Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken AK47 (BC) under 250W / Update 27e okt – Skördat + bud pics!

  • soja

    Member
    2009-08-06 at 19:56

    @jamaicanrastafari wrote:

    Kan bara säga att du ska sänka lampan du ser ju hur de sträcker på sig?

    Ja, och den är tillräckligt sänkt, anledningen till att dem har sträckt sig är för att jag haft dem i fönstret i några dagar för att inte plåga dem små för mkt i början av deras liv.

    Jag har dåliga erfarenheter av att sätta dem dirr under starkt ljus när dem nästan precis har kommit upp.

  • buddah

    Member
    2009-08-06 at 21:14

    AK47er blir smaskens det med, efter klirrs senaste tråd så får det bannemig bli att få tag på en vacker mor :)

  • soja

    Member
    2009-08-10 at 23:05

    Jag har stött på hemska värmeproblem, hade aldrig detta problem vid min första odling med samma setup men det var senare på året = kallt ute + kallt i lägenheten, nu är det vice versa, och tempen ligger på 33-35 c

    Någon som vet hur mycket plantorna tar skada av detta? Kommer dem inte växa alls, eller kommer det dra ut jättemkt på tiden innan dem är klara? smått orolig.

    Jag har 240 mm insug, samt passiva “utblås” och en honywell som roterar i utrymmet 18/6. Luftfuktighet ca 45-50 %

    Jag har funderat på att byta ut min mylar mot vit plast och hoppas detta kanske sänker tempen 1-2 grader.

    Plantorna har dock växt lite, och bilder kommer snart.

  • soja

    Member
    2009-08-11 at 20:54

    Ak47:orna :)

    Och sen bild nedan på en liten lowryder jag har i samma utrymme:

    Och JA, jag vet att det är smutsigt i mitt utrymme, därför ska jag köra omplanteringar och storstädning där imorgon :) Så räkna med en update imorrn igen.

    Bless!

  • soja

    Member
    2009-08-12 at 14:43

    Jaha, då har man börjat lite smått med omorganiseringen av utrymmet samt lite rengöring.

    Saker som skall göras idag:

    – Ny plast ska upp dvs. bort med den gamla mylaren
    – Rengöra hela utrymmet, jag har drällt lite för mycket hehe.
    – Rengöra luftfuktare/avkalka (GJORT)
    – Omplantera AK47orna
    – Ta lite nya bilder så ni har nåt att glo på ;)

    Peace!

  • reaper

    Member
    2009-08-12 at 14:52

    Ser ju kanon ut. men vid 35 grader så lär dom inte växa bra (alls) .

    Kan ju slänga in lite bilder sen när du omplanterat :D

  • soja

    Member
    2009-08-12 at 15:00

    @sensi_helsingborg wrote:

    Ser ju kanon ut. men vid 35 grader så lär dom inte växa bra (alls) .

    Kan ju slänga in lite bilder sen när du omplanterat :D

    Tack!

    Nej jag vet, hatar dessa värmeproblem, men jag har fått ner det till ca 31-32 nu iaf :)

  • soja

    Member
    2009-08-12 at 17:40

    Så då var nästan alla uppgifter klara för idag, förrutom omplanteringen.

    En liten hemsk sak hände dock när jag höll på att trixa och fixa i utrymmet. Jag ställde mina små plantor på bordet under tiden, sen när jag ska ställa in dem igen så tro fan att kattjävelen har smygit sig fram och käkat upp den största av dem små samt smaskat i sig 1/3 av en annan, snacka om pissed off man vart.

    Nåja, här har ni lite pics, notera att dem stora är två lowryders jag tagit över från en polares testodling så dem är mindre intressanta, fokusera på dem små ak47orna:







  • buddah

    Member
    2009-08-13 at 00:39

    Stygga katt!

    Annars prydligt och fint ;)

  • soja

    Member
    2009-08-15 at 18:12
  • dirren

    Member
    2009-08-15 at 18:27

    Kul med film såhär på lördagskvällen ! :)

    Såg vackert ut.

    Ge katten din lite kattmynta så slipper den tugga i sig ditt gröna guld för att må bra :)

    Är det en Lowrider2 jag såg ?

    Bless

  • reaper

    Member
    2009-08-15 at 18:29

    @soja wrote:

    En liten fin ny update!

    I form av videoklipp:

    http://www.dailymotion.com/user/sojassecrets/video/xa6a7f_4-ak47-and-2-lowryders-growupdate-1_webcam

    Kul med film. Plantorna ser kalas ut

  • soja

    Member
    2009-08-15 at 18:30

    @Dirren wrote:

    Kul med film såhär på lördagskvällen ! :)

    Såg vackert ut.

    Ge katten din lite kattmynta så slipper den tugga i sig ditt gröna guld för att må bra :)

    Är det en Lowrider2 jag såg ?

    Bless

    Tackar :D

    Ja, det stämmer bra det är #2, det är två lowryders i samma utrymme, fick ta över dem från en kompis testodling, då han eg skulle slänga dem så jag tänkte “vafan” hehe.

    Fast dem små ak47orna är största prio ;)

    vad gäller katterna så är dem besatta av plantorna hehe, försökte med kattgräs men dem tycker nog inte det är lika intressant som att husse odlar häftiga saker i garderoben.

  • soja

    Member
    2009-08-15 at 18:32

    @sensi_helsingborg wrote:

    @soja wrote:

    En liten fin ny update!

    I form av videoklipp:

    http://www.dailymotion.com/user/sojassecrets/video/xa6a7f_4-ak47-and-2-lowryders-growupdate-1_webcam

    Kul med film. Plantorna ser kalas ut

    Jo, det blir lite tråkigt med bara bilder efter ett tag hehe.

    Thx!

  • soja

    Member
    2009-08-17 at 18:09

    Miniupdate, bild nedan och filmlänk här:

    http://www.dailymotion.com/user/sojassecrets/video/xa6yk4_ak47-feminized-growupdate-17-aug_webcam

    Dem växer på ganska bra iaf.

Page 2 of 19

Log in to reply.