• APA en 119:- stealth SCROG-box för dig?

Posted by Mooch on 2002-10-14 at 09:57

Jag har klurat och krånglat med befintliga utrymmen utan att komma undan med allt för mycket arbete. Framförallt så bär det mig lite emot att sätta sågen i funktionella möbler som man använder…
    Efter en snabbtitt på IKEA hittade jag förvaringsboxen APA som lätt kan modifieras för att förvara betydligt roligare saker än leksaker för barn (hrrrm leksaker för vuxna då kanske 😉 ).
    Det är knappa mått på den men ungefär vad jag tänkt mig. Någon annan som har förslag eller kommentarer?

http://www.ikea.se/product_presentation/show.asp?productnumber=45510909&type=ART&id=2078

Självklart är det meningen att man får ställa den på höjden.

replied 22 years, 1 month ago 6 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • Trestor

Member
    2002-10-14 at 12:47

Känns för liten även om man ställer den på höjden… dessutom kan man ju snickra ihop nånting sånt där själv istället för att köpa på ikea ;)

• reaper

Member
    2002-10-14 at 13:30

Mycket bra ide…..men jag rekomenderar fortfarande wellpapp & vit kartong och….

Fan att jag inte har en kamera så jag kan visa vad jag har åtstakommit..

• Mooch

Member
    2002-10-14 at 14:16

Till ytan så är det väl verkligen på gränsen :?
    Snickra är inte så enkelt när man inte har någonstans att snickra. Dessutom så kostar det mer att köpa virke att snickra med än färdiga billiga IKEA-möbler.
    Idealstorleken skulle vara en liknande låda med måtten 50*50*100. Jag hittar inte en möbel med de måtten.
    Sen vill man liksom inte lägga allt för mycket på ett “experiment”.

• Yogi

Member
    2002-10-14 at 14:23

@Mooch wrote:

Idealstorleken skulle vara en liknande låda med måtten 50*50*100.

Skulle du hitta en sådan så hojjta till. Är på jakt efter detsamma, att använda som klon och veg kammare.

• okkolokko

Member
    2002-10-14 at 15:25

Jag tror den räcker gott och väl.
    Dra in en 70-100w HPS med en glasskiva under och med kraftisgt utsug,
    ett kraftigt insug, en planta i en minibubblare med höns nät uppspänt
    ca.215-20cm över så kommer det ju gå jätte fint. Det blir ju en fördel om
    man odlar upp från kloner.

Annars kan man ju göra en liten SOG :)

• aghori-baba

Member
    2002-10-16 at 08:48

Själv köpte jag ikeas billigaste enkelgarderob: typ 35x45x210 för ca 700 spänn. I den har jag två plantor med 5 LE lampor och en liten 12v fläkt från CO.

Det är något trångt men det räcker. Ska efter skörd om ett par veckor sätta in min hydro i garderoben (förväntansfull)

När det gäller priset så kom jag undan med lite drygt tusenlappen, helt OK tycker jag som är nojjig så det skriker om det emellanåt. :) Nu kan jag odla utan att oroa mig.

Behöver jag tillägga att det kan vara bra med ett hänglås på garderoben om man skulle råka ha nån klåfingrig kamrat på fest nån gång ;)

• Mooch

Member
    2002-10-16 at 09:32

Ok, 210 är lite onödigt högt för scrog. Då tror jag IKEAS “standard” köksskåp på 37x50x92 för en femhundring passar bättre. Jag tycker dessutom idén med stealth är att inte ha en alltför stor growbox sas.
    Hänglås får ju bara folk ännu mer nyfikna 😉

Log in to reply.