Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Auto Ak47 utomhus 2011 Väldigt sen update.

  • Auto Ak47 utomhus 2011 Väldigt sen update.

    Posted by woopie on 2011-05-29 at 15:02

    Hallå!

    Jag planterade 10 frön utomhus varav 9 lever.
    Var och handlade blomjord samt snigelfritt idag, ska ut imorgon och plantera om tjejerna.

    Dag 12 för 3 utav alla. De andra 7 är ca 7 dagar gamla, ser dock inte någon speciellt stor skillnad på dom?

    Kan det vara för att rötterna nått botten på ölburkarna och att det är dags att gräva gropp och fylla med jord?

    Bild på allihoppa!

    Något fanskap har gnaggt på en av de som är 12 dagar gammal.

    platsen

    Allt för denna gång! MVH

    replied 12 years, 2 months ago 23 Members · 53 Replies
  • 53 Replies
  • afgahn

    Member
    2011-05-29 at 15:20

    åååh va härlgt, had jälv tt par ånna ut förra ommarn. Dom kommr bl ktfna ka du . Rökat är rktgt nc ockå, bra val

    Lycka tll!

  • woopie

    Member
    2011-05-29 at 18:26

    @afgahn wrote:

    åååh va härligt, hade själv ett par sånna ute förra sommarn. Dom kommer bli skitfina ska du se. Rökat är riktigt nice också, bra val :)

    Lycka till!

    Härligt! Kommer du ihåg hur stor skörd samt per planta du fick?

    Gropen är grävd och ölfällor samt snigelfritt är utspritt.
    Ska iväg imorgon och handla jord och näring vad rekommenderar ni?
    Hade tänkt mig antingen blomjord med små lecakulor eller U-jord, hur skulle ni blanda u-jorden isåfall?

    Kom gärna med tips om ni känner att jag missat något.

    Toke on! :D

  • franz_jaegerbull

    Member
    2011-05-29 at 19:05

    @Woopie wrote:

    Ska iväg imorgon och handla jord och näring vad rekommenderar ni?
    Hade tänkt mig antingen blomjord med små lecakulor eller U-jord, hur skulle ni blanda u-jorden isåfall?

    Kom gärna med tips om ni känner att jag missat något.

    Toke on! :D

    Jag kör typhoons utomhus i blomjord med små lecakulor och det fungerar utmärkt tycker jag, i alla fall till att börja med (fast jag har blandat ut den jorden med jord från platsen för det fanns mycket brännässlor där)

    Ser hur som helst fint ut! Bra att ta skydd mot sniglarna direkt då de har dödat ett 10tal av mina plantor :( jag har koppartrådar nu och har inte fått något angrepp alls sedan dess, vilket är en vecka+någon dag :)

    MVH
    Franz

  • woopie

    Member
    2011-05-29 at 19:38

    @franz_jaegerbull wrote:

    @Woopie wrote:

    Ska iväg imorgon och handla jord och näring vad rekommenderar ni?
    Hade tänkt mig antingen blomjord med små lecakulor eller U-jord, hur skulle ni blanda u-jorden isåfall?

    Kom gärna med tips om ni känner att jag missat något.

    Toke on! :D

    Jag kör typhoons utomhus i blomjord med små lecakulor och det fungerar utmärkt tycker jag, i alla fall till att börja med (fast jag har blandat ut den jorden med jord från platsen för det fanns mycket brännässlor där)

    Ser hur som helst fint ut! Bra att ta skydd mot sniglarna direkt då de har dödat ett 10tal av mina plantor :( jag har koppartrådar nu och har inte fått något angrepp alls sedan dess, vilket är en vecka+någon dag :)

    MVH
    Franz

    Tack för svar! Kanske passar på att köpa koppartråd imorgon då det verkar vara populärt : )

  • whofkingkows

    Member
    2011-05-29 at 22:35

    ser ski* bra ut min vänn vilken zon bor du i ? :)

  • woopie

    Member
    2011-05-31 at 11:31

    @Whofkingkows wrote:

    ser ski* bra ut min vänn vilken zon bor du i ? :)

    Tack maan odlar i zon 3 =)

  • woopie

    Member
    2011-06-02 at 22:30

    Funderar på att handla 10st lowryder x från nordenseeds, va tror ni?
    Hinner dom blomma klart?

    Har dessutom planterat i icas eco jord och utan lecakulor är detta katastrof? Eller går det bra ändå bara att det tar längre tid för vattnet att rinna igenom?
    Jag försökte blanda jorden med småstenar och massa avbrutna grenar och skit.

    Haha när jag väll dragit igång den första odlingen så vill jag bara plantera mer och mer :D känner att 9 plantor inte räcker när man ändå är igång.

    Ska iväg till platsen imorgon så då kommer en liten update!

    MVH

  • overkill

    Member
    2011-06-04 at 08:51

    @Woopie wrote:

    Funderar på att handla 10st lowryder x från nordenseeds, va tror ni?
    Hinner dom blomma klart?

    Har dessutom planterat i icas eco jord och utan lecakulor är detta katastrof? Eller går det bra ändå bara att det tar längre tid för vattnet att rinna igenom?
    Jag försökte blanda jorden med småstenar och massa avbrutna grenar och skit.

