• Posted by kimblah on 2002-08-11 at 02:22

    som näms ovan så kan det vara industrihampa som har samma utseende som naturlig cannabis fast den inte innehåller så pass hög THC:halt och är därför ointressant i berusnings sammanhang , men du kan göra olja på fröna (om du nu har nån hane i närheten) eller tyg,tväl,hjärtmedicin,rep,bränsle ja .. vad man nu mer kan göra!

    Men för att vara på den säkra sidan så kan du ta en liten nugget (en liten blomma) från plantan och snabbtorka i ugn på låg värme för att testa , känner du dig påverkad så är det inte industrihampa :)

    / Kim

    replied 21 years, 8 months ago 3 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • ashtray

    Member
    2002-08-11 at 16:15

    @smoke_5 wrote:

    Ok, så nu har jag snabbtorkat i ugnen och rökt det.
    Budsen var inte svarta, inte bruna, men dom var gröna, och dom rökte jag.
    Det var kul. Men en massa buds rammlade av när jag bara som nuddade plantan.
    hursomhelst. Jag är ju inte hög som ett hus, men nog är det något, det känner jag…
    Blir det bättre allstå, om dom är mörka, budsen allstå?

    Det du kände var troligen bara placebo du upplevde.. Plantorna du hittade tjänar nog bättre till att göra rep av.

  • reaper

    Member
    2002-08-11 at 22:45

    Men kan man inte förstöra gräset om man snabbtorkar det i ugnen? Hade för mig att en massa THC försvinner då. Prova att torka det som man ska göra. Det finns info om det här på swecan.

  • general-knas

    Member
    2002-08-11 at 23:31

    om det var så att dom inte var helt mogna och du endå kände ett rus(är du säker på det?) så är dom värda att vänta på, gå in och kolla i guiderna så ser du när det är dax.. den thc som försvinner vid snabbtorkning (75gC) är försumbar

Log in to reply.