Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken 800w HPS Coco Grow! 07-12 upd.

  • 800w HPS Coco Grow! 07-12 upd.

    Posted by rexel on 2011-06-25 at 07:36

    Strains
    Cannacopia: C99 x Deep Chunk, Deep chunkolate.

    Femaleseeds: WW x BB, Grapefruit och Pure AK.

    Greenhouse: Super lemon haze.

    Dinafem: C+ (criticalmass).

    Egen korsning : Blue satellite x Double strawberry diesel (reversed female pollen)

    Är vad jag tror inne på vecka 2 i blom och jag har varit lite försiktig med bevattningen men har ökat markant då dom dricker en hel del nu.





    replied 12 years, 9 months ago 8 Members · 13 Replies
  • 13 Replies
  • bushdoctor

    Member
    2011-06-25 at 08:05

    hejsan hoppsan är det ett 120×120 tält du blommar dom i?

  • rikskriminalen

    Member
    2011-06-25 at 09:29

    ….

  • billball420

    Member
    2011-06-25 at 12:19

    Det ser fint ut. Om du editerar rubriken till något mer beskrivande, skulle det se ännu finare ut i mina ögon. ASAP please!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-06-25 at 12:35

    Satt nyss och tänkte att bill lär dyka upp vilken sekund som helst och kommentera rubriken. Din dedikation och totala närvaro imponerar mig. 😮

    Odlingen ser jättefin ut, strainsen är väldigt intressanta. Jag är mycket intresserad utav din korsning på DSD och denna “blue satelite”.

    Lycka till :D

  • rexel

    Member
    2011-06-25 at 13:22

    @DrugsAreWrong wrote:

    Satt nyss och tänkte att bill lär dyka upp vilken sekund som helst och kommentera rubriken. Din dedikation och totala närvaro imponerar mig. 😮

    Odlingen ser jättefin ut, strainsen är väldigt intressanta. Jag är mycket intresserad utav din korsning på DSD och denna “blue satelite”.

    Lycka till :D

    Rikskriminalen : Jag “tror” att den fungerar bra, jag är totalt oduglig på att klona saker förutom i bubblare då det absolut inte går att misslyckas i. Det återstår att se om den rotar sig eller inte :)!

    DAW: Ärligt talat så fick jag hjärnsläpp och inte kom på vad rubriken skulle heta så, men ja… hehe.
    Odlingen i sig ser väll helt reko ut. Lite brända lövtoppar och lite gulnande blad men det börjar att bli mycket bättre redan idag (bilderna togs igår.)

    Att DSD korsningen blev av var bara av ren nyfikenhet att göra egna feminiserade bönor för mig själv att leka med. Jag använde kolliderat silver på en klon av dom honor som var mera lagd åt Sour diesel hållet och pollinerade en Spice of life : Blue satellite klon. satte 5 st för att se vad det blev för avkomma, ser fram emot att få lukta o se lite buds snart.

    100 x 100 x 200 är tältet btw.

    27 grader dynget runt och 40-45 % Rh nu i blom.

    Ec och Ph vet jag inte då jag inte har införskaffat mig några mätare, men det vore ju praktiskt att ha så man ser värdena.

  • rexel

    Member
    2011-07-06 at 14:32

    För att få tråden att vara vid liv så bjuder jag på två stycken bilder tagna med en mobil, så kvalitèn är mindre bra och HPS skenet gör inte saken bättre.

    3-4 veckor i blom varav PureAK och Grapefruit är väldigt sega att komma igång jämfört bs x dsd som redan har byggt buds som luktar väldigt gott.

    Har även undervattnat lite och nedre blad fick ta stryk dock är det fixat nu hoppas jag så att jag får nått sensommar smoke :)


  • bollore

    Member
    2011-07-07 at 20:41

    Jag gillar den här growen, kul med flera olika sorter. Alltid spännande att följa.
    Hade varit guld med lite högre upplösta bilder sen i full blom :P

    Själv har jag nyligen börjat experimentera med cocos men inte fått nån riktig vana med detta, för mig, nya medium. Passar därför på att fråga:
    Hur fuktig håller du cocosen?
    Kör du med nån tumregel för hur vattenmättad cocosen bör vara, antar att du handvattnar?
    Vad för sorts cocos använder du?

