• Posted by hydraman on 2003-09-18 at 14:56

    Halten THC bör vara sjukligt låg, ca 0.1% istället för 15-25% på bra buds.
    Så du kommer att behöva ett hyfsat stort kar med aceton eller annan lösningsmedel samt ett antal kilo växtmateria.

    replied 20 years, 3 months ago 8 Members · 14 Replies
  • 14 Replies
  • reaper

    Member
    2003-09-18 at 18:24

    Det är en del på swecan som är intresserade av grobara hampafrön, du borde kunna samla på dej ett par miljoner..

  • reaper

    Member
    2003-09-18 at 18:26

    Totalt waste of time om du inte tänkt ta vara på fibrerna och tex tillverka tyg!

  • friggs

    Member
    2003-09-18 at 18:27

    @HydraMan wrote:

    Halten THC bör vara sjukligt låg, ca 0.1% istället för 15-25% på bra buds.
    Så du kommer att behöva ett hyfsat stort kar med aceton eller annan lösningsmedel samt ett antal kilo växtmateria.

    Faktum är att det inte skulle räcka.

  • herb_man

    Member
    2003-09-18 at 19:53

    men i vanlig fågelfrö hampa som det antagligen är,kan väll innehålla varierande thc halt?så om det är buds på så kan du ju prova och röka,eller prova köra olja,går det så går det men det är inte säker.

  • reaper

    Member
    2003-09-19 at 04:28

    Jag antar att det där fälte tillhör någon annan. I så fall ska du lägga fan i det.

  • atouk

    Member
    2003-09-19 at 16:28

    Jag håller med Dude!

    Låt bonden ha sina grödor ifred! Han/hon har förmodligen haft tillräckligt med strul runt den odligen för att förtjäna ett bättre öde än att bli bestulen på frukterna av sina vedermödor dessutom 👿

  • reaper

    Member
    2003-09-20 at 01:57

    ❗ 👿 Jag håller med. Låt andras vara. Finns inget värre än låga tjuvar som springer runt och skördar andras svett och tårar. 👿 ❗

  • reaper

    Member
    2003-09-20 at 02:36

    Det iofs inte göra något att man snor budsen, När man odlar industrihampa är det ju stammar och grenar man vill åt…
    Men man bör inte förstöra några plantor när man pallar.

    Själv skulle jag nog aldrig ens försöka, alldeles för mycket jobb att samla in så det räcker till en enda spliff!

  • z0rdim

    Member
    2003-09-20 at 03:40

    Håller med om att man inte ska sno andras plantor.

    Men är det industrihampafält och blommorna inte används till nått så kan man väl sno lite, och använda till att blanda ut potent cannabis… vet inte, men bara för att THCnivån är låg så innebär det väl inte att dem andra ämnena som påverkar är låga? dvs att det bostar den potenta cannabisen? bara en tanke, inget belägg för den =)

  • reaper

    Member
    2004-01-21 at 22:48

    Det vore fränt om man planterade in några av sina egna potenta varianter som man får märka på något vis.. en glasspinne till en början sen kanske en röd tejpbit eller något mer uppenbart.

  • ashtray

    Member
    2004-01-21 at 23:01

    @DrAlbin wrote:

    Det vore fränt om man planterade in några av sina egna potenta varianter som man får märka på något vis.. en glasspinne till en början sen kanske en röd tejpbit eller något mer uppenbart.

    Lite svårt då bonden lär kontrollera sina grödor och om han/hon hittar en bunt/enstaka plantor som ser annorlunda ut (höjd, buskighet, färg etc. etc.) så är det ganska misstänksamt. Har också för mig att staten kommer göra tester på plats av hampa för att kontrollera att den ligger under den lagstadgade gränsen.

  • kinky-afro

    Member
    2004-01-21 at 23:25

    Skoj att plantera sina egna alldeles bredvid och sedan upptäcka att bondfan skördat dagen innan man själv kommer på tanken. 💡

  • reaper

    Member
    2004-01-21 at 23:25

    jo, jag vet inte, bara en idé

  • general-knas

    Member
    2004-01-22 at 02:03

    Kan du bara få dom att inte pollinera din så *S*

Log in to reply.