Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Adrenalized [120w][HPS][PC chassi][avslutad]

  • Adrenalized [120w][HPS][PC chassi][avslutad]

    Posted by adrenalized on 2011-05-31 at 18:47

    hejsan med risk att det blir tjatigt med pc odlare, så kommer en till med förhoppningsvis lite “think outside the box” -literally :D

    hmm får se om ja fattat detta med bilder rätt här nu.
    spagettiburken som fick offra sig.
    1znpzki.jpg

    sitter en gammal cpu fläkt längst ner ist för en botten.

    lite fler bilder
    98xfm8.jpg
    dbimpk.jpg
    9zlr20.jpg
    24l324m.jpg
    2ldj5p2.jpg
    sl6xz5.jpg
    14tpqps.jpg
    2ij3dcm.jpg
    313p10w.jpg
    30m748y.jpg

    replied 11 years, 11 months ago 34 Members · 94 Replies
  • 94 Replies
  • billball420

    Member
    2011-05-31 at 18:54

    Välkommen till Swecan! 🙂

    Snyggt och prydligt. Det blir spännande med temperaturrapporterna.

  • adrenalized

    Member
    2011-05-31 at 18:59

    Just det lite info ska jag bjuda på oxå. Lådan som datorn står på är gjord i syrafast stål. varfrån början tänkt att jag skulle köra bubblare eller DWC som det också heter. men ja borrade hål i den o kör jord ist. Jag blev lite nevös efter att ha läst om ett par st som istort blitt av med alla plantor pga ph sköt iväg, och tänkte att jord klarar jag nog av iaf. =)

    vent. består av 2st 80 fläktar 2 st 120 fläktar och 1 ca 92mm fläkt tror ja det var. som sitter i cooltuben.

    Bel. 2x26w Pl-c rör 6400k och en 70w hps SON-T plus.

    efter 8h körning står temp under scrognätet på ca 28c och precis under cooltuben 33-34c ..
    Men jag har tänkt köra med segelmetoden och hoppas få ner tempen ytterligare.

    En fråga dock om scrognät. Jag har aldrig kört med sånt förut och undrar hur lågt ner kan jag ha det? vill ju självklart få så mkt plats som möjligt till budsen.
    Kommer dröja någon vecka innan jag får ner några nötter i lådan, men tänkte att om ngn ser ngt som är galet eller så så får dom gärna hojta till innan jag drar igång.

    edit: tack så mkt. du hann före. =)

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-05-31 at 23:38

    välkommen. Känns som att du har löst MÅNGAS värme problem som har snarlik odling.Även till ett humant pris.bra start.Jag kommer följa din odling intressant .

  • adrenalized

    Member
    2011-06-01 at 00:46

    allt kan väl göras istort sett hur billigt som helst, mycket handlar om hur påhittig och kreativ man är. Spagetti burkens botten löste jag t.ex genom att köra den i ugnen i 150.. tappa upp ett bad me kallvatten, på med ugnsvantarna och doppa botten i vattnet.. o bara bottnen annars lär du stå där med 1000 delar o se lite halvsnopen ut. Inte ett särskillt snyggt sätt men funktionellt, ojämnt o vasst som bara fan men ja har inga planer på att vara där o pilla.

    köpt på mig ett gäng såna här http://www.jula.se/kolfilter-for-kattoalett-2-pack-796012 som kolfilter får se hur bra dom fungerar.

    Detta kommer ju aldrig kunna konkurera med stora tält eller garderober, och det är inte heller tanken. Måste se det för vad det är, och för min del så handlar det om att på ett enkelt och hyffsat stealthat sätt kunna prova dra upp lite roliga och kanske udda strains .. Haha vad ja vandrar iväg nu, får se om ja kan få ngt att överleva iöverhuvudtaget.

  • barkmark

    Member
    2011-06-01 at 04:32

    Ska bli riktigt roligt att följa, smart lösning med cooltuben :)
    Hur länge hade du spaghettiburken i ugnen? Vore kul att testa själv nån gång. Vad hade du tänkt dig för strain(s)?

  • adrenalized

    Member
    2011-06-16 at 17:09

    Så då var det dags att dra igång. strainen blev himalaya Gold från greenhouse seeds.. känns verkligen som fel strain att köra i en pcgrow men dom hade blivit över sen tidigare. uppdate föjer så fort dom tittat upp ur jorden..

    Barkmark: bara så pass länge att glaset blivit varmt..

  • adrenalized

    Member
    2011-06-21 at 16:12

    sådär nu har dom tittat upp ut jorden.


  • h

    Member
    2011-06-21 at 16:14

    Hejja Hejja!!!

    Nu tar det sin början!
    Ditt bygge är bland det cleanaste jag sett, Båda tummar upp!

  • wayne

    Member
    2011-06-21 at 18:16

    Fan vad kul med 70W HPS! Var köpte du den?
    Alla väntar på temperaturrapport, du har väl kört i några dygn nu? :)

  • adrenalized

    Member
    2011-06-21 at 18:38

    Tack, kul att ni gillar det.
    Köpte hps kitet från Svetila.com, hittade ett inlägg här på swecan om en som rekomenderade dom, och det kan jag själv göra oxå. Beställde på måndag kväll och hade paketet på torsdag.

    Ang. temperatur så ligger det stadigt på 28c i botten av lådan och 34c precis under hps’en.. lite varmt med borde vara okey.

    En fråga till er scrogare =) Hur långt ner kan man ha scrog nätet.. eller spelar det ingen roll?

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-21 at 20:59

    Nätet klarar sig nog fint 10-20cm ovanför jord i denna setup.
    Du kan nog känna efter själv ganska bra när du väl står och pillar med nätet.

  • adrenalized

    Member
    2011-06-26 at 12:41

    Tack för info.
    Här kommer en liten uppdate, 1 vecka gammla. Iaf 1 vecka över jord.

  • mxzy

    Member
    2011-06-30 at 04:50

    Tummen upp för denna insats! Lycka till!

  • doctordoom

    Member
    2011-06-30 at 05:04

    Silvertejp är en av odlarnas bästa vänner :D Svårt att hitta en odling där silvertejp är helt frånvarande!

    Ser mycket prydligt ut. Blir spännande att se hur en HPS ställer sig mot LE som är betydligt mer vanligt i små utrymmen! Keep us posted!

    Lycka till :)

  • adrenalized

    Member
    2011-07-03 at 05:33

    här kommer veckans uppdate på mina små julgranar.
    2 veckor över jord.



Page 1 of 7

Log in to reply.