  • rexel

    Member
    2011-07-09 at 04:52

    @bollore wrote:

    Jag gillar den här growen, kul med flera olika sorter. Alltid spännande att följa.
    Hade varit guld med lite högre upplösta bilder sen i full blom :P

    Själv har jag nyligen börjat experimentera med cocos men inte fått nån riktig vana med detta, för mig, nya medium. Passar därför på att fråga:
    Hur fuktig håller du cocosen?
    Kör du med nån tumregel för hur vattenmättad cocosen bör vara, antar att du handvattnar?
    Vad för sorts cocos använder du?

    Godmorgon Bollore!

    Cocos är enkelt om man vet vad man gör d.v.s. När plantorna/sticklingarna är små så ska man vattna igenom krukan, inte för mycket och inte för lite. jag har dödat en hel drös med sticklingar/frön pga att jag har vattnat för mycket. När plantorna väl är stora och har mycket rötter och dricker mycket så kan man i princip vattna hur mycket som helst. Jag handvattnar alltid i början och använder ett irrigation kit 36 plants ifrån head-nature.com när dom klarar av att tömma innehållet i krukan på dom 12 timmarna.

    Det gäller att hitta rätt balans på hur mycket man ska ge dom och kör du flera olika sorter så får man pröva sig fram. Det har resulterat till att jag gav dom för lite vatten först och bladen gulnade till sig väldigt fort, sen gav jag dom för mycket vilket resulterade hängiga blad och mera gulnande, till slut lossnar ju bladen så jag behöver inte ansa så mycket :P

    Cocosen jag anväder är Atami B-cuzz och head-natures lite finare Coir 50/50 blandat med lite lite leca kulor för att det inte ska bli så packat. Cocos har en otroligt bra absorberings förmåga och det är lätt hänt att dom drar åt sig för mycket så att inte rötterna får syre. Handvattna cocos är väldigt bra och man har bra koll, men att ha autobevattning underlättar en hel del om man får dripen att fungera.

    Kommer bildupdate idag, utan ränder och hps sken..

  • frilansaren

    Member
    2011-07-09 at 06:26

    väldigt kul med en till som går på fler sorter :)

    -lance

  • rexel

    Member
    2011-07-09 at 07:20

    @frilansaren wrote:

    väldigt kul med en till som går på fler sorter :)

    -lance

    Man måste ju ha lite variation :)

    Fick hem ett paket ifrån seedboutiqe.com i fredags.

    Reservoir Chemdog IBL

    Reservoir SSSDH S1 (10 feminiserade 40 Euro, rätt billigt för super genetik.)

    Connoisseur Genetics Fem 5 Packs Grandoggy purps.

    Dutchgrown Seeds Killer Queen Redux.

    Bättre bilder..

    Dom här damerna har inte fått den kärlek dom ska ha och jag har inte tid att passa dom varje dag och när det väl händer något så går det fort.
    Peace









  • humlan

    Member
    2011-07-09 at 09:01

    Fina plantor Rexel. Håller du fortfarande på med att göra egna fröer, dvs korsningar? Vill bara tacka återigen för LR2xLowafghani för ett par år sedan.

    Lycka till

    Fridens.

  • rexel

    Member
    2011-07-09 at 13:02

    @Humlan wrote:

    Fina plantor Rexel. Håller du fortfarande på med att göra egna fröer, dvs korsningar? Vill bara tacka återigen för LR2xLowafghani för ett par år sedan.

    Lycka till

    Fridens.

    Jo men tjenare humlan :) Det är så att jag pillar lite för eget bruk då och då, har för övrigt lite Deep chunk dominerade F1or som jag tänkte skänka bort till oss som har varit med i forumet ett tag. Säg till om du har slut på fågelmat åt fåglarna dina :)

  • rexel

    Member
    2011-07-12 at 15:36

    Då har nästan alla börjat blomma rejält.

    Alla BS x DSD Luktar väldigt gott. Antingen Sur jordgubb med en svag ton av vanilj eller super mega fruktigt! Långa och korta :) Mycket phenotyper att välja imellan.

    Gulnande blad fortfarande, men jag tror att jag får dom att leverera ganska bra endå. Dom har inte dom bästa förutsättningarna och jag är nöjd om det blir någon skörd i huvudtaget!





Log in to reply.