• Creator
    Discussion
  • #952

    kimblah
    Participant

    420 kommer från studenter på amerikanska universitet, dom rökte tydligen alltid 20 minuter över 4:a.

    Finns ett avsnitt om det där på pot-tv.net

Page 1 of 2
  • Author
    Replies
  • #65647

    trestor
    Member

    Kimblah: var inte för säker på det.. jag har hört en massa andra historier från en mängd håll.. antagligen är det ingen som vet var utrycket kommer ifrån.

  • #65648

    friggs
    Member

    Finns många grova fel i den listan, dom blandar exempelvis ihop borderline och schizofreni, påstår att marijuana är torkade blad och blommor, att THC i tablettform ger den precis samma farmakologiska effekter som koncentrerad cannabiskåda och så vidare….

  • #65649

    Anledningen till att många skolungdomar röker en joppe 20 över 4 är enligt min polare i usa att polisens kod för narkotikabrott är 4-20.

  • #65650

    reaper
    Member
  • #65651

    reaper
    Member

    4-20, är väl usas snutarnas kod för “pot smoking in progress” om ja inte minns fel?

  • #65652

    det där ska skrivas in i min personliga lagbok.. “inget röka före 16:20”

  • #65653

    upinsmoke
    Member

    Den där Kerstin Tunving är väl sektmedlem.. RNS om jag inte minns fel.. Har även skrivit nån bok om cannabis skadeverkningar på 80-talet.. ja, ni kan väl låta fantasin göra resten av jobbet…

  • #65654

    friggs
    Member

    Jag vet inte när boken skrevs men låt oss konstatera att mycket av det som står i den var “sanningar” en gång i tiden. Men med nya forskningsresultat så blir dessa sanningar lögner. Kanske kan vi förlåta dom iom det…

  • #65655

    reaper
    Member

    @djungeladde wrote:

    4-20, är väl usas snutarnas kod för “pot smoking in progress” om ja inte minns fel?

    ¨

    Det hör man ofta men det är nog bara en myt att four twenty skulle vara en poliskod.

  • #65656

    reaper
    Member

    läste den länken droger a-ö affe = hasch cannabis ?????????? jaja det e tur dem vet vad dem talar om *lol*

  • #65657

    atouk
    Member

    Affe är hasch.

    På senare år verkar det som om en del har börjat kalla amfetamin för “affe”. Härrör förmodligen från någon drogmotståndare som tycker att “alla droger är samma sak” 🙄

    Smeknamnet på olika sorter har ofta med ursprungslandet att göra:

    Affe = Afganistanskt
    Libb = Libanesiskt
    Marre = Marokanskt
    Neppe = Nepalesiskt
    Pack = Pakistanskt

  • #65658

    reaper
    Member

    det e möjligt, men slangen e olika i olika städer

  • #65659

    reaper
    Member

    som 15åring snodde jag den boken från ett bibliotek… tyckte den var en hyfsat informativt bok för effekter av olika droger… är man en sökare så är man.

    till saken. den skrevs 1993 släpptes ut av: Bokförlaget Natur och Kultur.

    Info om författarna:
    Kerstin Tunving, docent och överläkare inom narkomanvården i Lund, Socialstyrelsens vetenskapliga råd i narkotikafrågor, expert för WHO på preventionen av drogmissbruk, författare till böcker och vetenskapliga artiklar inom området alkohol- och narkotikamissbruk.

    (hur får man titel “expert”?? och om hon nu jobbar med WHO varför har hon inte fattat nått då??)

    Thomas Nordegren, journalist, författare, radioproducent, chef för Riksradions Studio Ett, krönikor och litteraturrecencest, författre till flera böcker om droger och missbruk.
    Tillsammans har Nordegren och Tunving tidigare utgivit Hasch – romantik och fakta (prisma 1984) och Kokain – romantik och fakta (Natur och Kultur 1990)

    Och sådant läser vi i Sverige??
    Information av oinformerade författre…. *suck* 👿

  • #65660

    reaper
    Member

    REMIC: höhöh det gjorde jag med 😈 😈

    plur

  • #65661

    reaper
    Member

    @padan wrote:

    det e möjligt, men slangen e olika i olika städer

    No, shit… fick en shock när jag var nere i skåne å folk sa om tjejer “hon har en så jävla fin balle”

    wtf? De tycker tydligen att “balle = rumpa”

    aja!

Page 1 of 2

Log in to reply.