Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Adrenalized [120w][HPS][PC chassi][avslutad]

  • hugler

    Member
    2011-07-03 at 09:17

    haha ! ser fantastiskt ut ju :) . hur ligger din fuktighet?

  • adrenalized

    Member
    2011-07-03 at 11:16

    jag har inte en aning om jag ska vara ärlig, har inte sett det som ngt prio att ha koll på.. men en hygrometer ska införskaffas snarast.. haha om det nu heter så.. :D

  • adrenalized

    Member
    2011-07-07 at 18:21

    heeey titta vem som lärt sig ställa in vitbalansen på kameran.. :clap:

    Satt dit scrog nätet. ca 15 cm över jord, vilket innebär att jag kommer att ha ganska exakt 22 cm tills budsen tar i cooltuben. Hahaha ja drömma går ju.

    Nu är det bara att vänta, fylla upp nätet och försöka time’a 12/12 så att dom streatchar “lagom”.



    Förövrigt hade jag tänkt beställa lite sjysst näring till damerna inom kort.
    Om ngn vill rekomendera ngt märke eller så, så dela gärna med er då jag måste erkänna att jag har väldigt dålig koll på sånt. hmm kanske är emot reglerna så kanske bäst o ta det via pm isf.

    Ps. termometern ljuger. sjunker ganska snabbt i temp när ja öppnar sidan, 30c i toarullen stämmer bättre nu när det blivit lite värme ute. Vet inte hur jag ska göra om det blir en riktig värmebölja, kanske fylla vattenskålen med is eller ngt. :D

  • stiligafisen

    Member
    2011-07-08 at 03:50

    Köp gold label näring, den tycker jag är jävligt bra! Även andra här på forat kör med den och de går ju bra för dem:)

  • h

    Member
    2011-07-08 at 08:59

    har hört mycket bra om Gold label och kör själv Canna vilket jag aldrig blivit besviken över.
    Är du rädd för övergödning (Se Näringsbränna) så är Hesi ett annat alternativ, inte lika koncentrerat.

  • adrenalized

    Member
    2011-07-09 at 13:08

    Gold label näring beställt.. Även köpt en hygrometer.
    40% luftfuktighet hade jag bara, trodde jag skulle ha högre.
    Förövrigt så kliade i fingrarna o jag blev på humör för att pilla.. så nu är plantorna FIM’ade får se hur det går.
    Man kanske inte brukar FIM’a när man kör scrog men vafan, i värsta fall har jag väl lagt till 1 vecka i vegg. wish me luck. ^^

  • superhemlig_micro

    Member
    2011-07-12 at 08:41

    Riktigt snyggt! Har länge varit sugen på att gå över till HPS jag med men aldrig kommit på hur jag ska bygga cooltuben.. Och detta fixade ju du klockrent! Många nya idéer till framtida bygge nu :) Lycka till!

  • allan

    Member
    2011-07-12 at 08:56

    Ja kan rekommendera GHE fast inte så många som använder det här på forumet(som jag sett) och man får vara väldigt försiktigt lite för mycket blir näringsbränna.

    Lycka till!

  • cthullu

    Member
    2011-07-12 at 08:59

    ser ju ut att gå finfint det här, helt klart den fetaste chassi setupen jag sett :P

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-12 at 09:36

    Jag älskar din burk, inbyggd 70w HPS – fett!

  • adrenalized

    Member
    2011-07-15 at 15:45

    Tack för all positiv respons, tyvärr klantade jag mig lite och glömde vattna innan jag åkte iväg ett par dagar. Ingen större skada skedd men en del blad rök och tillväxten blev väl lite lidande. Har börjat vattna med näring nu och tyckte mig märka skillnad på tillväxt,
    Den ena plantan har dragit ifrån lite i storlek vilket känns lite jobbigt då den inte kommer fylla upp nätet lika bra innan jag blir tvungen att köra 12/12. Nästa Runda kommer jag köra DWC som det var tänkt från början och hoppas på så sätt att få ner veg tiden lite grann.
    Förövrigt har det fungerat bättre än jag trodde med ljuset jag ser inga tendenser till att dom sträcker på sig ovanligt mycket, trodde detta kunde bli ett problem då jag inte har möjlighet att justera vare sig lampor eller kruka. Bilder kommer inom kort. =)

  • adrenalized

    Member
    2011-07-16 at 04:30

    bilder som utlovat. 4v gammla.


  • adrenalized

    Member
    2011-07-19 at 13:39

    Hej igen.
    Hade tänkt slå över till 12 /12 vad säger experterna? för tidigt? eller kanske tillockmed för sent? haha här kommer några bilder!


  • stiligafisen

    Member
    2011-07-19 at 21:44

    Tycker du ska fylla upp nätet lite mer, de e ju de som e själva grejjen med scrog.

  • kweed

    Member
    2011-07-19 at 21:54

    Man brukar väl gå efter att man slår över till 12/12 när 1/4-1/3 av nätet är fyllt.
    Dock svårt att avgöra när det är så litet utrymme.

    Lycka till, mycket väl skapat!

    /kweed

    *EDIT*
    Skrev fel, menar 2/3-3/4 fyllt.
    *EDIT*

Page 2 of 7

Log in to reply.