu

    Member
    2011-08-04 at 12:46

    näringsbrist.

    Inget att bry dig om ifall de nästan är skördemogna, plantan suger musten ur bladen då det kostar mindre energi än att dra upp ur jorden i ett sista desperat försök att fortplanta sig innan döden kommer.

  • nomiar

    Member
    2011-08-05 at 01:28

    Och det där är nog N/Mg brist, det är vanligt i slutet av en plantas liv :)

Page 2 of 4

Log in to reply.