• Posted by weedislife on 2003-07-21 at 14:09

    Hur varmt har du precis ovanför bladen ?

    Att bladen krullar sej uppåt beror oftast på för hög värme …..

    Antingen lampan för nära eller så har du för varmt i utrymmet.

    replied 20 years, 9 months ago 2 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • reaper

    Member
    2003-07-21 at 14:11

    Det brukar bero på låg luftfuktighet kolla segeltygs-metoden här.
    https://swecan.org/modules.php?name=Forumsviewtopic.php?t=8837

  • reaper

    Member
    2003-07-21 at 17:43

    @bodhi wrote:

    Tjena,

    Tror varken problemet ligger i värmen, då jag har en mycket bra ventilation samt fläktar. Det ligger aldrig över 25 grader just vid topp-bladen.Det samma hos luftfuktigheten, vilket jag har en “maskin” som tar hand om. Så jag tror fortfarande att detta kan bero på någon form av mineral underskott. Har aldrig haft detta problem tidigare…

    /bodhi

    Då e det Mg spring ner på Apoteket…Det börjar uppeifrån o neråt.

  • reaper

    Member
    2003-07-21 at 17:53
  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-07-21 at 19:49

    Vilken bullshit, de SKA beställa in det. Jag hade också vissa problem att göra mina önskemål gällande i min lokala pillerbod, men det gick bara man var lite enträgen.

    Mg-brist visar sig för övrigt nerifrån och upp, dvs man märker först problemet på de nedre bladen. Det är nog mycket möjligt att det är mg som behövs..

  • reaper

    Member
    2003-07-21 at 20:32

    @Funk Doctor Spock wrote:

    Vilken bullshit, de SKA beställa in det.

    Hon som jag frågade såg lite frågande ut, kilade runt kassorna och frågade någon annan, kom sedan tillbaka och sa att det inte fanns.
    Vad skall man fråga efter? Krille b lämnade varunummer i https://swecan.org/modules.php?name=Forumsviewtopic.php?t=11933&highlight=magnesium+apoteket men på http://www.apoteket.se verkar man inte kunna söka på varunummer och jag visste därför inte vad jag skulle fråga efter förutom “magnesiumsulfat”.

  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-07-21 at 21:37

    Det heter magnesiumsulfat, så det är svårt att fråga efter nåt annat. När jag köpte så utspelades följande mönster.

    1. Apotekarien var helt oförstående och påstod att de inte sålde sånt
    2. Nämnda apotekarie sprang in och ut på lagret några gånger
    3. Till slut slog hon upp produkten i nån slags katalog, kollade lite i sin dator och förkunnade att det tar en dag att få det till affären.

    Jag har även sett ovanstående utspela sig vid köp av “överlevnadsfilt” och liknande :)

  • reaper

    Member
    2003-07-22 at 06:39

    Mg-sulf. vet jag att Dr_Greenthumb sa att dom skulle i o f ta bort. Men när e frågan…men han hade oxå problem med att få det dom ville packa på han andra magmed. men ge inte upp. Där står i bl. a Eds böcker att Mg-brist inte e så vanlig men jag vet inte mina brudar har redan haft det ett par ggr.

  • reaper

    Member
    2003-07-22 at 07:53

    Magnesiumsulfat, borde inte det gå att få tag på i någon välsorterad hobby -eller måleriaffär? De har det i min stads pyttelilla, nästan obefintliga hobbyaffär. Men då var jag på jakt efter Aluminiumsulfat, skulle göra silverkrut.. Men det är svunna tider :)

Log in to reply.