• arneus

    Member
    2003-08-11 at 17:07

    Jag känner mig lite tveksam till att kasta bort alla stammar. Jag är förstagångsodlare och trodde inte heller att stammarna skulle bli något att ha, men jag har märkt att de glänser rätt bra till skilnad från bladen, och att ifall jag tar och skrapar bort det yttersta skiktet på stammen med nageln så tycker jag mig få ett ganska lovande grönt klet som luktar mycket starkt. Nu har jag inte hunnit prova det en eftersom jag inte skördat någon av plantorna, men jag funderar på att skrapa bort hela det yttersta skiktet med en sked eller liknande… inte för att jag tror att det bli bra, men kanske bättre än ingenting, eller?

  • reaper

    Member
    2003-08-13 at 10:26

    Jag har prövat att extrahera stam och kvist med aceton, det blev klet men utan drag. Värdelöst mao. Helt värdelöst. Man kanske kan göra hudsalva av det? 😉

  • reaper

    Member
    2003-09-18 at 14:45

    Du kan väl banka sönder dom, göra fibrer och sticka en tröja? 😉

  • reaper

    Member
    2003-10-24 at 03:44

    sparar alltid kvistar o dyl. hur smått det än är. ta sedan och brygg ditt favorit thé och låt kvistarna etc dra i ditt thé i en sån där “metallskopa” eller liknande. Låt dra länge och sockra ordentligt för det blir bittert!

    MvH Hodja fra pjort 😆

  • weasel

    Member
    2003-10-24 at 08:31

    Jag brukar göra tugg-pinnar av dom,mysigt att tugga och suga på en pinne när man är flummig och sitter och kollar på film eller nått.
    Annars är dom rätt så värdelösa!

  • eek_a_mouse

    Member
    2003-10-24 at 10:24

    Man kan ju göra tandpetare :)

Log in to reply.