    Haha när jag väll dragit igång den första odlingen så vill jag bara plantera mer och mer :D känner att 9 plantor inte räcker när man ändå är igång.

    Ska iväg till platsen imorgon så då kommer en liten update!

    MVH

    WORD! när man väl fått smaken på det så vill man bara ha fler och fler och fler. :D

  • woopie

    Member
    2011-06-07 at 16:55

    Halloj nu kommer en update!
    Idag är dom 23 dagar gamla, har inte gett dom någon näring än kanske är dags för det?

    Bild på alla, dom 2 längst bort är lite gula på bladen, vad kan det bero på? Har inte gett dom någon näring än.

    Varför är den fläckig såhär, för stark sol?

    Nära bild på en utav dom ledsna gula fröknarna.

    Börjat visa sina “könsdelar” där på grenen

    Ser bra ut för övrigt? dags för näring? kom gärna med åsikter! : )
    Mvh!

  • printer

    Member
    2011-07-02 at 15:15

    ser trevligt ut :) hade själv tänkt mig ngt liknande i sommar men blev aldrig av .. Jag vet inte hur dom ser ut nu då det var länge sen det var update men så som det ser ut på den där bilden behövs ingen näring än på ett tag men nu bör du ge dom näring efter drygt en månad.

    Mvh Printer

  • hugler

    Member
    2011-07-03 at 09:08

    den sista bilden där plantan visar kön är jag ganska säker på att de inte är kön ännu. hona samt hane får dom utväxterna du syftar på .

  • woopie

    Member
    2011-07-04 at 21:45

    Update woho! 4/7
    Mycket har hänt sen sist :D
    Har använt urin som näring men ska köpa någon blom näring, antingen orkide näring eller någon med hyffsat pris med bra värden som ni kan tipsa om?

    Har ett gäng vanliga svarta myror som börjat skapa bo precis bredvid min odlingsplats kan detta vara ett problem?
    Har några blad som är hål i lite här och där.

    Upptäckte också jättelite spindelnät på en planta (hittade spindeln och dödade den xD).

    Bör jag köpa någon insektssprej eller något emot spindlar osv?
    Bör jag köpa myr medel och dränka myrboet?

    Hur postar man bildens rätta storlek istället för såhär?

    Börjar dofta fint vid platsen:D

    Mums

    Och lite SSH att röka medans jag väntar på mina damer ;)

    Nu när dom börjar skapa buds så blir jag lite ledsen att jag inte planterade åtminstonde 20st :(, köpte 20 frön från början gav bort några och några dog i misslyckat inomhusförsök.
    Några dog utomhus (blev avbitna under jorden i roten?) Skulle ha planterat i burk som skyddar mot sådant istället.

    aja har iallafall några plantor och hoppas på så bra skörd som möjligt:)

    Ha det!

  • barkmark

    Member
    2011-07-05 at 08:37

    Ser fint ut det där :)
    För att posta större bilder, klicka på “Embed this image” som står till höger om bilden du laddar upp på imgshack, sen kopierar du in “Forum” länken.

  • woopie

    Member
    2011-08-02 at 20:22

    Hej igen!

    Är i lite panik tillstånd just nu och behöver råd om jag ska skörda tidigare eller inte.

    Här har ni storyn.

    Tytckte jag såg någon alldeles när jag va typ 50meter från platsen, osäker dock, vinkade å pratade med “personen” utan någon respons eller rörelse (Kan inbillat mig).

    Men sen när jag var påväg tillbaka till början av ingången till skogen så såg jag en ficklampa i skogen som gick i slowmotion, såg ut som att personen visste att jag stod å kolla på denne.
    Jag stod och kollade in i skogen på ficklampan i kanske 10 minuter och tycker att personen borde gått snabbare än den gjorde. (var inte långt ifrån en huvudstig)

    DÅ TILL VIKTIGASTE FRÅGAN. HUR SKULLE NI GÖRA?

    Alternativ 1. Funderar på att antingen skörda så fort som möjligt pga nojja.

    Alternativ 2. Vänta ca 7 dagar och kolla om plantorna är kvar eller ej.
    Nojjar lite över att dom skulle sätta span där om jag väljer alternativ 2.

    Undrar om det är dags för skörd snart? Eller är alla gula blad pga näringsbrist / bladlöss?

    Dom är 70-80 dagar gamla och enligt nordenseeds så behöver dom runt 120dagar.

    Vad säger eran bedömning? Är dom klara inom 1 vecka eller 2?

    Rätt köttiga tycker jag:)

    Och en kvällsbild som visar hurpass ledsna bladen börjar se ut, hyffsat angripna av bladlöss tror jag. Varit och sprejat såpvatten idag.

    Det var allt!

    Hoppas fan på många kommentarer nu! för jag behöver verkligen rådgivning.

    MVH

  • doctordoom

    Member
    2011-08-02 at 20:33

    Vet inte vad du sett men VET DU att dom sett plantorna, hade jag skördat en eller två och lämnat resten. Då får du ut lite och går inte helt tomhänt ur hela äventyret.

    Köp ett mikroskop på co: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164270303

    Då kan du lätt kolla själv hur nära du har :)

Page 1 of 4

Log in to reply.